Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Morrie schreef:Ik vind het Norikerstamboek een perfect georganiseerde club, die goed weten wat ze doen en deze traditie is niets nieuws, dit doen ze al héél erg lang zo, dit deden ze al ver voordat er videocamera's en internet was.....
geerke schreef:Jannepauli schreef:Mijn eerste gedachte ( en ik geloof dat ik daar ook maar bij blijf) is dat ik het toch een uiterst bizar trekje van mensen vind die het kijken naar vechtende dieren 'leuk' vinden. Of dat nou paarden, hanen of honden zijn.
mijn gedachte....mensen zijn sadistisch....neem de leeuwenkuilen in de romeinse tijd.
Ik vermoed dat we een aantal draden los hebben zitten in ons brein.De een iets meer dan de ander
RdLFoto schreef:Het is gaaf om te zien! Maar ik weet niet of het nou zo verstandig is met zoveel hengsten? Volgensmij gaan ze door met knokken op die Alm of is dat niet zo?
ik heb er geen verstand ofzo van hoor..
Hoe dan ook, ik zou het wel een keertje willen zien

Morrie schreef:volgens mij moeten ze dan hun energie steken in eten, want de alm ziet er ietsje anders uit dan de groene weilanden met koeiengras die we in Nederland gewend zijn en waar we onze paarden in zetten.

fransje23 schreef:Cassidy schreef:En ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of de vangst van de jaarlingen bij de Mehrfelder Bruch in Duitsland nou ook zonder publiek zou moeten gebeuren.
Wat mij betreft met publiek, waarom zou je dat niet doen? Publiek en openheid van zaken is niets mis mee?
Cassidy schreef:[Helaas denken er nog teveel aan een half woord genoeg te hebben en zonder zich verder te informeren gaan vergelijken met paardengevechten in China en Leeuwenkuilen in tijd van het oude Rome waar dit toch echt niets mee te maken heeft.

Cassidy schreef:Morrie schreef:volgens mij moeten ze dan hun energie steken in eten, want de alm ziet er ietsje anders uit dan de groene weilanden met koeiengras die we in Nederland gewend zijn en waar we onze paarden in zetten.
Ik denk dat menigeen die vindt dat dit gevecht op de Alm kan plaatsvinden niet weet wat de Alm is of hoe het daar uitziet. Niet qua ondergrond en niet qua gras wat er groeit.
Cassidy schreef:O, je mag bij je eigen mening blijven. En daar aan vasthouden. Zegt meer over jou dan over mij. Want als je mening is gevormd op grond van aannames, onderbuikgevoel en halve informatie, en je niet bereid bent om die bij te stellen, heb je een paar stappen overgeslagen bij het vormen van die mening.
http://www.wikihow.com/Form-an-Opinion
Misschien wel leuk om eens door te nemen.

Morrie schreef:Ik ben blij met mijn ge-almde no-nonsenspaard, hij is er lekker bomproof van geworden! Als het hier in NL onweert en z'n weidemaatjes staan bibberend van angst naast hem, zie je hem bijna lachen.... onweer... haha, moet je eens horen wat ik in Oostenrijk in de bergen meegemaakt heb op dat gebied !
Wat een onzin, mijn paarden zijn nog nooit in de buurt van de Alm geweest en zijn ook echt niet bang laat staan dat ze staan te bibberen van angst bij onweer
, maar je hebt me wel laten lachen.