Paard zakt door brug in recreatiegebied Spaarnwoude *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:34

Geryon schreef:
Alle bruggen in spaarnwoude?

Er stond geschreven bruggen en niet een brug, dus dan neem ik aan dat er meer bruggen zijn afgezet. Maar die brug waardoorheen Velocity was gezakt is wel afgezet en dat kan ik goed zien vanaf een weg onderweg naar mijn paard.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:57

Marit schreef:
Er zijn er niet heel veel. Als ik even snel reken maar een stuk of 3 'echte' bruggetjes. Daar bij de heuvel nog een en op het pad naar manege de groene heuvel. Zover ik weet was alles gewoon stevig.. Maar ja dat dacht ik van deze ook :+

Het gaat om het stuk bij Manege Spaarnwoude, dus van jouw kant uit gezien aan de andere kant van Zijkanaal C. Daar zijn 6 bruggen en in het stuk verderop (richting A9) zeker nog 4.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:00

wat een nachtmerrie v paard en eigenaresse!
Ik hoop dat het paard voorspoedig herstelt! :(:)

_velowhisp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:41

heey allemaal. (ik ben nieuw op bokt, maar omdat dit topic steeds groter werd moest ik toch maar een account maken)
Velocity (Vlos) is mijn paard, dankje allemaal voor jullie steun en belangstelling.
Ik was niet bij het ongeluk zelf, mn zusje reed op vlos en mijn moeder was mee op de fiets.
voor de mensen die ons niet kennen:
Vlos heeft net bijna een jaar stalrust achter de rug door een peesblessure aan haar rechter achterbeen, en we waren eindelijk weer aan het opbouwen en hebben 3 weken geleden voor het eerst na een jaar weer gegaloppeerd en een klein sprongetje gemaakt.

hoe het nu met vlos gaat:
ze is met haar linker achterbeen door de brug gezakt en heeft daar een behoorlijke snee, die gelukkig wel goed aan het genezen is en ook een snee aan de binnenkant van dit been, waardoor dit deel eerst behoorlijk dik was, maar nu is het gelukkig al weer een stuk minder dik. de onderkant van haar been is ook best dik en soms ook warm, maar niet de hele tijd. ze is voorover op haar knieën en haar mond gevallen waardoor ze nu een gescheurde bovenlip heeft, deze is gehecht en er is gelukkig niks in haar mond kapot. haar rechter voorknie heeft een wond, maar die valt nog best mee en is al bijna dicht, haar linker voorknie is er het ergste aan toe en hier lag er een behoorlijke lap los, deze is gehecht en zit nu in een dik verband zodat ze haar been nu niet goed kan buigen, waardoor ze de hechtingen niet oprekt. dit verband is vrijdag door de DA verwisseld en deze zei dat de wond er netjes uitzag en goed aan het genezen was. alleen heeft ze wel 2 schieveltjes (bot vergroeiingen die je krijgt als een bot op iets hards klapt, een soort blauwe plek op een bot wat zich uit in een extra stukje bot, dus een soort bultje op haar knie) en het is niet zeker of deze ooit helemaal weg zullen gaan, maar als het goed is moet ze hier geen last van hebben. Haar rechter achterbeen (het been van de peesblessure) is het enige been die ongeveer niks heeft, dus dat is een soort van plus puntje.
Maandag moeten we het verband weer verwisselen (zonder DA) en komende woensdag komt de DA weer om een foto van het dikke achterbeen en de knie te maken voor de zekerheid.

hier een filmpje van Vlos haar verwondingen de eerste 2 dagen en er zullen meer update filmpjes komen op mijn kanaal (ook is staat hier het verhaal van vlos haar peesblessure en meerdere dingen op voor de mensen die ons niet kennen)
http://www.youtube.com/watch?v=hwBSCGEeUyw

nogmaals dank voor alle support ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:00

Pffff wat een heftig verhaal, heftig filmpje ;(
Er kwamen echt ff tranen toen ik die fotos zag; wat een nachtmerrie zeg!!
Nogmaals ik hoop echt op een voorspoedig herstel :(:)

Joltsje

Re: Paard zakt door brug in recreatiegebied Spaarnwoude *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:45

jeetje.. bedankt voor het verhaal velowship.
wat een schrik.. jeetje mina. dan ben je zo blij dat je weer kunt opbouwen en dan gebeurd er zo iets.
heel veel sterkte bij het revalidatieproces.

@hebben jullie het bij de gemeente aangegeven? voor verzekering e.d.?

