Paard sterft na ongeval met tweespan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:19

Bah, wat erg.
Wat betreft de foto, ik heb er geen problemen mee dat ie erop staat, het is wel een schokkende afbeelding voor mensen die weinig gewend zijn. Ik heb ergere dingen gezien, dus ik schrik er wel van, maar meer van hoe het dier toegetakeld is dan echt van de afbeelding zelf. Maakt mij niet misselijk. Misschien respectloos, maar er staan wel meerdere dingen en foto's op internet die respectloos zijn.

Sterkte voor de betrokkenen en is hoop dat ze ooit dit beeld/scenario nog uit hun hoofd krijgen.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:23

Het weghalen is te laat gebeurd.. Wat een verschrikkelijke foto.. Waarom ben ik altijd eigenwijs..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:32

Tranen in mijn ogen van die foto op equnews. Wat erg. Arm dier en arme eigenaar. Respectloos dat zo'n foto geplaatst kan worden. Ook door bokt. Sorry

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:45

uit goede bron weet ik dat de paarden niet op hol sloegen,
maar dat de auto uit de bocht kwam en veel te snel reed.
Hij is gewoon op het tweespan ingereden...
Het andere paard staat trouwens op de kliniek en zou er ook niet zo best aan toe zijn...

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:57

Tjee, wat naar. :n

Citaat:
Foto respectloos? Wel eens een krant open geslagen. :roll:

Maar dit dacht ik ook.. Ik bedoel.. Dit is 'nieuws'. Spanning en sensatie, daar zijn mensen in geintresseerd. En daar worden nu eenmaal foto's van gemaakt. Helaas, maar waar.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:05

Tsja, als je na al die reacties nog steeds de foto's opent terwijl je er niet tegen kan.... ben je niet zo handig bezig.. :+

Wat een arm dier zeg, en ook de koetsier natuurlijk, wat een drama om mee te moeten maken. Ik hoop dat hij snel uit zijn lijden verlost is.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:20

Cowgirl schreef:

Dus omdat dit soort foto's ook in de krant staan, is het niet respectloos??
Ja, je hebt gelijk dat er soortgelijke foto's in de krant staan en ja, ik noem dat respectloos!

Fijne foto om te zien als eigenaar, alsof het beeld niet voldoende op je netvlies gegrift staat! Alsof het niet erg genoeg is dat je zo je paard verliest en hem in zo voor je hebt gehad... Walgelijk dat er geen greintje medeleven of respect is vanuit journalisten of fotografen die zulke foto's maken!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:22

Citaat:
Walgelijk dat er geen greintje medeleven of respect is vanuit journalisten of fotografen die zulke foto's maken!

Dat is hun werk...

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:26

Vivian__ schreef:
Citaat:
Walgelijk dat er geen greintje medeleven of respect is vanuit journalisten of fotografen die zulke foto's maken!

Dat is hun werk...

Ja, en dat is gelijk het probleem... Dan moet dat blijkbaar kunnen... Foto's met het kleed over het hoofd van het paard, prima... Dit blijft respectloos en ontzettend pijnlijk voor de eigenaren van het paard. Ik heb het van dichtbij mee gemaakt en ik kan je zeggen, als ik terug denk aan die foto's, kan ik nog steeds kotsen van ellende!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:35

Ik heb als eerste foto vandaag op FB een foto te zien gekregen zonder kleed over het paard heen, met de menner met zijn rug naar de fotograaf en waarbij zelfs de politie denk ik nog niet eens ter plekke was, want er reden nog gewoon auto's achter de gekantelde koets door.

Dat er een foto gemaakt wordt wanneer de hulpdiensten er zijn, de weg afgezet, scherm om het dode paard heen en doek over het paard zelf, begrijpelijk. Maar ik vond het ook ziek dat hier blijkbaar iemand in the heat of the moment, op zo'n cruciaal moment, even snel een foto moest maken ipv de menner te hulp te schieten.

Dat ik nu hoor dat er op die baan te hard gereden werd, dat verwondert me niks. Het is er ginds om gekend dat er regelmatig eentje de dood tegenkomt door overdreven snelheid. Dat dit nu een onschuldig dier moet zijn maakt het des te erger.
De menner komt uit Herzele, da's hier best dichbij, zou me niet verbazen moest het iemand zijn die ik ooit al eens gezien heb.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:20

Citaat:
Maar ik vond het ook ziek dat hier blijkbaar iemand in the heat of the moment, op zo'n cruciaal moment, even snel een foto moest maken ipv de menner te hulp te schieten.

