EK Herning: Dujardin goud in kür, Adelinde brons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:17

Johanna59 schreef:
Eindelijk wordt dressuur beoordeeld zoals het hoort.
De jury laat zich niet meer imponeren door paarden met een groot voorbeen, piaff zonder zakkende achterhand, ruiters die hun hand niet naar voren kunnen doen.
De plaatsing van de amazones met goud, zilver en brons, was de juiste.

goed gezegd!! Deel helemaal je mening!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:19

germie schreef:
FriesWytske schreef:
Waarom zit er dan nog zoveel verschil tussen de jury's, oji? Want dat betekend al dat er iets niet goed gaat. Kijk 1 of 2 procent. Oké. Maar 7 procent verschil tussen 2 jury's dat klopt dus niet.

En als je dat hebt in de basissport in 2 proeven, dan ligt het wel ineens aan de ruiter. Dat is gewoon echt niet altijd het geval. Hier zie je dat ook weer. Dressuur is helaas een jurysport en dus oneerlijk.

In de basissport zijn het 2 verschillende proeven, vaak met 2 verschillende juryleden. Hier zien 7 juryleden dezelfde proef, wel vanuit een ander gezichtspunt, maar dat mag en kan nooit 7 % schelen, naar mijn mening. Het hoogste en laagste cijfer zou moeten afvallen en dan het gemiddelde van de 5 overgebleven juryleden zou misschien wel wat helpen. En verder blijft vooral het artistieke gedeelte (o.a. muziek) toch een persoonlijke smaak.

BTW Ik zag dat Utopia iedere keer de mond open had, hoor ik verder ook niemand open, terwijl Hester een vriendelijke ruiter is. :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:22

Is er al beeldmateriaal? :)
Baal echt dat ik het niet heb kunnen zien vanmiddag..

Anoniem

Re: EK Herning: Dujardin goud in kür, Adelinde brons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:36

Super, en ik vind die 91 procent wel verdiend.
Eindelijk eens niet van dat ruk- en plukwerk wat met hoge scores beoordeeld wordt.
Maar goed, de boktjury vind het teveel en die weten het vast beter dan ervaren internationale juryleden.
Mooi resultaat, mooie wedstrijd.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:38

Vandaag waren we in Jerning, Denemarken om de Kür te zien van de Europese Kampioenschappen dressuur.
Nog nooit eerder heb ik in een voetbalstadion gezeten.
Ondanks uren in de file gisteren was de reis de moeite meer dan waard, we hebben genoten!
We wilden vooral dolgraag Charlotte Dujardin zien met Valegro, en we zijn niet teleurgesteld. Valegro en Charlotte kregen onmiddellijk na de kür al een staande ovatie van de 11.000 toeschouwers - als enige, en absoluut terecht.
Adelinde rijdt nu gelukkig met een meer open aanleuning. Nu moet dat nog in de beweging van Parzival door gaan werken.
En Undercover, wordt dat onder Edward een tweede Totilas? Het is grappig om te zien hoe ruiters een paard steeds weer naar hetzelfde beeld toetrainen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:42

Ik vind Charlotte echt geweldig :j Ze rijd zo netjes en je zie nagenoeg geen protest bij Valegro maar wel lossigheid en correct uitgevoerde oefeningen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:55

Ook ik als er live bij en Valegro terecht bovenaan.
Alles is mooier en groter dan de rest van de paarden.
Kaarsrechte huizenhoge wissels, grote tactzuivere appuyementen, ga zo maar door.
Helen had best onder Adelinde kunnen staan, ze had wel veel foutjes.
Edward, super knap wat hij al uit dat paard gehaald heeft maar het geheel toont teveel terug. Hij rijdt constant op de rem. Als hij dat ooit nog kan omzetten naar een voorwaartse proef waarin dat paard op hem blijft wachten zal hij hoger gaan scoren.

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:00

helaas kon ik het niet zien, weet iemand waar je het terug kan zien?

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:08

Valegro op de kop gereden????? dat kan ik er echt niet aan afzien.....vind juist dat hij als een van de weinigen met genoeg halslengte gereden wordt (de rest lijkt wat opgekropt, maar wel met die nek hoogste punt wat perse moet, ongeacht hoe dat bereikt wordt). Als hij op de kop gereden zou worden, zou hij echt niet zo mooi bergopwaarts kunnen draven en galopperen, laat staan zo gaan zitten in de piaffe.....toch?

