Amerikaans meisje te paard naar school [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:54

Ik had het eigenlijk al enkel over de vrouw. Gemiddeld dressuurzadel weegt zo'n 10 kg, laat een westernzadel 15 wegen. + kind, gok een 30 kg + een volwassene vrouw, 60 kg.

Met deze ruime schatting (wat niet ver van het werkelijke gewicht zal zitten) kom je aan een 100, 105 kg waarvan 60 op de lendenen, 10 (of 20) minuten per dag...

Citaat:
Sindsdien is de rit een ochtendritueel.

Het word dus iedere schooldag gedaan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:10

Whahaha, briljant topic..
Een meisje in Amerika gaat te paard naar school, en alle gemakeerde pennymeisjes van bokt zien scheel van jalouzie en halen de meest vreemde theorieen erbij waarom dit wel heel erg verwerpelijk is :D :D
Ga vooral door! Hilarisch zoals sommige mensen zich voor schut zetten hier! Helemaal top *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:12

xSlvna schreef:
Egoïstisch rotvolk, een paard houden is al erg,

Congratulations...you made my day :D :D

xLeoniee

Re: Amerikaans meisje te paard naar school [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:15

Kom op mensen laten we het gezellig houden....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:16

Ik kan het filmpje helaas niet (meer) zien, maar ik geloof dat ik het wel met Billy eens ben :D ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:30

leuk idee alleen zou het de moeder sieren als zij voorop gaat zitten en het kind achterop of er langs loopt, paard loopt echt heel beroerd op sommige stukjes

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:31

Dat dat mens vol op de nieren/'onderrug' van het paard zit, dat was ook hetgeen mij gelijk opviel.

Op zich een leuk idee verder. Ik zou het zelf wel willen :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:46

Frappant, dat zelfs een blijkbaar zo nutteloos topic niet ontkomt aan de bokt-toorn. :') Achter iedere hoek, achter iedere struik verbergt er zich iets wat blijkbaar zo slecht is voor je paard dat je spontaan gedegradeerd wordt tot rotvolk. Ik krijg er spontaan de neiging van om tijdens volle maan mijn paard vrij te laten in de natuur terwijl ik rituele volksdansen rond een kampvuur uitvoer gevolgd door een oude indianenbezwering.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:56

Ik werd vroeger wel eens opgehaald door mijn opa met mijn pony voor het koetsje! Dat vond ik ook super stoer. Alle kinderen stonden me dan uit te zwaaien. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:57

Gini schreef:
Frappant, dat zelfs een blijkbaar zo nutteloos topic niet ontkomt aan de bokt-toorn. :') Achter iedere hoek, achter iedere struik verbergt er zich iets wat blijkbaar zo slecht is voor je paard dat je spontaan gedegradeerd wordt tot rotvolk. Ik krijg er spontaan de neiging van om tijdens volle maan mijn paard vrij te laten in de natuur terwijl ik rituele volksdansen rond een kampvuur uitvoer gevolgd door een oude indianenbezwering.

haha! Ik zie nu pas de reacties van veel andere bokkers. Ik denk dat ik maar met je mee dans! ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:09

Oh dus het is niet egoïstisch om én een paard te houden én hem ook nog eens pijn doen omdat je je dochter anders niet makkelijk op school krijgt? :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:12

xSlvna schreef:
Oh dus het is niet egoïstisch om én een paard te houden én hem ook nog eens pijn doen omdat je je dochter anders niet makkelijk op school krijgt? :')

Ik doe mee met Gini , ik ben ee egoist en laat mijn paard vrij :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:14

Vind het wel geestig dat jullie zo een simpel iets nog verkeerd opvatten. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:17

xSlvna schreef:
Vind het wel geestig dat jullie zo een simpel iets nog verkeerd opvatten. :+

Ik vraag mij af, of jij in het echte leven ook zo negatief bent? Q

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:19

Wie zegt dat jij je paard geen pijn doet? Wie zegt dat van zodra je een zadel erop gooit en je je edele achterste op je paard neervlijt, je paard niet in meer of mindere mate pijn doet?
Pas op, ik ben hier ook niet zo voor. Mevrouw zit inderdaad erg achterop. Maar datzelfde gebeurt ook in Spaanse show waar de señorita's achterop zitten en dat wordt onthaald op handgeklap.
Ik heb geleerd om niet altijd te beginnen met schreeuwen wanneer iets niet meteen is hoe jij het zou doen. Zo vind ik dat ik mezelf toch wel belachelijk gemaakt heb in een topic waar iemand op vakantie op een iel paard ging zitten. Waarom ik daar in godsnaam zo tegenin moest gaan, ik snap het niet. Het is niet omdat iemand iets niet 100% doet zoals jij het wilt zien, dat je die personen dan maar vrijblijvend mag beledigen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:26