Ik denk dat je op zo'n moment weinig kunt doen.. :n Pijnlijk voor de menner ed. maar misschien is dit juist in voordeel voor de menner dmv. getuigen (hard bewijsmiddel?) enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:21

Hij had de menner op zijn minst kunnen helpen of gewoon al even het verkeer tegenhouden ipv achter die koets te laten doorrijden...?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:27

ikkebenhier schreef:
uit goede bron weet ik dat de paarden niet op hol sloegen,
maar dat de auto uit de bocht kwam en veel te snel reed.
Hij is gewoon op het tweespan ingereden...
Het andere paard staat trouwens op de kliniek en zou er ook niet zo best aan toe zijn...

ook dat nog , ik hoop dat het andere paard er bovenop komt.

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:30

Bahh wat naar, ben echt geschokt!
En die foto van de eerste site hebben ze van facebook afgehaald.. Zoiets zet je toch niet op facebook?

Yanne_RP

Re: Paard sterft na ongeval met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:32

Wat verschrikkelijk zeg, de nachtmerrie van elke paardenliefhebber! :(

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:35

Oooh verschikkelijk..

Sterkte voor de mobilist en de berijder

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:35

Wat vreselijk! Dat been, arm paard! |(

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:37

Wat erg! Erg veel sterkte aan de eigenaar, automobilisten, en ook het andere paardje. De arme stakker, ik hoop dat hij er weer bovenop komt. En ook een beetje door het verlies van zijn vriendje kan komen. Ik heb wel vaker gezien dat dieren helemaal veranderen door de dood van een vriendje. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:38

Heb het er koud van .. Wat een nachtmerrie is dat zeg.
Kan persoonlijk wel goed tegen "schokkende" foto's maar bij deze moest ik toch wel even slikken. Maar ook voornamelijk omdat ik zoiets had van "stel je voor dat het je eigen paard is" ... Brrr, moet er echt niet aan denken ;( Je zou het maar meemaken.. vreselijk...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:43

Heel veel sterkte aan de eigenaar van het paard en ook aan de inzittenden van de auto.
Jeetje.. wat zullen ze allemaal geschrokken zijn, auto heeft flinke schade.

Exacte toedracht van het ongeval kunnen we hier slechts naar gissen, ook al wordt er van alles gespeculeerd. Alleen de betrokkenen weten wat er precies gebeurt is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:23

nienke1208 schreef:
Cowgirl schreef:

Dus omdat dit soort foto's ook in de krant staan, is het niet respectloos??
Ja, je hebt gelijk dat er soortgelijke foto's in de krant staan en ja, ik noem dat respectloos!

Fijne foto om te zien als eigenaar, alsof het beeld niet voldoende op je netvlies gegrift staat! Alsof het niet erg genoeg is dat je zo je paard verliest en hem in zo voor je hebt gehad... Walgelijk dat er geen greintje medeleven of respect is vanuit journalisten of fotografen die zulke foto's maken!

Wie zegt dat ik het niet respectloos vind?

De hele wereld is respectloos.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:31

Ogh goshie... die foto vind ik echt niet kunnen! En wat moet dat beesie een pijn gehad hebben...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:33

Wat verschrikkelijk om zo je paard te verliezen! Echt heel erg... Hoop dat t paard niet al te lang geleden heeft...

Veel sterkte gewenst aan de eigenaar en de mensen die er bij waren!

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:05

Ik vind de foto's, met name de eerste, helemaal niet respectloos. Deze foto laat KEIHARD zien wat er gebeurd is en wat de gevolgen kunnen zijn als er een paard in paniek raakt. Hopelijk schrikken mensen die met hoge snelheden langs koetsen/buitenrijders oprijden of bewust paarden laten schrikken (wat de precieze oorzaak van dit tragische ongeluk ook moge zijn, ik zeg NIET dat er bij dit ongeluk wel door anderen bewust of onbewust te hard is gereden) hier van.

Heel triest :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:25

Als menner draait mn maag hier toch wel van om. Heel sneu dit.