Tomtesterom: In 1 week een wilde Mustang temmen en berijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:37

Sabinee__ schreef:
BaBritFre schreef:
Ja alleen in belgie maar het het is zeker niet zo erg echt niet, er wordt zeker aan het paard gedacht enz.

Het is heruitzending en NU na 2 jaar begint Bokt te klagen :')

Als ik het twee jaar geleden had geweten had ik ook geklaagd :D .

Nee had het al gezien :o

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:57

Eerst kijken en dan klagen aub.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:01

SDE schreef:

Inderdaad

btw als het niet paardvriendelijk zou gebeuren had de zender Eén al lang Gaia op zen dak gekregen ;)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:17

Ayasha schreef:
Stral schreef:
Rechtbank erbij halen? Is maar een uitspraak hoor? Misschien iets Belgisch :)

Ik ben Belg. :D

OK :') Iets typisch van bij mij dan :')

SDE schreef:

Zo kan je het ook zeggen :D

Ik stel mij zo vooraf eerder vragen bij de geloofwaardigheid inderdaad :) Altijd zo belachelijk, paarden op de Vlaamse televisie :P En inderdaad, GAIA heeft niet geklaagd dus is er zeker niets mis, in de verste verte niet allicht :P
'k ga naar Werchter morgen, maar zal het opnemen :P Wel benieuwd nu :)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:01

Heb hem daarnet even gekeken en vond het allemaal heel vriendelijk een rustig gaan. Heb respect voor die man en die Clint is gewoon geniaal _O-

OliiviiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:49

Ayasha schreef:
Ik ben geen rechtbank en hoef me bijgevolg ook niet aan diens regels te houden. Ik veroordeel hem ook niet tot 20 jaar opsluiting. Ik maak gebruik van mijn recht op vrije meningsuiting zoals iedereen op dit forum. ;) Ik vind slechts dat zijn blijkbaar onbedwingbare driften om idiote dingen te doen niet ten koste van een onschuldig dier moeten gaan. That's it.

Ik heb hier even alles gelezen en ik snap dat je je eigen mening wilt uiten, maar voor je 'commentaar' geeft van :' arm paard' enz.
Kijk eerst eens naar de aflevering.
Ikzelf heb ze al gezien en ik vond het er erg paardvriendelijk uitzien.

Eb zoals al meerderen hebben gezegd, ik zie veel liever een leek onder begeleiding zoiets doen dan een arrogante persoon, die denkt dat hij/zij alles weet over paarden en gewoon een zadel erop gooit en erop springt. (dat zie ik hier maar al te veel gebeuren)

Strikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:26

Jeetje, je zal zo'n dier maar voor je neus los zien gaan en nog nooit op een paard hebben gezeten...

hwn

Re: Tomtesterom: In 1 week een wilde Mustang temmen en berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 04:16

Heb het vroeger gezien, en vond het zeer mooi en respectvol, en perfect mogelijk trouwens, hij heeft goede begeleiding, er zitten ook veel NH technieken in, en hij heeft ook wel hulp gehad van zijn begeleider bij de keuze van het paard. Als je het sociaalste en leergierigste paard uit de groep kiest, heb je meer kans op succes natuurlijk. En hij heeft in die week daar natuurlijk leren rijden op een ander paard voor ie daar in het zadel klom.

Dus eerst afwachten en zien, voor je je Amerikaanse rodeotoestanden gaat voorstellen...

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:28

Kun je het ook ergens online bekijken? ik woon nl in Nederland en kan geen Belgische zenders ontvangen, ofwel? ik heb ziggo? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 15:03

België 1 en 2 zijn toch in heel Nederland te ontvangen? Als je digitale tv hebt al helemaal?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:09

ja wij hebben niks bijzonders aan extra zenders maar kunnen dat ook gewoon ontvangen. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:50

Weet iemand waar ik de hele uitzending kan terugkijken? Op de site van Eén staat maar 43 seconden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:15

ik heb net de uitzending gezien en vond het echt heel gaaf en erg interessant! :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:18

Geen idee.
Ik ben hem nu aan t kijken (opgenomen). Vind het mooi om zo'n kudde te zien.
Wat ik tot nu toe zie vind ik het respectvol en met goede begeleiding gaan. Heb nog niet alles gezien natuurlijk maar heb wel eens hele andere dingen gezien bij paarden temmen..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 06:50

Ik heb de aflevering weer gezien en vond het toch wel weer leuk om terug te zien. Van alle afleveringen van Tomtesterom is dit degene waarbij zijn fysieke grenzen het minst worden getart. Ik vind het eigenlijk best een leuk beestje om te zien!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:06

Ik heb het gezien, werd gewoon emotioneel toen hij voor het eerst dat paard aanraakte :') Hoe zou dat zijn als je het zelf mee maakt? De manier stond ik wel achter, alleen ik vind het gewoon toch echt te snel, paard had nauwelijks rust, ik vind het echt gevaarlijk voor de gezondheid, wat een stress zal dat dier toch krijgen. Ja die dingen moeten gebeuren, en ja zonder stress is het niet mogelijk maar gewoon wat meer rust ertussendoor.. maarja als je het in 7 dagen wilt doen.. toch een beetje jammer :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:09

Resistance schreef:
Ik las Tom Testosteron :')

hahaha +1

Ik ben wel erg benieuwd na het promofilmpje zien eigenlijk.. haha! Dat paard ging wel uit zijn plaat zeg.. poehee.. dacht dat hij door het hek zou klimmen

louise1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:14

Ontroerend om te zien hoe uitgebreid hij afscheid nam van het paard. Hij nam er echt alle tijd voor.