Denk dat je op dit niveau zowiezo niet meer echt kunt spreken van paarden die op de kop worden gereden....als je zo rijdt kun je al niet de grand prix bereiken, laat staan zulke scores rijden...

Ik vond het superspannend en heel leuk om naar alle proeven te kijken van het EK. Wat een hoog niveau van iedereen. Erg genoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:12

Kelly_Taco schreef:
Kaarsrechte huizenhoge wissels, grote tactzuivere appuyementen, ga zo maar door.

Ik denk daar anders over. Alles te groot en te veel op de kop. Valegro gaat op de kop door de baan. Hij buigt in bij de derde halswervel en heeft geen moment de nek als hoogste punt. En dat van de grond? Dat viel ook wel mee. In de piaf plakt hij met de voeten aan de grond. Ik zeg niet dat ze slecht rijdt. Ze is goed. Maar vandaag was ze zeker niet de beste.
Kelly_Taco schreef:
Edward, super knap wat hij al uit dat paard gehaald heeft maar het geheel toont teveel terug. Hij rijdt constant op de rem. Als hij dat ooit nog kan omzetten naar een voorwaartse proef waarin dat paard op hem blijft wachten zal hij hoger gaan scoren.
Dat terug rijden heet verzameling. :) Edward rijdt verder juist erg voorwaarts. Er is er geen één die zo groot draaft en galopeerd als Undercover. De galopwissels zijn ook prachtig naar voor gesprongen. En hij had prachtige pirouettes.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:12

Ik heb weer genoten vanmiddag!
Super proef van Edward!! Worden steeds meer een combinatie.
Ed heeft ergens laats in een interview gezegd dat hij zijn zinnen zet op WK 2014. *\o/*

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:14

Turquoises, dit is al de tweede keer dat ik je tegenkom en ik het idee heb dat jij een ander kur hebt gezien, sterker nog, je hebtbhet zelfs volgens jezelf beter gezien dan mensen die er bij waren. :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:17

Johanna59 schreef:
De jury laat zich niet meer imponeren door paarden met een groot voorbeen, piaff zonder zakkende achterhand, ruiters die hun hand niet naar voren kunnen doen.

Oei, hier ben ik het wel mee eens! Mooi gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:21

Air schreef:
Turquoises, dit is al de tweede keer dat ik je tegenkom en ik het idee heb dat jij een ander kur hebt gezien, sterker nog, je hebtbhet zelfs volgens jezelf beter gezien dan mensen die er bij waren. :')

Sorry Air, ik wist niet dat je hier slechts eenmaal je mening mag motiveren.
Ik zal aan een moderator vragen of ze een bericht van mij kunnen verwijderen. Want ik wil natuurlijk geen sanctie krijgen omdat ik mijn mening twee keer heb toegelicht :o .

Air, ik wil je nog wel even meegeven dat de beelden op TV beter te beoordelen zijn dan vanaf de tribune. ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:26

turquoises schreef:
Kelly_Taco schreef:

Ik denk daar anders over. Alles te groot en te veel op de kop. Valegro gaat op de kop door de baan. Hij buigt in bij de derde halswervel en heeft geen moment de nek als hoogste punt. En dat van de grond? Dat viel ook wel mee. In de piaf plakt hij met de voeten aan de grond. Ik zeg niet dat ze slecht rijdt. Ze is goed. Maar vandaag was ze zeker niet de beste.
Kelly_Taco schreef:
Dat terug rijden heet verzameling. :) Edward rijdt verder juist erg voorwaarts. Er is er geen één die zo groot draaft en galopeerd als Undercover. De galopwissels zijn ook prachtig naar voor gesprongen. En hij had prachtige pirouettes.

Verzameling betekend ook dat je los kan laten aan de voorkant.
Dat kan Edward (nog) niet. Dus hij rijdt terug en nog niet verzameld.
Ik zie echt wel wat dat achterbeen doet, daarom schrijf ik ook dat als hij dat paard zonder rem kan rijden er vast iets heel moois uit komt.

