LadyMadonna schreef:Een scooter mag ook niet op het fietspad
op het brom-fietspad toch wel?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Moonlight17 schreef:Dan mag elke boer hier ook wel beginnen van het schoonmaken van het fietspad hier en zie dat ook niet echt gebeuren.
Ik weet niet of dat gemeentelijk bepaald is of wellicht Vlaanderen/Nederland maar hier moeten de boeren die met de trekker van de akker komen ook de sporen van de weg scheppen (en doen dat meestal ook).
Daarnaast geeft andermans rommel geen permissie om zelf nog meer vuil achter te laten. What's next, vuile pampers op de weg smijten om de vuilniskosten te drukken?
Geryon schreef:LadyMadonna schreef:Een scooter mag ook niet op het fietspad
Ze bedoelt een scooter met blauw kenteken, die moeten verplicht op het fietspad

horsies5 schreef:Ik heb bij het nationale verkeersexamen eens gezien dat de wet veranderd was en dat ruiters niet per definitie meer op de weg hoefde.. ik begreep dat zij zelf moesten inschatten of de weg, fietspad of berm de veiligste plek was..
Ik kan dit echter nergens terug vinden.. nou moet ik zeggen dat ik sowieso eigenlijk geen officiele regels kan vinden over paarden in het verkeer.. wel op particuliere websites, maar dan weet je nog niet zeker in hoeverre zij op de hoogte zijn van nieuwe regels of veranderingen..
Veulen84 schreef:milja78 schreef:zullen alle automobilisten idd heel blij mee zijn als wij met zijn allen de weg op gaan, ze moeten jou met je paard namelijk stapvoets passeren...
Volgens mij staat dat nergens in de wet.
Hooguit dat je bij een inhaalverbod helemaal niet mag inhalen. 90% van de 80 km wegen hebben hier een doorgetrokken streep. ze zullen blij zijn dat ze 5km achter me moeten hangen als ik in stap zit...
Karl66 schreef:_San87_ schreef:Veel weggebruikers weten niet wat het woord beleefdheidsregels betekent. Daar wringt hem de schoen en niet zozeer het feit dat paarden op de weg moeten.
Je bedoelt de beleefdheid om even de mest van het fietspad te verwijderen?
.
Eerste de beste die stopt en zeg dat ik op het fietspad hoor schuif ik hem/haar het document onder zijn neus. Kijken hoe lang het duurt tot de politie word gebeld omdat ik file veroorzaak
miss_lizje schreef:Nou ik weet een leuke stunt hoor. Ik print even die wetsartiekelen uit en ga al stappend met mijn paard breedlopen op de 70 km weg. Kijken wat er gebeurt.Eerste de beste die stopt en zeg dat ik op het fietspad hoor schuif ik hem/haar het document onder zijn neus. Kijken hoe lang het duurt tot de politie word gebeld omdat ik file veroorzaak
_San87_ schreef:miss_lizje schreef:Nou ik weet een leuke stunt hoor. Ik print even die wetsartiekelen uit en ga al stappend met mijn paard breedlopen op de 70 km weg. Kijken wat er gebeurt.Eerste de beste die stopt en zeg dat ik op het fietspad hoor schuif ik hem/haar het document onder zijn neus. Kijken hoe lang het duurt tot de politie word gebeld omdat ik file veroorzaak
Bel me wanneer je dat gaat doen.
. Tot ze doorhebben dat een paard toch beter op het fietspad hoord dan rijweg. KozieZ schreef:Dat paarden niet op het fietspad mogen, is nooit anders geweest. Het wordt alleen wel vaak gedoogd. Eigenlijk dus niets nieuws...