Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:Ik heb wel eens gehoord dat het in Engeland en België al langer bestaat/bestond (ik weet niet of het in Engeland nog mag). In Nederland heb ik er niet eerder van gehoord, daar liepen pony's tijdens de ritten los of aan de hand van een begeleider.
Hoewel... ik meen in een oud boek over het ontstaan van de Efteling een foto te hebben gezien van pony's die in een rondje liepen, maar ik weet niet of die vast zaten aan een stang.
ElineBungle schreef:Ik kom uit België en hier werd het vroeger op elke kermis gedaan. Ik geloof dat het hier nu verboden is.
Maar ik vind niet dat je hier veel over kan zeggen zonder de situatie van de dieren te kennen. Maar dit is wel die man zijn werk/bijverdienste, die heeft er niets aan als zijn pony's snel niet meer kunnen lopen hoor. Hij langer ze meegaan hoe beter voor hem.

NathalietjeB schreef:ik vind de paarden die op de kermis in alkmaar hebben gestaan deze week er erger bij hebben zien staan met allemaal slecht passende zadels, mager, vol wonden etc