Woningen in paardenwijk in Velswijk eindelijk te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pandora1

Re: Woningen in paardenwijk in Velswijk eindelijk te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:58

In Didam ligt van dezelfde bedenker ook een plan met 5 bouwkavels voor vrijstaande huizen met de mogelijkheid om nog een extra stuk grond voor evt je paard bij te kopen. Staat ook al 10 maanden te koop. Niet 1 verkocht. Ik denk dat paardenbezitters niet op een kluitje willen zitten. Hal erbij of niet.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 08:51

equitation schreef:
Ik hoop dat je die binnenbaan mag huren. Woon er vlakbij dus zou ideaal zijn. Indoorwedstrijden mag ook wel.

Indoorwedstrijden mogen niet.
Geen publiekstrekkende evenementen is de omschrijving in de vergunning.
Daar vallen ook wedstrijden onder.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:30

minikatje schreef:
[ Afbeelding ]

denk dat het niet veel anders is als in andere wijken.
mensen die wel met elkaar om kunnen gaan en mensen die dat niet kunnen.
mensen die met elkaar om kunnen gaan zullen wel naar elkaar toetrekken.

vind het een leuk iniatief, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Dit plaatje kun je vergeten.
I.P.V. 2 hallen nog maar 1 hal en dan niet van steen opgetrokken maar naar wat ik het laatst heb gehoord toch maar een damwandplaathal. Goedkoper.
Het komt tot nu toe gewoon niet van de grond.
Geruchten doen hier de ronde dat de aannemer zaken voor heeft gefinanceerd en nu onderhand geld wil zien en andere die tot nu toe bij het plan betrokken zijn idem.
Er is tot nu toe ook nog helemaal geen actie in de vorm van sloop en de eigenaar is op dit moment ook niet in de gelegenheid om tot actie over te gaan vanwege gezondheidsproblemen.
Dus alle berichten dat de bouw in 2013 zal starten lijkt me onwaarschijnlijk.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 06:37

Hier in Warendorf exact zo'n project. Is ook misgelopen, met name omdat de mensen niet bij elkaar op het bord willen kijken. Nu wonen er deels mensen die helemaal niets met paarden hebben.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:15

Dinopino schreef:
Hier in Warendorf exact zo'n project. Is ook misgelopen, met name omdat de mensen niet bij elkaar op het bord willen kijken. Nu wonen er deels mensen die helemaal niets met paarden hebben.

Dat kan hier niet.
Je MOET een stal huren als je een huis koopt.
En de huizen mogen niet gebouwd worden als de binnenbak er niet is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:23

Een kennis van mij woont hier in Duitsland in een gemoderniseerde varkenstal. Superluxe woningen met uitzicht op de paarden. Binnenbak erbij en stallen erbij en uitkijk op de weides en..... precies ze kunnen geen huurders vinden. Eis is dat je een paard hebt en ze krijgen het niet verhuurd ;-)

Je kunt wel veel eisen, maar na jarenlange leegstand ben je blij met elke huurder ;-) of koper

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:32

In Nordhorn (Duitsland) loopt ook een dergelijk project. Verschil is dat de stallen+rijhal er al zijn van/bij een naastgelegen pensionstal en dat de mensen hier wel hun paard aan huis kunnen hebben met een stal+paddock. Weiland is te huren bij de pensionstal ernaast.
Project staat al iets van 5-6 jaar aangekondigd en onlangs hebben ze eindelijk de grond bouw-rijp gemaakt maar of er nou ook daadwerkelijk die wijk op gezet gaat worden? Of toch maar een 'gewone' wijk? Geen idee, heb er niks over gehoord in de media en onze hippische kennissenkring.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:52

flettie schreef:
In Nordhorn (Duitsland) loopt ook een dergelijk project. Verschil is dat de stallen+rijhal er al zijn van/bij een naastgelegen pensionstal en dat de mensen hier wel hun paard aan huis kunnen hebben met een stal+paddock. Weiland is te huren bij de pensionstal ernaast.
Project staat al iets van 5-6 jaar aangekondigd en onlangs hebben ze eindelijk de grond bouw-rijp gemaakt maar of er nou ook daadwerkelijk die wijk op gezet gaat worden? Of toch maar een 'gewone' wijk? Geen idee, heb er niks over gehoord in de media en onze hippische kennissenkring.

Hier verloopt de vergunning na 3 jaar waarvan al 9 maanden verstreken zijn.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:17

pandora1 schreef:
flettie schreef:

Hier verloopt de vergunning na 3 jaar waarvan al 9 maanden verstreken zijn.

In Duitsland zullen de regels wel anders zijn :) http://www.hippocampus-noh.nl/default.html

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:57

http://www.funda.nl/nieuwbouw/zelhem/project-48749373-landelijk-wonen-in-paardendorp-velswijk/ :D

Tja, wat moet ik er van vinden..?
Een schitterende omgeving, dat zonder twijfel.

Maar je wordt toch een soort van gedwongen daar je paard(en) te stallen als je een huis koopt.
Citaat:
Voor de 7 stuks “paarden gerelateerde” woningen geldt dat de kopers paarden dienen te (gaan) bezitten en tevens hun paard(en) moeten gaan onderbrengen in een te huren stal welke gesitueerd worden in het op het plan gelegen “ruitersportcentrum”.

