Paarden gewond bij ongeluk N36 *aanvulling*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:18

Verschrikkelijk, inderdaad je ergste nachtmerrie
Is er al wat meer bekend over de toestand van de gewonde paarden?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:21

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie.
Dit ongeluk blijft je altijd bij als bestuurder en eigenaar.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. :(:)

Hoop dat de andere paarden er bovenop komen.

Amaris

Re: Paarden gewond bij ongeluk N36 *aanvulling*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:31

hoe kan zo'n trailer kantelen vraag je je dan af he.... dat mag toch gewoon niet gebeuren

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:40

Somebitch schreef:
100 km per uur weg.. Jeetje, heftig ongeluk. Sterkte voor de eigenaren. :(:)

Trailer mag maximaal 80. Maar alsnog.... :(:)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:42

90..
En daarnaast, alles kan om.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:46

Roxxiejj schreef:
_Maggy_ schreef:
Wat een nare weg.. hele n36 gebeuren veel omgelukken, misschien wel omdat die zo la ng en 'saai' is?
Heel veel sterkte voor de betrokkene..

Dat is inderdaad het probleem. En daardoor gaan idioten inhalen. Maar dat is gelukkig niet ter sprake in dit geval. Heb het zelf daar al wel zeker 5 keer bijna mis zien gaan daar!

de rotonde is niet goed. in het midden is de rotonde hoger, de weg ligt dus schuin waardoor het gewicht op de buitenkant van de auto/trailer komt. Misschien dat is gebeurd? Er zijn namelijk ook al erg veel vrachtwagens gekanteld door die rotonde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:05

Als ik de foto's zo bekijk is dit gewoon op de rechte weg gebeurt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:42

Het was wel vlak na de rotonde, ik zag de lichten ongeveer een 80 meter verder.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:48

LiiNd_Y schreef:
de rotonde is niet goed. in het midden is de rotonde hoger, de weg ligt dus schuin waardoor het gewicht op de buitenkant van de auto/trailer komt. Misschien dat is gebeurd? Er zijn namelijk ook al erg veel vrachtwagens gekanteld door die rotonde.

Negatieve wegverkanting is express. Dat wordt gebruikt o.a. bij snelwegafritten en rotondes in 80+ wegen om de snelheid eruit te halen. Zou je hem positief verkanten gaat men echt veelste hard.

Ongeluk is best heftig :( Die andere auto is best flink in elkaar. Ik hoop dat ze er achter komen wat er precies gebeurd is. Speculeren heeft weinig zin; er is wel een 2de auto bij betrokken, voor het zelfde geld was het een tegenligger die slingerde, probeerde de bestuurder van de landrover+trailer uit te wijken waardoor die ging slingeren en omging......

Het is een flinke trailer met flinke wagen in ieder geval, aan het materieel zal het niet liggen denk ik.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:42

Wat een verschrikkelijk naar ongeluk. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:03

Naar ongeluk, het zal je maar overkomen en het idee hoe die paarden door die trailer zijn gerold. |(

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:51

Toydoll schreef:
LiiNd_Y schreef:

Negatieve wegverkanting is express. Dat wordt gebruikt o.a. bij snelwegafritten en rotondes in 80+ wegen om de snelheid eruit te halen. Zou je hem positief verkanten gaat men echt veelste hard.

Ongeluk is best heftig :( Die andere auto is best flink in elkaar. Ik hoop dat ze er achter komen wat er precies gebeurd is. Speculeren heeft weinig zin; er is wel een 2de auto bij betrokken, voor het zelfde geld was het een tegenligger die slingerde, probeerde de bestuurder van de landrover+trailer uit te wijken waardoor die ging slingeren en omging......

Het is een flinke trailer met flinke wagen in ieder geval, aan het materieel zal het niet liggen denk ik.

