Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijati schreef:In Polen zullen ook Polen de stal runnen en in Polen zijn wel wat andere normen als die wij kennen. Neemt niet weg dat deze ruiter de problemen al eerder zelf had kunnen waarnemen en bijsturen.
Paarden in deze conditie verkopen of iets betere conditie, levert echt niets op. Ze zijn waardeloos.
Vanuit dat oogpunt uit bezien, kun je ze beter laten sterven, economisch dan. Toch zie je op het filmpje dat er gras en hooi genoeg lijkt te zijn. Dus wellicht zijn er wel andere problemen, die niet zozeer met de hoeveelheid voeding te maken hebben, maar is er bv een virus waardoor de dieren geen voeding kunnen opnemen.
Lisaterburg schreef:echt verschikkelijk om dit te zien, het is maar goed dat de meeste van onze paardjes in nederland het zo goed hebben..
wat ik wel vreemd vind is dat er paarden mager en half dood op de grond liggen, maar een paar meter verderop staat een grote baal hooi?
!!!?? Ik heb het filmpje gezien, echt verschrikkelijk. Alleen snap ik niet als je olympisch kampioen bent verdien je veel geld, waarom laat je je dieren dan zo leiden, als je het makkelijk kunt betalen.
Flint05 schreef:Lisaterburg schreef:echt verschikkelijk om dit te zien, het is maar goed dat de meeste van onze paardjes in nederland het zo goed hebben..
wat ik wel vreemd vind is dat er paarden mager en half dood op de grond liggen, maar een paar meter verderop staat een grote baal hooi?
Dat zag ik ook ik vraag me af of er niet iets meer aan de hand is daar
joyce B schreef:geldproblemen?
chelle_dora schreef:naomi_g1998 schreef:
Dus als jij geldproblemen hebt ga jij ook zo met je beesten om in plaats van dat je je dier verkoopt en hem zo een beter leven geeft?
Jeetje wat belachelijk.
Ze zegt toch niet dat ze het normaal vind wat er is gebeurd?
Jeetje wat belachelijk, zo'n overdreven reactie.
Vind het echt heel sneu voor de dieren, zeker als je dan dus leest dat er al eerder aan de bel getrokken had kunnen worden. Soms is de wereld enorm krom.
joyce B schreef:Ik ben jaren geleden met de middelbare school werkweek/uitwisseling eens op een poolse staatsstoeterij geweest. Ze hadden er rijpaarden, koetspaarden en er werd met Koniks gefokt. De Paarden zagen er goed uit en werden ook prima verzorgd.
Maar er zijn inderdaad in Oostbloklanden soms ook mensen die het allemaal niet meer zo kan schelen en die het niet zo nauw nemen. Armoede en ongelijkheid en slechte kansen hebben daar ook mee te maken.
Maar goed. Verwaarlozing van dieren komt overal wel voor...