Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Heb ik druk op mijn kinderen gelegd, jazeker, bij het rijden hoorde ook het mesten, hooien, poetsen enzenz. Ik zie zoveel kinderen die geen reet uit hoeven te voeren, pa en ma doen alles, pony staat zelfs al klaar als ze willen rijden. Op wedstrijden maakte het me niets uit hoe ze presteerden, als ze er maar niet de kantjes vanaf reden, presteren naar kunnen op dat moment was wat ik wel wilde zien. Zij wilden rijden, kregen alle kansen en goede dieren onder het zadel dan was drie keer in de week serieus rijden gevraagd. De andere dagen gingen ze de bossen in en was het lol trappen. Of ik er dan druk op heb gezet, jazeker maar dat kun je ook zien als een stuk verantwoording naar je sport en je dier. En ook naar je ouders die zich vaak veel ontzeggen om hun kinderen de sport mogelijk te maken.
bigone schreef:Heb ik druk op mijn kinderen gelegd, jazeker, bij het rijden hoorde ook het mesten, hooien, poetsen enzenz. Ik zie zoveel kinderen die geen reet uit hoeven te voeren, pa en ma doen alles, pony staat zelfs al klaar als ze willen rijden. Op wedstrijden maakte het me niets uit hoe ze presteerden, als ze er maar niet de kantjes vanaf reden, presteren naar kunnen op dat moment was wat ik wel wilde zien. Zij wilden rijden, kregen alle kansen en goede dieren onder het zadel dan was drie keer in de week serieus rijden gevraagd. De andere dagen gingen ze de bossen in en was het lol trappen. Of ik er dan druk op heb gezet, jazeker maar dat kun je ook zien als een stuk verantwoording naar je sport en je dier. En ook naar je ouders die zich vaak veel ontzeggen om hun kinderen de sport mogelijk te maken.
3timesmom schreef:Gelukkig ben ik niet zo iemand die langs de kant staat te schreeuwen maar als ze dr pony onterecht behandelt neem ik haar toch echt even apart. Ze moet leren van dr eigen fouten maar dit mag voor mij niet te koste van de pony gaan.
Brainless schreef:Ik heb 3 kids en geen van 3en rijdt.
Mijn jongste is nu 11 en zij stapt af en toe een rondje en wil volgend jaar (zegt ze elk jaar...) meer gaan rijden.
Ik heb een Fjord staan waar ikzelf (bijna) niks mee doe, ik heb nu een bijrijdster die met haar 1x per week gaat lessen.
Brainless schreef:De Fjord heb ik gekocht als gezelschap voor mijn rijpaardje.
Die heb ik helaas in mei dit jaar moeten laten gaan.
Dus had alleen de Fjord, daar heb ik een welshje van 1 1/2 als gezelschap voor gekocht.
En waarom moet je verplicht wat met paarden doen? Ze heeft het hier prima.
Zelf kan ik niet volledig rijden en ze gaat ook wel eens voor de kar.
Maar goed die had zelf niets met paarden en jaren een fanatieke voetballer geweest).marijacindy schreef:Brainless schreef:De Fjord heb ik gekocht als gezelschap voor mijn rijpaardje.
Die heb ik helaas in mei dit jaar moeten laten gaan.
Dus had alleen de Fjord, daar heb ik een welshje van 1 1/2 als gezelschap voor gekocht.
En waarom moet je verplicht wat met paarden doen? Ze heeft het hier prima.
Zelf kan ik niet volledig rijden en ze gaat ook wel eens voor de kar.
Ik zelf zou het als paardje erg fijn vinden om lekker vaak uit de stal gehaald kunnen worden,
Maar ik zeg toch ook niet dat u paarden het slecht hebben? Het was alleen maar een vraag omdat ik zelf geen paard zou houden als ik er bijna niks mee doen omdat een paard vaak aardig veel kost!
Babootje schreef:3timesmom schreef:Gelukkig ben ik niet zo iemand die langs de kant staat te schreeuwen maar als ze dr pony onterecht behandelt neem ik haar toch echt even apart. Ze moet leren van dr eigen fouten maar dit mag voor mij niet te koste van de pony gaan.
O, zooo herkenbaar! Heeft mijn dochter ook een poosje gehad. Is overigens wel overgegaan toen ze wat serieuzer werd. Het heeft tussen mijn dochter en mij op dat punt ook wel even "gevlamd". Ik denk dat moeders/dochters daar allemaal wel mee te maken hebben. Ik denk wel dat je als paardrijdende moeder dat wel eerder ziet.
Alles aangeven en terug aannemen op wedstrijd, voorlezen, foto's maken, controleren of alles mee is en ga zo maar door.

connepon85 schreef:@Percy zo heb ik het dus met mijn vader. Het is niet zo dat hij asociaal staat te schreeuwen, maar ik weet dat hij ook heel graag ziet dat ik goed presteer en ook erg blij wordt als ik goed scoor. Ik weet van mezelf dat ik mede daardoor goed wil presteren en niet graag fouten maak.