Dressuurbeoordelingen beïnvloed door emoties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:49

FriesWytske schreef:
Blijf jij maar in je wereldje leven van dat mensen niet met emotie jureren, Johanna59.
Want wat jij zegt klopt niet en dat is dus nu bewezen.

Bij alles wat gejureerd wordt, speelt emotie mee. Dat maakt het nu juist zo interessant!! Als er door iedereen
gelijk gejureerd werd, had je maar één jurylid nodig!
En ik kan wel leven met mijn eigen wereldje hoor. Ook wat betreft de jurering van proeven. Want ik
blijf er bij, dat een goed gereden proef ook goed beoordeeld wordt. Een ander meer punten? Mooi toch.
Die is er dan blij mee. Of wordt het niet gegund?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:56

Johanna59 schreef:
FriesWytske schreef:
Blijf jij maar in je wereldje leven van dat mensen niet met emotie jureren, Johanna59.
Want wat jij zegt klopt niet en dat is dus nu bewezen.

Bij alles wat gejureerd wordt, speelt emotie mee. Dat maakt het nu juist zo interessant!! Als er door iedereen
gelijk gejureerd werd, had je maar één jurylid nodig!
En ik kan wel leven met mijn eigen wereldje hoor. Ook wat betreft de jurering van proeven. Want ik
blijf er bij, dat een goed gereden proef ook goed beoordeeld wordt. Een ander meer punten? Mooi toch.

En omdat het nu bewezen is, zijn alle teleurgestelde combinaties blij?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:41

en daar komen ze nu mee, dit wist iedereen toch allang? ik heb zo vaak geschreven dat de jury al voor ze de proef gestart waren een oordeel klaar hadden over die haflinger, fries of wat dan ook.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:03

dressuur518 schreef:
en daar komen ze nu mee, dit wist iedereen toch allang? ik heb zo vaak geschreven dat de jury al voor ze de proef gestart waren een oordeel klaar hadden over die haflinger, fries of wat dan ook.

Ja maar even eerlijk heeft dat niks met het beeld wat je ziet te maken? Want als ik jureer en een paard loopt voor de proef door de ring kan ik al een heel goed beeld schetsen van hoe de proef er uit gaat zien! Bijvoorbeeld een fries die verschrikkelijk achter de ll loopt, of een haflinger die niet nageefelijk is, of een kwpnr waar iemand zo op zit te zagen dat z'n kop van links naar rechts beweegt.

Dat heeft dus niks met het ras te maken wat binnenkomt maar gewoon hoe het eerste beeld van de combinatie is.