Er is een aanvulling geplaatst in de OP. Was verder na de rotonde, had er dus niets mee te maken. Trailer ontkoppelde zichzelf. Andere auto verloor macht over het stuur door het ontwijken, dat kan ik me erg goed voorstellen. Bah wat een toestand. Ook een van mijn grootste nachtmerries, trailer die zichzelf ontkoppelt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:53

Hoe kan een trailer zichzelf ontkoppelen?
Is hij dan niet goed gekoppeld of is er iets mis (slijtage bijvoorbeeld) met de koppeling?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:46

tine10 schreef:
franka75 schreef:
Wat ontzettend eng, ik weet niet of er 100 gereden is maar lijkt mij te gevaarlijk,veel sterkte

Huh, dat staat toch nergens. Er staat dat het een 100 km weg is.

Nee dat is zo, ik bedoel dat je tegenwoordig volgens mij hooguit 90 mag met een trailer, maar ja het kan altijd mis gaan

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:53

Oh damn wat erg.
Werd hier gepraat over hoe je in godsnaam die paarden er uit krijgt, nou.. ik denk zodra je de klep open doet dat ze er héél snel uit zullen zijn. Maakt niet uit hoe... ;(
Wat ik me dan wel weer afvraag hoe ze in godsvredesnaam die paarden weer IN een trailer hebben kunnen krijgen zo vlak na een ongeluk. Shock?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:01

Paarden denken wat dat betreft zo anders dan wij, leven veel meer in het nu.
Op het moment dat die trailer om gaat vinden ze dat echt niet leuk, maar al bij meerdere ongelukken is gebleken dat die paarden ook zo weer de volgende trailer in wandelen en er ook niet echt laadproblemen aan over houden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:03

Giolli schreef:
Oh damn wat erg.
Werd hier gepraat over hoe je in godsnaam die paarden er uit krijgt, nou.. ik denk zodra je de klep open doet dat ze er héél snel uit zullen zijn. Maakt niet uit hoe... ;(
Wat ik me dan wel weer afvraag hoe ze in godsvredesnaam die paarden weer IN een trailer hebben kunnen krijgen zo vlak na een ongeluk. Shock?

Ik denk dat als een trailer op zijn kant ligt met alle gevolgen van dien, dat je de paarden er helemaal niet snel uit moet wíllen hebben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:08

Nee dat wil je zeker niet, maar toch zal het paard het automatisch doen. Met alle moeite draaien en keren, zichzelf pijndoen om vervolgens uit de trailer te kunnen klauteren, bah.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:13

Terwijl ik hierboven toch andere ervaringen lees, namelijk dat ze vrij rustig blijven liggen en het al snel een soort van 'opgeven'.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:23

Dat lees ik toch nergens, zou je kunnen zeggen welke post? *knippert nog eens met ogen*, ik zit redelijk moe hier achter de laptop, dus het kan zijn dat ik iets mis.

lovehome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:29

wat naar. mijn paard heeft ook wat naars mee gemaakt in de trailer.was makkelijk te laden maar nu gaat hij der niet meer zo makkelijk in. hij gaat er wel in maar met meer moeite. hoop dat deze paarden weer snel op knappen altijd naar zo ongeluk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:06

Uit betrouwbare bron, drie paarden naar de kliniek op de bewuste dag en één paard ter plekke afgespoten, dier had zware verwondingen die niet te behandelen waren.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:37

opisop_shop schreef:
Is hij dan niet goed gekoppeld of is er iets mis (slijtage bijvoorbeeld) met de koppeling?

Als hij kantelt, gaat zelfs een nieuwe koppeling wel los hoor. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:20

ja oke dat snap ik, maar dan is het dus een andere oorzaak zeg maar (kantelen)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:26

sflj schreef:
opisop_shop schreef:

Als hij kantelt, gaat zelfs een nieuwe koppeling wel los hoor. ;)

Jamaar dan is de oorzaak niet het ontkoppelen maar het kantelen.

Terwijl het artikel zegt dat het probleem het ontkoppelen was, en daarna is de trailer gekanteld. Dus dan blijft de vraag: hoe kan een trailer vanzelf ontkoppelen?