Campagne paardenmest van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:27

Van de week hier twee dames, stappen regelmatig een rondje over het fietspad. Geen probleem, behalve dat er ELKE keer als ze gereden hebben mest op het fietspad ligt. En nee, een flinke berg mest, daar rij ik niet overheen en bovendien vind ik het gewoon smerig op het fietspad, ik zit niet te wachten op mest aan mijn fietsbanden om de hele weg heerlijk mee te meuren. En nee, het regent niet zo weg, nou was er afgelopen tijd al nauwelijks regen maar als ik zie hoe lang het duurt voor het eindelijk een keer weggespoeld is als het stevig doorregent.... dan kan ik mijn lol op als het blijft liggen. Deze keer lag het voor een bedrijventerrein, die ruimen zelf niet op, dus maar weer met mijn mesthark de weg afgelopen om het van het fietspad af te schuiven de berm in. Want ik stoor me er wel aan als ik met mijn koters en mijn fietskar omheen moet laveren onderweg naar school.
Dus mochten de dames het lezen: graag opruimen volgende keer, want deze paardenhoudster maakt er ook een probleem van.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:31

Poess91 schreef:
girlyggirl: In zo'n geval is het even een stukje terug lopen na afloop en het alsnog aan de kant schoppen :)

weet niet hoe dicht jij bij huis blijft met een buitenrit? :D

Urielle

Re: Campagne paardenmest van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:35

Dan rij je maar terug met de auto of de fiets of wat dan ook. Dat is je eigen probleem :)

Poess91

Re: Campagne paardenmest van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:37

Ja inderdaad, dan pak je de fiets maar. Of je zorg dat je in de berm loop.
Tja als je beperkingen heb dan moet je daar zelf ook rekening mee houden.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:03

Ik verbaas me er echt over dat er zoveel mensen met een op maat gesneden excuus komen om het dan vooral niet op hoeven te ruimen.

Natuurlijk kan niet iedereen ter plaatse afstappen maar ga dan na de rit even terug. Kleine moeite, groot plezier.
We lezen steeds vaker over gemeentes die allerlei regels instellen (mestzak) of zelfs verboden voor paarden binnen de bebouwde kom te komen en dat hebben we toch echt aan ons eigen lakse instelling te danken.

Is dat dan waar me als paardenminnend land naartoe willen?

En dat een ander wat achterlaat op straat (hondenpoep, zwerfvuil of weet ik wat) neemt niet weg dat je dat zelf dan ook maar moet doen.

Ik erger me bij ons regelmatig kapot aan de mest op straat. Wij ruimen altijd (lees: zonder enige uitzondering) de mest van onze paarden op. Dan is er weer een groepje ruiters elders uit het dorp over de dijk gekomen en laten hebben een heel spoor aan mest achtergelaten }:)

Dus laten we nou vooral als ruiters zien hoe het hoort en dat we rekening houden met onze leefomgeving, dan zal iedereen ons met respect voor paard en ruiter nakijken en meegenieten als we langsrijden :j