Valegro mag volgens jou dan buigen in de 3e halswervel, hij is niet op de kop.
Dat van de grond schreef ik over de wissels ;)
In de piaffe mag hij achter nog sterker worden maar hij daalt mooi en neemt het gewicht achter over (IT tot Parzival).

Wederom was Valegro vandaag echt de beste.

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:28

astridastrid schreef:
Johanna59 schreef:

Oei, hier ben ik het wel mee eens! Mooi gezegd!

Hier ben ik het ook zeker mee eens! Vind de rijstijl van Carl Hester ook geweldig. Hoe weinig stang hij gebruikt. En dat brengt ie goed over aan Charlotte. Helemaal top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:29

Dat vond jij Kelly. Ik vond dat Valegro op plaats 3 hoorde. :D
En je hebt wel gelijk dat de piaffe van Parzival niet correct is. Lees mijn eerdere bericht nog eens.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:29

turquoises schreef:
Air schreef:

Sorry Air, ik wist niet dat je hier slechts eenmaal je mening mag motiveren.
Ik zal aan een moderator vragen of ze een bericht van mij kunnen verwijderen. Want ik wil natuurlijk geen sanctie krijgen omdat ik mijn mening twee keer heb toegelicht :o .

Air, ik wil je nog wel even meegeven dat de beelden op TV beter te beoordelen zijn dan vanaf de tribune. ;)

Ik heb het over een vorig topic.

Oh dus de jury zit ook compleet fout?! Wat stom... dan kunnen ze dus beter via de tv kijken.
Of je bent helderziend en voelde aan dat de bokkers die hierbij aanwezig waren helemaal bovenin zaten.
Dan denk ik overigens alsnog dat je het op de tribune beter ziet, dan heb je namelijk niet te maken met wisselende camerabeelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:30

turquoises schreef:
En je hebt wel gelijk dat de piaffe van Parzival niet correct is. Lees mijn eerdere bericht nog eens.

Gelukkig maar dan dat jij niet aan de jurytafel zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:32

horsefriend7 schreef:
Hier ben ik het ook zeker mee eens! Vind de rijstijl van Carl Hester ook geweldig. Hoe weinig stang hij gebruikt. En dat brengt ie goed over aan Charlotte. Helemaal top.

Gelukkig weet jij niet hoe hij thuis wordt getraind. Dat is een stuk minder vriendelijk dat de meeste denken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:33

turquoises schreef:
horsefriend7 schreef:

Gelukkig weet jij niet hoe hij thuis wordt getraind. Dat is een stuk minder vriendelijk dat de meeste denken. ;)

_/-\o_ Nou breekt mijn klomp. Juist Carl en Charlotte trainen compleet anders dan de Nederlandse dressuurtop.
Zij doen veel training "buiten", dwz buitenritten/heuveltrainingen etc. Dus dat zijn juist een aantal van de weinige paarden die niet dagelijks een uur in de krul getrokken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:34

Bizzybijtje schreef:
turquoises schreef:

Wij hebben vandaag met een grote groep trainers en ruiters de proeven beoordeeld en wij kwamen tot dezelfde conclusie als wat ik hier schrijf.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:34

Vertel Turquoises, want blijkbaar weet je alles! Wil je er niets over vertellen dan moet je niet zulke uitspraken doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:36

Bizzybijtje schreef:
turquoises schreef:

_/-\o_ Nou breekt mijn klomp. Juist Carl en Charlotte trainen compleet anders dan de Nederlandse dressuurtop.
Zij doen veel training "buiten", dwz buitenritten/heuveltrainingen etc. Dus dat zijn juist een aantal van de weinige paarden die niet dagelijks een uur in de krul getrokken worden.

Tja, maar ben jij er wel eens bijgeweest? De verhalen zijn mooi maar je moet niet in sprookjes geloven. Valegro wordt vaak met de slof getraint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:36

turquoises schreef:
Bizzybijtje schreef:

Wij hebben vandaag met een grote groep trainers en ruiters de proeven beoordeeld en wij kwamen tot dezelfde conclusie als wat ik hier schrijf.

Naja het is ook niet voor niks dat die grote groep trainers en ruiters zich niet in Herning bevonden.