Ik vroeg me wel af of er niet meer dagen tussen zadelmak maken en er op zitten zaten. Ik vond het ineens een erg grote overgang tussen volledig uit zijn plaat gaan met die vlag op zijn zadel en daarna Tom er op.

Anyway..erg mooi om te zien en ook een erg mooie ranch. Clint ook een fijne vent lijkt me.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:16

Haha die commentaren altijd op bokt vind ik zo hilarisch!
Op 7 dagen tijd is idd wat kort maar het enigste wat hij uiteindelijk doet is er eens op gaan zitten.
Trouwens 7 dagen valt nog mee als je ziet dat je er nog steeds advertenties op het internet verschijnen met "zadelmak in 3 dagen" en zo van die toestanden.

Dus idd ik hoop dat de klagers hier alsnog de aflevering hebben gezien, misschien leren ze er nog wat van!

Yaka

Kan ik het (in nederland) ergens terugzien?

saskiakefie

louise1972 schreef:
Ontroerend om te zien hoe uitgebreid hij afscheid nam van het paard. Hij nam er echt alle tijd voor.

Ik vroeg me wel af of er niet meer dagen tussen zadelmak maken en er op zitten zaten. Ik vond het ineens een erg grote overgang tussen volledig uit zijn plaat gaan met die vlag op zijn zadel en daarna Tom er op.

Anyway..erg mooi om te zien en ook een erg mooie ranch. Clint ook een fijne vent lijkt me.

Grappig want dat stukje vond ik juist helemaal niet ontroerend omdat het zo van 1 kant kwam, je zag duidelijk dat het paard dat eigenlijk niks vond :P Terwijl bij het aanraken bied het paard zich toch meer aan ofzo, meer subtieler kweenie :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:17

Dana82 schreef:
Op 7 dagen tijd is idd wat kort maar het enigste wat hij uiteindelijk doet is er eens op gaan zitten.
Trouwens 7 dagen valt nog mee als je ziet dat je er nog steeds advertenties op het internet verschijnen met "zadelmak in 3 dagen" en zo van die toestanden.

Dus idd ik hoop dat de klagers hier alsnog de aflevering hebben gezien, misschien leren ze er nog wat van!

Klein verschilletje: DIt was een wild paard, die paarden die op internet wellicht niet.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:24

Ik vond het ook een mooie aflevering. Heb er wel mijn twijfels bij. Ze zeggen dat het paard een week eerder wild gevangen is maar ik zag op de hals van het paard toch iets dat leek op een genezen brandmerk. Maar misschien heb ik het niet goed gezien. Desondanks vond ik het zeer knap gedaan van Tom.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:25

saskiakefie schreef:
Dana82 schreef:

Klein verschilletje: DIt was een wild paard, die paarden die op internet wellicht niet.

Er zijn genoeg paarden die ze hier op de weide gooien, amper een halstertje kennen (oké ze kennen wel mensen maar wie zegt dat ze daar positieve ervaringen mee hebben) en als je zo'n jong paardje naar zo'n trainer brengt, nou ik kan je verzekeren dat het niet op een rustige manier gebeurd dan!
Een jong echt onervaren paard zal altijd wat stress ondervinden als die ineens aan "het werk" wordt gezet. Dat is ook logisch. Ik denk dat vele paarden hier maar kunnen dromen van zulke opleiding zoals van die Mustang. Waarom denk je dat er hier zoveel probleempaarden zijn?
Allicht wordt de Mustang in het programma daarna op het gemak verder beleerd en zoals hier al werd gezegd als er maar een ietsje paardonvriendelijk werd getoond had het nooit uitgezonden geweest. En de begeleiding die Tom heeft gehad, daar kunnen we hier alleen maar van dromen. Al komt Clint wel eens naar hier voor clinics te geven ;) .

louise1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:29

saskiakefie schreef:
louise1972 schreef:

Grappig want dat stukje vond ik juist helemaal niet ontroerend omdat het zo van 1 kant kwam, je zag duidelijk dat het paard dat eigenlijk niks vond :P Terwijl bij het aanraken bied het paard zich toch meer aan ofzo, meer subtieler kweenie :P

Klopt, Tom werd niet teruggeknuffeld ;-) toch vond ik het mooi om te zien dat het paard niet maar een halfslachtig klopje op de nek kreeg en terwijl Tom al half in het vliegtuig terug naar België zat. Er werd echt wel even tijd voor genomen.