Schedel van veulen in Hengelo ingeslagen *Update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:28

Vreselijk vreselijk en nog is vreselijk |(

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:29

Als ik zo'n persoon tegen zou komen zou ik graag zijn/haar schedel inslaan ..vreselijk waarom bestaan er zulke '' mensen ''

dalmarieke

Re: Schedel van veulen in Hengelo ingeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:34

Ik had in het verleden altijd mijn paarden staan aan de rougoorweg en ken ook mensen die daar hun stal en weides hebben..er staan er niet zoveel, dus ben bang dat het een van hun is....maar volgens mij geen veulens....wie weet noemen ze een pony in de media dan als veulen...of ergens kort bij moet nog wat hebben gestaan......
Ik heb daar gisteren nog gewandeld met de honden..en loop dagelijks in die omgeving..ik ga goed in de gaten houden of ik wat verdachts zie...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:36

Pff hier zijn toch geen woorden voor? Wat een idioot!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:43

dalmarieke schreef:
Ik had in het verleden altijd mijn paarden staan aan de rougoorweg en ken ook mensen die daar hun stal en weides hebben..er staan er niet zoveel, dus ben bang dat het een van hun is....maar volgens mij geen veulens....wie weet noemen ze een pony in de media dan als veulen...of ergens kort bij moet nog wat hebben gestaan......
Ik heb daar gisteren nog gewandeld met de honden..en loop dagelijks in die omgeving..ik ga goed in de gaten houden of ik wat verdachts zie...

Het is niet gebeurd bij degene waar ik op doelde, maar ze gaan wel opletten.
De rougoorweg loopt ook nog een stukje door aan de andere kant van de Twekkelerweg richting Enschede, en waarschijnlijk (sorry voor het gespeculeer) is het daar in een weilandje gebeurd. Daar staan altijd een twee haflingers en nog paar ponys.
Arme beesten...............:(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:47

krankzinnig!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:51

hopelijk vinden ze gauw de dader kunnen ze hem ook even in elkaar slaan,wat een idioten heb je toch.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:00

Ik vind het toch een voorbarige conclusie. Dat er paardenbeulen hebben rondgelopen wil niet zeggen dat dit ook mensen werk is.

Ik ken twee gevallen van zogenaamde vergiftiging waarbij het achteraf iets heel anders was. Maar mensen wijzen graag meteen op een ander.

Maar sneu voor de eigenaar, niemand wil zijn dier dood vinden.

Wat mishandeling in weides op zich betreft: Dat is voor een groot deel te voorkomen door je paarden niet in afgelegen gebieden te laten lopen of te zorgen dat daar regelmatig iemand langs komt, maar niet op dezelfde tijden. Als er meer paarden staan lijkt mij dat wel te regelen met eigenaren onderling om ook even bij andermans paarden te kijken?

Ik was vroeger vaak met mijn ex op stap om foto´s te nemen van paarden in Drenthe en hoe vaak ik niet een halster dat over 1 oor zat ofzo heb goedgedaan (halster in de wei vind ik trouwens op zich niet o.k, maar er zijn omstandigheden waarin het soms tijdelijk moet) of heksenvlechten (waar ze mee vast kunnen komen te zitten) uit manen en staarten heb verwijderd en op andere manieren ingegrepen...
Nu waren wij goed gezind, maar iemand die kwaad in de zin heeft, had net zo makkelijk vrij toegang zonder gezien te worden...

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:16

Bah wat bizar en dichtbij weer :(

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:46

Maar eigenlijk .. is het toch te krankzinnig voor woorden dat je moet nadenken in welke wei je je paard zet om mishandeling te voorkomen, :?

We zouden moeten voorkomen dat er van die gekke in de wereld rondlopen maar helaas zijn zulke dingen niet te voorkomen |o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:47

Brrrr das een paar straten bij mijn paarden vandaan, gelukkig staan die snachts binnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:48

waarom doet iemand dat?
Dan zit er toch een flinke draad los bovenin?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:31

Bah, tragisch om te horen!

