Vijfjarig meisje zwaargewond na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:54

Jeetje wat kunnen jullie lekker weer een partij speculeren en muggenziften...

Het is al erg genoeg dat het gebeurt is , maakt het dan ook nog uit hoe ?

Sterkte voor het meisje en haar familie :(:)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:54

weer goed bezig hier,ik wens de familie van het meisje veel sterkte in deze moeilijke tijd

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:58

Jee dat is even schrikken. Hopelijk knapt ze weer snel op.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:59

pff het zal je kind maar zijn ;(
hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop

En dat gezeik hier weer over cap en mensen die het allemaal zo goed weten. Daar gaat het toch niet om..het is al gebeurd en het is erg zat

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:51

veel sterkte

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:56

chelle_dora schreef:
Wendy schreef:
Wat doet een 5-jarige op een paard/pony?

Als de gemiddelde bekende bokker foto's laat zien van d'r 3jarige op een pony/paard dan staat het topic vol met 'oooh's ' en 'aaah's '....

Edit: afvragen kan, maar er vanuit gaan dat ze geen cap op heeft en slippers aan had.. Stonden ze ernaast dan? Dan hadden ze 't kind wel op mogen vangen denk ik dan maar..

En ook met een cap kan je flinke beschadigingen oplopen, je hoeft maar verkeerd te vallen en dan is het mis hoor, ook met cap.

Je hebt het over Jesse en Poow? Dat vind ik idd ook levensgevaarlijk, maar daarom reageer ik maar niet in die topics, niemand zit te wachten op een reltopic ;).

Een vijfjarig kind hoort niet op een paard of pony, punt uit. Met of zonder cap, met of zonder slippers, maakt geen verschil. De manege had dit hele ongeluk kunnen voorkomen, door gewoon geen vijfjarig kind op een pony te laten. Ze hadden beter moeten weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:00

44Myrthe44 schreef:
chelle_dora schreef:

Als de gemiddelde bekende bokker foto's laat zien van d'r 3jarige op een pony/paard dan staat het topic vol met 'oooh's ' en 'aaah's '....

Edit: afvragen kan, maar er vanuit gaan dat ze geen cap op heeft en slippers aan had.. Stonden ze ernaast dan? Dan hadden ze 't kind wel op mogen vangen denk ik dan maar..

En ook met een cap kan je flinke beschadigingen oplopen, je hoeft maar verkeerd te vallen en dan is het mis hoor, ook met cap.

Je hebt het over Jesse en Poow? Dat vind ik idd ook levensgevaarlijk, maar daarom reageer ik maar niet in die topics, niemand zit te wachten op een reltopic ;).

Een vijfjarig kind hoort niet op een paard of pony, punt uit. Met of zonder cap, met of zonder slippers, maakt geen verschil. De manege had dit hele ongeluk kunnen voorkomen, door gewoon geen vijfjarig kind op een pony te laten. Ze hadden beter moeten weten!

Zo zijn er inderdaad wel meer, niet alleen hun maar we zien natuurlijk wel vaker topics. Ieder moet het voor zich weten, ik denk moest ik later een kindje hebben dat ik haar ook echt wel vrij vlot een shetlander geef. Rijden zal ik wel over nadenken. Hier op de manegs in de buurt mag het geloof ik ook pas vanaf een jaar of 6. Maar goed als het kind (en de ouders! vergeet die niet) echt willen, dan doe je er toch niks aan. En dan blijft het toch een bijzonder triest ongeval.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:07

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Hoop dat het kindje er goed en vlot bovenop komt!

Genoeg jonge kinderen met een eigen pony/shetlander.
dochtertje van Annemarie Sanders Keijzer reed al een pas de deux op een showop hun A/B pony met haar moeder op het paard toen ze 4 jaar was...

Maar de motoriek. kracht, balans en lengte om goed te blijven zitten, die is nog niet goed ontwikkeld bij deze jonge kinderen. een sprong opzij, een keer bokken, hoofd tussen de voorbenen trekken en zo'n kindje kan er af vallen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Heb zelf een dochtertje van 3 die ook al een jaar geregeld mag stappen of klein stukje draven op pony van vriendin. Zij houdt de pony vast en ik mijn dochter, maar dan nog kan het mis gaan... Maar dat heb je ook met oudere kinderen als ze net leren rijden, of kinderen die met hun pony gaan springen, of zelfs volwassenen die net leren rijden of met minder brave of struikelende of schrikkende paarden...