Waarom negatief? Hier zeikt iedereen als een paard onvoldoende buiten komt (doet geen pijn), als iemand geen cap op heeft (doet geen pijn), als een zadel te lang is, maar als een volwassene vrouw met haar volle gewicht op de lendenen van een paard zit is er opeens niks aan de hand?
Vind het gewoon een beetje krom dat dit als leuk wordt gezien.

Ben niet negatief maar realistisch. en nu maar wachten op een bokker die over leeftijd en ervaring gaat praten

Gini, of ik mijn paard pijn doe weet ik niet, maar als paardenhouder hoor je wel te weten dat het pijn doet/slecht voor de rug is om zo veel op de lendenen te zitten. Boven heb ik al gezegd waarom ik het zo krom vind dat bokt hier niks van zegt, want bokt bemoeit zich in 9 van de 10 topics met alles dat niet volgens hun gedachtegang klopt (paard te vaak verhuizen, te weinig dit, te veel dat).
Van mij mag alles en iedereen doen wat die wilt, er is alleen een kans dat ik er wat van zeg, als ik toevallig niks beters te doen heb :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:37

Omdat die persoon zonder cap (meestal de topicstarter) misschien wel omgepraat kan worden om een cap te dragen. Maar een Amerikaanse vrouw die nog niet weet wat bokt is, wat heb je er dan aan om hier je gal te spuwen? Och ja, geen censuur, je kan zeggen dat je het onverstandig vindt etc. maar werkelijk waar drie pagina's? Zoveel halen de meeste mooie fototopics nog niet.
Het is een beetje een nieuwe regel die ik mezelf opleg, enkel kritiek leveren wanneer die kritiek ook daadwerkelijk iets kan opleveren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:49

Dan zal ik me daar ook maar aan gaan houden.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:21

Gini schreef:

Haha :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:21

xSlvna schreef:
Dan zal ik me daar ook maar aan gaan houden.

Echt of sarcasme?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:27

Droom van ieder penny meisje! :D Al keek ik ook raar op toen mensen van mijn oude middelbare school met de tractor naar school kwamen :')

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:37

Misschien onwetend van mij, ik schrijf dat ik het leuk luchtig nieuws vind omdat anderen het hier niet vonden horen staan en dat wordt verwijderd? Wat heb ik verkeerd gedaan? Iemand schijft wat een gezeik en dat blijft wel staan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:25

Brilletje schreef:
Misschien onwetend van mij, ik schrijf dat ik het leuk luchtig nieuws vind omdat anderen het hier niet vonden horen staan en dat wordt verwijderd? Wat heb ik verkeerd gedaan? Iemand schijft wat een gezeik en dat blijft wel staan?

Ach, dat moet je niet proberen te snappen. :D Je bericht moet vooral inhoudelijk zijn, heb ik weleens begrepen. Naar mijn inziens, zou Bokt dan maar 2 of 3 pagina's zijn ;)

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:58

Billy schreef:
xSlvna schreef:
Egoïstisch rotvolk, een paard houden is al erg,

Ik vind dit echt een enorm aparte opmerking. Wie ben jij om zo te oordelen over een heel 'volk' als je volk al zo kan definíëren. over kortzichtigheid gesproken..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:02

gabyfedde schreef:
*Knip*

Er zijn zat kinderen die geen zin hebben om naar school te gaan, gelukkig zijn er ook zat ouders die wèl hun taak als opvoeder serieus nemen i.p.v. het kind te pleasen/om te kopen.

Uhhh ja want door ze hard te dwingen krijg je altijd het gewenste resultaat bij kinderen. :roll: Tot ze oud genoeg zijn al zwaaiend de deur uit te gaan en vervolgens de hele dag spijbeld in het park te hangen en vervolgens fluitend 's avonds op tijd thuis te komen van een lange dag "hard werken op school"

Vind het wel een leuke creatieve manier!