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:14

Leuk. bij mij om de hoek.*scheld* Geeft een fijn gevoel zeg als ik savonds slapen ga :S :S

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:18

Lusitana schreef:
Wat mishandeling in weides op zich betreft: Dat is voor een groot deel te voorkomen door je paarden niet in afgelegen gebieden te laten lopen of te zorgen dat daar regelmatig iemand langs komt, maar niet op dezelfde tijden. Als er meer paarden staan lijkt mij dat wel te regelen met eigenaren onderling om ook even bij andermans paarden te kijken?

Dit is niet bepaald een afgelegen gebied, en dan nog, mensen moeten gewoon met hun fikken van andermans paard/eigendom af blijven.

Wel sneu dat het gebeurd is.

AnoukNijhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:21

Liselot schreef:
Gatverdamme zeg, aarm dier... Laten ze de schedel van die dierenbeul inmeppen!

mee eens, net als die ponypletter, gewoon laten pletten door een nijlpaard (y)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:22

Jeetje hoe kom je er toch op zeg. Hoe verziekt moet je wel niet zijn als je denkt 'hé laat ik eens een dier zijn hoofd inmeppen' !

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:05

Moderatoropmerking:
Ook in dit topic wil ik er weer op wijzen dat verwensingen niet zijn toegestaan. Ze zullen vanaf hier dan ook worden verwijderd.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:08

Hoop dat ze snel weten wat er precies gebeurt is.
Vorige maand bij ons op stal 's morgens ook een paard aangtroffen met een gat in zijn schedel. Je kon zo naar binnen kijken en de achter kant van het oog zien. Heel bizar. Paard stond in een grote opfok box samen met een ander. We hebben niet kunnen achtehalen hoe het gebeurt is. Nergens wat te zien in de stal.
Gelijk zeggen dat er een paardenbeul rond loopt vind ik persoonlijk dus wat voorbarig.
Paardje is trouwens netjes gehecht nadat er nog wat losse stukjes schedel verwijderd zijn en maakt het goed.

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:15

Lusitana schreef:
Ik vind het toch een voorbarige conclusie. Dat er paardenbeulen hebben rondgelopen wil niet zeggen dat dit ook mensen werk is.

Toch denk ik dat daar weinig mee te maken heeft. Ze komen zelfs binnen op pensionstallen en ook paarden die in de achtertuin staan kunnen er tegenwoordig aan geloven

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:18

Vreselijk. Wanneer houdt het nou een keer op? Laat ze eens flink de straffen gaan verhogen als ze deze idioot/idioten te pakken krijgen. Echt wat erg.. hopelijk is het niet weer een 'massa' dierenbeul die in twente rondloopt..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:21

NEE. |( Hier zijn geen woorden voor...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:31

Mensen, wacht eerst maar eens af of het daadwerkelijk een mensenstreek is geweest. Ik kan nog steeds geen bericht vinden op internet of het de beul is geweest of een onhandige kuddegenoot.

Zie: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 8829&cat=1 (artikel is bijgewerkt op 13-8-2013 | 16:35).

Citaat:

Citaat:
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de pony. De politie bevestigt dat de pony gewond was aan het hoofd, maar kan nog niet zeggen hoe de verwonding is ontstaan. De politie sluit niet uit dat een ander paard in het weiland (per ongeluk) het veulen heeft getrapt. Het is niet bekend wanneer het NFI klaar is met het onderzoek.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:46

Dat bedoel ik dus.

@aser. De kansen nemen gewoon toe naar mate de dieren meer verlaten zijn.
Als ze speciaal jouw paard moeten hebben, komen ze idd ook een stal in of je achtertuin bij wijze van spreke. Maar halve garen pakken toch echt veel vaker dieren (niet alleen paarden) in de wei.
Maar goed als jij denkt dat het gevaar overal even groot is en je paard 24/7 in een afgelegen gebied wilt laten lopen, is dat je goed recht.
Ik geef alleen maar aan dat iemand best iets kan doen om dergelijke dingen zoveel mogelijk te voorkomen.
Je houdt dieven ook niet echt tegen, maar we doen toch onze deuren op slot... Je wil het ze ook niet te gemakkelijk maken...

AnnieLover44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:59

Liselot schreef:
Gatverdamme zeg, aarm dier... Laten ze de schedel van die dierenbeul inmeppen!

helemaal mee eens!!!!!!