Paardrijden is gewoon een gevaarlijke sport. Je rijd op een levend wezen met een eigen karakter, zit (relatief) hoog en gaat soms met grotere snelheden of over ongelijk terrein.
Maar goed, in en om huis zijn ook veel gevaarlijke dingen... Alleen al zelf een trap op en af lopen door kleine kinderen, vooral als ze wat druk zijn of met andere kinderen aan het spelen kan levensgevaarlijk zijn!

Heel vaak gaat het (net) goed of zijn er geen ernstige gevolgen, en soms gaat het flink mis...

XxLMMxX

Re: Vijfjarig meisje zwaargewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:12

Wat heftig!
Hoop dat ze er niet al te veel aan overhoudt

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:17

Jeetje wat heftig

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:17

goh en de moraal ridders zijn weer actief op bokt :+ :')

Sterkte voor de ouders.. en hopen dat het meisje er weer boven op komt!!...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:25

Gewoon een triest ongeval...
Verder weet hier niemand hoe het kon gebeuren, jammer van al die speculaties.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:26

spicegirl schreef:
erg jong !
en ik vermoed geen helm ?

Om speculaties de kop in te duwen, kind had gewoon een cap op en rijkleren aan. Het blijft een feit dat een ongeluk in een klein hoekje zit..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:28

Sterkte voor de familie van het meisje.

Wel vind ik het belachelijk dat mijn kind en pony bij dit topic gehaald moeten worden. Als je er niet tegen kan hou dan lekker overal je mond dicht of pb mij op een normale manier en ga niet scheinheilig lopen doen in een ander topic. Maar ok ik weet genoeg, ik zal niks meer van mijn duo delen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:29

maras schreef:
Misschien moeten ze dit soort topics gewoon niet meer plaatsen, het enige wat er gebeurt is dat mensen meteen gaan roepen dat ze geen cap op gehad heeft of met slippers erop gezeten heeft of dat soort onzinnige aangenomen conclusies. Misschien heeft ze gewoon op een super brave minishet gezeten , compleet met cap op en rijlaarsjes aan maar is ze zo ongelukkig terecht gekomen dat er nu dit vreselijke ongeval uit voortgekomen is. De enige reacties die passend zijn in dit soort topics is: heel veel sterkte voor iedereen die dit meisje kent, we zullen een kaarsje voor haar branden en hopen dat ze volledig opknapt !!!!

_/-\o_

Vreselijk voor het meisje en de omstanders. Hopelijk komt ze er snel weer bovenop.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:31

KimD schreef:
spicegirl schreef:
erg jong !
en ik vermoed geen helm ?

Om speculaties de kop in te duwen, kind had gewoon een cap op en rijkleren aan. Het blijft een feit dat een ongeluk in een klein hoekje zit..
[/quote]

Ik quote mezelf nog maar een keertje. ;) :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:36

Want?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:38

Wendy schreef:
Wat doet een 5-jarige op een paard/pony?

Hier reed ik ook pony vanaf me 5e,op een manage en ja ook met cap en bodyprotector. Dit kan ook met een 15 jarig of 25 jarig iemand gebeuren dus leeftijd vind ik niet echt DE factor dat je geen pony mag rijden.

Hopelijk komt de meid er snel bovenop en heeft ze geen trauma's overgehouden aan t paardrijden...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:43

Jeetje wat een reacties.

Vreselijk ongeluk voor het meisje, de ouders en omstanders......

Maar ongelukken gebeuren nu eenmaal. Ik vind het zo een onzin dat een kind niet op een paard mag zitten.

ten eerste; ik zat er vanaf geboorte op. Met 4 pony gehuurd op vakantie en buitenritjes gestapt en met 5 begonnen met lessen op de manege. Ouders hadden elkaar daar ontmoet en als ik het verschil wist tussen links en rechts mocht ik beginnen. Ben in het begin vastgehouden.

