Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dalmarieke schreef:Ik had in het verleden altijd mijn paarden staan aan de rougoorweg en ken ook mensen die daar hun stal en weides hebben..er staan er niet zoveel, dus ben bang dat het een van hun is....maar volgens mij geen veulens....wie weet noemen ze een pony in de media dan als veulen...of ergens kort bij moet nog wat hebben gestaan......
Ik heb daar gisteren nog gewandeld met de honden..en loop dagelijks in die omgeving..ik ga goed in de gaten houden of ik wat verdachts zie...
Lusitana schreef:Wat mishandeling in weides op zich betreft: Dat is voor een groot deel te voorkomen door je paarden niet in afgelegen gebieden te laten lopen of te zorgen dat daar regelmatig iemand langs komt, maar niet op dezelfde tijden. Als er meer paarden staan lijkt mij dat wel te regelen met eigenaren onderling om ook even bij andermans paarden te kijken?
Lusitana schreef:Ik vind het toch een voorbarige conclusie. Dat er paardenbeulen hebben rondgelopen wil niet zeggen dat dit ook mensen werk is.
Wat mishandeling in weides op zich betreft: Dat is voor een groot deel te voorkomen door je paarden niet in afgelegen gebieden te laten lopen of te zorgen dat daar regelmatig iemand langs komt, maar niet op dezelfde tijden. Als er meer paarden staan lijkt mij dat wel te regelen met eigenaren onderling om ook even bij andermans paarden te kijken?
Citaat:Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de pony. De politie bevestigt dat de pony gewond was aan het hoofd, maar kan nog niet zeggen hoe de verwonding is ontstaan. De politie sluit niet uit dat een ander paard in het weiland (per ongeluk) het veulen heeft getrapt. Het is niet bekend wanneer het NFI klaar is met het onderzoek.