Ophef over levende pony's op kermis Beusichem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ophef over levende pony's op kermis Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:15

Die ponys komen denk ik ook nooit op een wei waar ze de benen kunnen strekken etc. Erg paardwaardig is het allemaal niet. Jullie moeten blij zijn dat er eens een keer zoiets in de media komt. Aangezien iedereen op bokt zowat alles zielig vind en elke ts afgebrand word :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:21

Hier in Weert stonden ze een paar jaar terug ook. Daar liepen ze los, en dan over een bepaald parcourtje. Ben er op verschillende tijden en dagen langs gelopen, maar ze liepen CONSTANT linksom.

En dan van die irritante k*t kinderen die die dieren gingen schoppen. En zelfs een moeder "schop eens dat ie doorloopt!"

Alsjeblieft zeg. Dit is toch nergens meer voor nodig. Atracties genoeg op de kermis, de een nog gekker dan de ander, dus waarom in hemelsnaam nog pony's laten lopen? :?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:40

Oh, dus het afschaffen als kermisatractie, maar ze in de bak lekker met sporen laten stampen, zwepen laten slaan, in de bek rijten etc.? Ja joh, eigenlijk zou je gelijk alles met paarden moeten aanschaffen, het is nooit perfect, 1000% vriendelijk.

Amaris, is het nooit bij je ingevallen om de man/vrouw van de attractie te zeggen dat het voor de pony's beter is om evenveel linksom als rechtsom te lopen? Als ik dat nooit op bokt had gelezen, zou ik het ook niet weten.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:38

Precies. Ik vind het soms ook allemaal te betuttelend worden. Iedereen die paardrijdt, doet iets waar een paard van oorsprong niet voor gemaakt is. In de topsport slijten die beesten ook, als jaarlijkse fokmerrie ook, als manegepaard ook, als privepaard ook. En de arreslee haflingers in Oostenrijk ook.

Honden in de beveiliging of hondensport sijten ook. Mensen die een lichamelijk zwaar beroep doen ook.
Moeten we dan alles maar afschaffen? Ook als die beesten het wel prima vinden en in de basis gewoon goed verzorgd worden? Ik vind dat allemaal wat overdreven, dan zouden we allemaal lekker geen dieren meer moeten willen houden. Ik heb zelf een fjord en die wordt gelukkig van werken. Dat dier zou het helemaal geen straf vinden om lekker rondjes te lopen met kinderen en vertroeteld te worden.
Momenteel staat hij bijna alleen maar in het land ivm mijn zwangerschap, ik durf te zeggen dat ie nu ongelukiger is als dat hij 2-3 uur per dag aan de arbeid zou mogen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:08

Zoolgangster schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat het in Engeland en België al langer bestaat/bestond (ik weet niet of het in Engeland nog mag). In Nederland heb ik er niet eerder van gehoord, daar liepen pony's tijdens de ritten los of aan de hand van een begeleider.
Hoewel... ik meen in een oud boek over het ontstaan van de Efteling een foto te hebben gezien van pony's die in een rondje liepen, maar ik weet niet of die vast zaten aan een stang.

Ik woon in België en heb hier nog nooit pony's vast gezien aan een stang hoor.. bij ons lopen ze ook gewoon los en soms bij het 1ste paard een begeleider..
Laatst bijgewerkt door Gigixponys op 03-09-13 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:13

ElineBungle schreef:
Ik kom uit België en hier werd het vroeger op elke kermis gedaan. Ik geloof dat het hier nu verboden is.
Maar ik vind niet dat je hier veel over kan zeggen zonder de situatie van de dieren te kennen. Maar dit is wel die man zijn werk/bijverdienste, die heeft er niets aan als zijn pony's snel niet meer kunnen lopen hoor. Hij langer ze meegaan hoe beter voor hem.

Ik woon ook in België, ik dacht ook dat het verboden was, maar heb ze dit jaar wel nog terug gezien op de kermis. Ik denk dat ze de regels gewoon strenger hebben gemaakt, want de laatste jaren staan ze wel steeds wat afgezonderd van de rest van de kermis bij ons..

Bij ons in België lopen ze volgens mij ook heel de dag dezelfde kant, heb ze nog nooit zien wisselen van richting..

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:22

NathalietjeB schreef:
ik vind de paarden die op de kermis in alkmaar hebben gestaan deze week er erger bij hebben zien staan met allemaal slecht passende zadels, mager, vol wonden etc

Ben het eens met Nathalie de paardjes op de kermis in Alkmaar waren er een stuk slechter aan toe.
De zadels van de shetjes waren bijna nog langer dan hun rug!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:22

Waarom ze het levende ponys na drukkelijk noeme komt neem ik aan omdat je ook van die draaimolen paarden hebt. Dat is meestal gebruikelijk. Dus waarom jullie het raar vinden dat er over levende paarden wordt gesproken snap ik niet :p