Onze zoon zat er vanaf geboorte op voorop en niet eens bij makkelijkste paard dat we hadden. Hij was 3 dat hij zijn eigen shet kreeg. Heeft tot zijn 10e gereden zonder problemen, ook op andere paardjes.

Wij hebben allebei geen schade van jong rijden.

ten tweede; je neemt continu risico's. Je neemt je kind van jongs af aan mee in de auto, kinderen leren fietsen, zemmen, spelen op straat etc. Ik zelf was een zeikerd voor hij echt alleen op straat mocht fietsen naar school of spelen uit het zicht etc.
En wat dacht je van de gevaren in huis??

Mensen die paardrijden nemen hun kind nou eenmaal mee. Ik lette er goed op en probeerde van jongs af aan alles goed uit te leggen. Maar als je paarden hbt, kun je ze bete van jongs af aan laten wennen. Net als thuis met de dieren.

Ik wil niet speculern wat er is gebeurt, maar ongelukken gebeuren en dat is echt vreselijk. Als je er niet bij was, ken je de situatie niet. En misschien had dit ook een 8 of 10 jarig kind kunnen gebeuren.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:44

Sterkte voor alle betrokkenen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, kinderen kunnen met zoveel dingen ongelukken krijgen. Zoals achterop de fiets, op een klimrek, bij een barbecue, in een zwembad, bij een recreatieplas... allemaal ouders die ongetwijfeld hun kind als oogappel behandelen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:46

Mijn dochter begon ook met "ponyrijden" op 5 jarige leeftijd. Met cap en bodyprotector, dat wel. In een klein klasje met superbrave ponietjes. Gevaar kan je nooit helemaal uitsluiten, maar wel zoveel mogelijk inperken. Geen idee van de situatie waarin het meisje gewond is geraakt. Wel kom je regelmatig tegen dat ouders toch heel wat risico's nemen met hun kind. Vaak zijn gaat het dan om ouders die geen paardenervaring hebben en de risico's toch niet goed inschatten. Geen idee of dit de situatie is met dit kindje. Ik hoop dat alles met haar goed komt.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:52

wat dacht je van voltige???

ook meegemaakt bij ons op de manege..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:52

Oef arm kind en arme ouders! Hoe het gebeurd is doet niet meer ter zake, dat het gebeurd is is al erg zat, terugdraaien kan je het toch niet meer. Hoop dat ze er netjes bovenop komt

En ja ook mijn zoon is net 5 en 'rijdt' al vanaf heel jong op de pony's. Eerst natuurlijk alleen zitten en met begeleiding en vasthouden door mams, inmiddels rijdt hij ook vaak los.
En ik hou m'n hart soms vast al hij erop zit, maar dat doe ik ook als hij met z'n fiets over de stoep crost (want hij mag van mij niet op de weg), als hij met z'n step stunt, als hij in een klimrek klimt of aan een touw door de apenkooi slingert. Allemaal risicofactoren, op zowel klein als groot letsel, dat risico neem je als je kinderen hebt. Je kan niet alle risico's uit de weg gaan, ze binnen opsluiten tot ze 15 of ouder zijn. Jammergenoeg gebeuren er ongelukken, maar volgens mij hoor ik vaker berichten met gewonde kinderen in speeltuinen en pretparken dan op maneges/met paarden, dus je kan ze beter uit de speeltuin laten dan van het paard af als je geen kapotte botten wil :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:30

Vreselijk!

Paarden blijven paarden.. gevaarlijk dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:36

calice schreef:
Sterkte voor de familie van het meisje.

Wel vind ik het belachelijk dat mijn kind en pony bij dit topic gehaald moeten worden. Als je er niet tegen kan hou dan lekker overal je mond dicht of pb mij op een normale manier en ga niet scheinheilig lopen doen in een ander topic. Maar ok ik weet genoeg, ik zal niks meer van mijn duo delen.

Nee joh gek, laat ze lekker zeuren! Er zijn genoeg die jouw foto´s met de kleine wel waarderen! Het kan altijd fout gaan op welke leeftijd dan ook, met of zonder cap.