_velowhisp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:13

ja we gaan de gemeente/ het bestuur van Spaarnwoude er zeker voor aansprakelijk stellen en zoveel mogelijk kosten naar hun sturen. mijn moeder is bezig met uitzoeken hoe dit allemaal werkt, maar we gaan er zeker achteraan. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:34

Er zijn inderdaad heel wat meer bruggen dan 3. Heel veel sterkte de eigenaar van Flos. Het filmpje is echt ontzettend sneu..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:09

Jeeetje sterkte,

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:36

gr_roos schreef:
Hilli, toen ik daar nog stond heb ik meerdere mailtjes naar schap en burgemeester gestuurd. Groot onderhoud van de bruggen had geen prioriteit.....

Heb je die mails toevallig nog? Zo ja, stuur die dan ook even door naar Velowhisp, maakt haar zaak nog wat sterker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:39

Veloship sterkte met jullie paard.....gelukkig goed afgelopen...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:47

Nee heb ik denk ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:51

Pff wat ontzettend k u t na die peesblessure , ik ben benieuwd of jullie de gemeente aansprakelijk kunnen stellen..

Veel sterkte met je paard!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:01

Gemeente niet. Dit is van het recreatieschap en die beheren het zelfstandig. Dat weet ik nog wel uit mijn mail. Schap ligt op zn gat, weet niet hoe ze alle gaten in de begroting moeten dichten. Hebben 3 recreatie boerderijen die financieel niet zelfstandig kostendekkend zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:26

Verhuur terreinen dance valley en mysterie land brengen vast wel wat op voor het recreatieschap.
Ik hoop wel dat ze snel tot actie komen, want het is zalig rijden daar.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:30

Ook de opbrengsten van Awakenings (en Latin Village) zijn bestemd voor onderhoud. Dat stond tenminste op de schermen waarmee het feestgebied was afgezet dit jaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:36

_Velowhisp veel sterkte met je paard, is je zusje die erop zat wel in orde? Echt k.l.o.t.e. als je net uit een jaar revalidatie van de peesblessure komt!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:27

Heb ook zoiets meegemaakt met mijn verzorgpaard. Die gleed in recreatiegebied Ockenburg in Den Haag uit op een brug en blesseerde zich flink aan zijn spronggewricht.
Hij is weliswaar niet door de brug gezakt, maar doordat de toplaag versleten was, was de brug toch glad.
De eigenaar probeert nu ook via gemeente en/ of waterschap de schade te verhalen. Het is namelijk een brug die een ruiterpad onderbreekt en die je als ruiter dus wel moet gebruiken. en het was ook niet zichtbaar glad.
Paard in kwestie is nu weer rustig in het werk na 5 maanden revalideren en het is nog maar de vraag of het ooit helemaal goed komt en hij zijn been weer optimaal kan gebruiken.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:04

Ik zag gisteren bij ons op stal een briefje hangen met het advies om de bruggetjes te vermijden... Lekker handig want bij ons rond de ski heuvel zitten dus al 3 bruggetjes. Dat wordt dan dus alternatieven zoeken en dan kan je niet anders dan over de fietspaden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:10

Ik ga nu sowieso al niet meer door Spaarnwoude vanwege dance- en dutch valley. Heb al ervaren dat de truck rijders niet heel erg respect voor ruiters hebben :+
Ik wijk nu uit naar Beeckesteijn.. Spaarnwoude is nu sowieso al een puinhoop, overal wordt gebouwd met die riolering. Onwijs zonde, hoop dat het gauw klaar is.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:42

Zet altijd hoger in voor een schadeloosstelling. Dus noteer niet alleen kosten maar ook uren en extra voer etc vanwege stalrust. Ze willen toch altijd onderhandelen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:42

Zet altijd hoger in voor een schadeloosstelling. Dus noteer niet alleen kosten maar ook uren en extra voer etc vanwege stalrust. Ze willen toch altijd onderhandelen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:14

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:19

ow wat erg is altijd mijn grootse angst als ik over een brug moet *gaat met kloppend hart* en dan lees ik dit....fijn dat je even reageert zodat we het preciece verhaal even weten en ook hoe het gaat! Hoop dat het herstel goed blijft gaan enne dat het qua verzekering etc ook netjes afgehandeld gaat worden door ze!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:24

Ik hoop dat ze alle bruggen waar een ruiterpad over gaat ook werkelijk gaan vervangen door dammen met duikers.