Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. bulck schreef:Jullie maken er wel zelf een boeltje van...
Ik lees twee zaken. Het voorval met dat verhuurde paard (in eigendam van de bokker hierboven), waarin ze in gelijk gesteld is (dus zij paard terug en door fouten is andere partij ook schadeloos gesteld)
Dan pony verhaal. Ts heeft bovenstaande issue met mensen, die beginnen zaken te speculeren. Die dingen beginnen een eigen leven te leiden (en pas op waartoe zoiets kan uitlopen). Politie is ts gaan arresteren en iets later is de DA (aangesteld door politie vermoed ik) het erf opgekomen en moeten constateren. Met in gedachte (diefstal, heling, mishandeling) dierenleed tegen te komen, komen ze uit op de pony die herstellende was. (in welke conditie laat ik even buiten, maar sommige vallen hard weg in bespiering en kunnen er al snel minder vitaal, of arm bespierd uitzien) En daarop gebasseerd hebben ze besloten dat diertje in te slapen. En dan zijn die rechtzaken begonnen. Bokker hierboven vrijgesproken van heling, dierenmishandeling etc, maar door die aanklacht is ze wel de pony verloren. Dus terecht geprocedeerd en daarin is ze nu ook in het gelijk gesteld.
Akhal_Teke schreef:bello2005 schreef:wat een kl*te dierenarts,,, hij mag nooit een dier in laten slapen zonder te hebben overlegd met de eigenaar.
of die nu vast zit ja of nee.
Ehh dat mag wel hoor, om een dier uit zijn lijden te verlossen.
Hier is gewoon een verkeerde beslissing genomen.
Het verhaal is ook te bizar, daarom kreeg je deze reacties. Het klinkt zooo raar dat het gewoon niet waar kan zijn, maar dat is het dus wel.. Vreselijk..