Nou. Komen we dan met onze 2 "Fjordjes". :+
Ik kan nergens de stalhuur vinden, dus ik weet gelijk waarom er weinig interesse is...
En wat als je paard(en) dood gaat/gaan en jij gelijk geen paard(en) meer wilt hebben?
Je moet immers een stal huren? Wat gebeurt er dan?
Klinkt zelfs een beetje als een communie. :=

Nee, ik blijf lekker zitten waar ik zit op mijn dijkie; met mijn paarden aan huis.
En de buurtjes met ook paardjes aan huis, en de pensionhouder iets verderop. ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:22

Flettie volgens mij heb ik dat bord inderdaad wel ergens aan de weg zien staan. Lijkt me leuk voor de integratie wanneer daar een stelletje Nederlanders met hun paarden op een kluitje gaat zitten ;-)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:55

Dinopino schreef:
Flettie volgens mij heb ik dat bord inderdaad wel ergens aan de weg zien staan. Lijkt me leuk voor de integratie wanneer daar een stelletje Nederlanders met hun paarden op een kluitje gaat zitten ;-)

_O- Ja leuk, net zoals in Gildehaus zo'n Hollandse enclave waar vervolgens geen Duitser meer wil wonen :=

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:49

Ik vind wel dat de bewoners allemaal een Fries moeten hebben en een hollandse stabij ;-)

Snap echt niet waarom ze die projecten beginnen. Ik ken geen project waar na 10 jaar nog alles zo is als bedoeld. Bewoners met paarden happy bijelkaar.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 06:48

Dinopino schreef:
Ik vind wel dat de bewoners allemaal een Fries moeten hebben en een hollandse stabij ;-)

Snap echt niet waarom ze die projecten beginnen. Ik ken geen project waar na 10 jaar nog alles zo is als bedoeld. Bewoners met paarden happy bijelkaar.

Volgens mij bestaat dat ook niet Dinopino ;)
Blijkbaar zijn wij paardenvolk een behoorlijk einzelgangervolk _O-
Ook heeft niet iedereen dezelfde insteek van rijden.
De ene wil een gelikt wedstrijdpaard en de ander wil gewoon lekker buitenrijden.
De ene wil alleen het duurste van het duurste materiaal en de ander trekt een oud zadeltje uit de zadelkamer.
En laten we wel wezen, iemand met een splinternieuwe Jaguar of dikke Hummer kijkt al snel neer op iemand met een oud barrel van een auto.
Dus ...................

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:03

Sammie schreef:
http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Slimmerik

In 2009 werd het al aangekondigd en in 2012 kwam eindelijk het lang verwachte groene licht. Begin dit jaar werd aangekondigd dat men al dit jaar wilde bouwen. De paardenwijk in Velswijk. Het gaat om een woonwijk dat speciaal bestemd is voor paardenliefhebbers. Er komen zeven aaneengebouwde woningen en vijf vrijstaande woningen. Verder wordt er een ruitersportcentrum met twee grote rijhallen gebouwd.

Vandaag stond er in de Gelderlander dat er veertien woningen te koop komen. Aanstaande zaterdag staan er vijf vrijstaande woningen, twee bedrijfswoningen en dus zeven woningen waarbij de bewoners hun paard onder moeten brengen bij een nog te bouwen ruitersportcentrum. Voor een bedrijfswoning is er al een kandidaat, die ook in de running is om het ruitersportcentrum te beheren. In het ruitersportcentrum is plaats voor 50 stallen. In de wijk komt ook een ruitersportwinkel.

Helemaal zonder slag of stoot is het project niet van start gegaan. Plannen werden met regelmaat gewijzigd en ook de verkoopprijzen zijn inmiddels verlaagd, uit angst dat de huizen anders niet verkoopbaar waren.

Verwant artikel
[ON] Toch groen licht voor hippische woonwijk bij Velswijk
[VN] Velswijk krijgt wijk voor paardenliefhebbers
[VN] Paardendorp in Velswijk moet nog in 2013 gestalte krijgen

Van dit geschetst plaatje was al niet veel over en nu trekt de eigenaar van het plan zich helemaal terug.
Het werd hem teveel en hij stapt er nu helemaal uit.
Wat gaat er nu met het plan gebeuren????????????????????
Was mooi voorgesteld maar ik en vele met mij hadden dit al wel verwacht.
Tijd zal het leren.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:59

Laatste up-date "paardendorp Velswijk"
Het hele "gedoe'tje" is nu van de bank. Eigenaar is er al failliet op gegaan en is opgenomen bij GGNet.
Totaal overspannen. Dat gun je niemand!!
Had hij maar geluisterd naar proffesionals, die voorspelden dit al.
Dus zowiezo voorlopig geen Paardendorp Velswijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:11

Dan ben ik benieuwd wanneer ze het van funda afhalen :D

Volgens mij zou zoiets alleen kunnen werken als je betaalbare woningen verhuurt met stallen. En dan zul je veel verloop hebben. Maar het was toch al duidelijk vanaf het begin, uitgaande van de reacties, dat het niet ging werken...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:24

Hadden ze bokt maar gevraagd ;-).

Nee failliet gaan en dan totaal overspannen dat wens je niemand toe. Hoop dat ie er weer snel bovenop komt en ze leven weer geniet.;-(.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:45

Dinopino schreef:
Hadden ze bokt maar gevraagd ;-).

Nee failliet gaan en dan totaal overspannen dat wens je niemand toe. Hoop dat ie er weer snel bovenop komt en ze leven weer geniet.;-(.

+:)+

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:44