Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:41

Eurocommerce heeft voor zover ik weet geen bouwfraude gepleegd tijdens het bouwen zoals schaduwboekhoudingen en prijsafspraken/kartelvorming. Zij hadden een tamelijk twijfelachtige constructie met huurcontracten met huurders van (door hun gebouwde) kantoorcomplexen. Ik denk dat banken in Nederland wel grotere leningen hebben lopen en dat 300 miljoen als verdomd veel geld kan klinken maar voor hele grote bedrijven een vrij normaal leningsbedrag is zonder dat er noemenswaardige problemen zijn met de aflossingen en rentebetalingen. En wie zegt dat de Rabo destijds haar huiswerk niet heeft gedaan?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:27

Ik zeg niets over de vorm van handelen die Eurocommerce in de problemen gebracht heeft en de schuldeisers het nakijken heeft gegegeven (hoewel ik wel vind dat Rabo al had kunnen zien aankomen dat de hele vastgoedbubble een keertje ging foutlopen en of je dat fraude wilt noemen of niet, moet je zelf maar bepalen, qua bedrijfsvoering is er natuurlijk best wel wat over te zeggen. Rabo heeft blijkbaar de afweging gemaakt dat het een goed idee was om mee te liften op de vastgoedbubble in dit geval, tja het kan dus ook mis gaan), ik zeg niets over wat normale leningen zijn voor grotere bedrijven, ik zeg alleen dat 300 miljoen veel geld is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:35

Dat is het ook. En als je dat door fraude verliest, dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze dat proberen terug te krijgen.