Maar wat een grappig pakje van die jockey! En een errug mooi paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gero_Justine schreef:Ondanks dat ik tegen heel de wereld en manier van doen van de drafsport ben... Vind de combinatie om zo te zien wel geweldig ! Stoer van die jockey dat hij zo'n uniform aantrekt.
Helaas vorig jaar een paard uit de drafsport van dichtbij meegemaakt. Nog 1 jaar jonger als mijn eigen paard, welk toen 4 was. Maar al zo in zichzelf gekeerd en bezinnend. Blijkbaar al heel veel meegemaakt. Gelukkig werd het weer een 3-jarige na een paar maanden bij ons op stal. Helaas bedacht de eigenaar toen om het toch nog een keer te gaan proberen. Dus nu loopt ze weer op de baan...
petraaken schreef:Dus het kan maar zo zijn dat dit de extreme vorm van het Sabino gen is waardoor hij bont toont maar niet het echte bontgen heeft?
Siamsmeesje schreef:petraaken schreef:Dus het kan maar zo zijn dat dit de extreme vorm van het Sabino gen is waardoor hij bont toont maar niet het echte bontgen heeft?
Ja, extreem sabino is zeker mogelijk bij Volbloeden en komt ook voor.
Hier een pagina met nog veel meer gekleurde Volbloeden http://www.whitehorseproductions.com/pintotbs.html
En zelfs een familie van Japanse witte Volbloeden.
Ik heb even snel gekeken naar de afstamming van Silvery Moon, en z'n vader I Was Framed staat te boek als een frame overo hengst (en misschien dat er ook nog wat sabino achter zit, want Northern Dancer gaf af en toe nog wel eentje met veel aftekeningen). Bovendien gaf over-overgrootvader Halo z'n zoon Sunday Silence ook "iets" mee, want die is mede-verantwoordelijk voor de Japanse familie.
Dus ja, kleurtjes mogen wel bij volbloeden, zolang het DNA maar aangeeft dat de ouders correct zijn opgegeven. Dat de meeste mensen liever een egaal gekleurde Volbloed zien staat daar los van