Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

moelly schreef:freeride schreef:omg!! gewoon griezelig hoe gemakkelijk dit wordt geaccepteerd door bokkers, als: we trekken allemaal wel eens hard aan de teugels, sorry hoor, maar IK NIET!
Haha, wat schattig!
Inderdaad: iedereen is wel eens niet zo vriendelijk tegen zijn/haar paard. Of het nu met de hand of met het been is, of het paard komt in protest omdat we iets van ze vragen wat ze niet willen/niet kunnen/niet gewend zijn.
Ik kan me er niet druk meer om maken. Wat wil je ertegen doen?

Heleennn schreef:Ach het blijftt één van dde zoveel dingen in de paardensport waar oneindig lang over gepraat kan worden... Kijk je naar western? Daar zitten ook niet altijd fraaie beelden tussen. Maar even goed bij dressuur, springen, polo, cross country en ga zo maar door... is het ook niet altijd rozengeur en manenschijn. Zoals hierboven al gezegd is, iede sport heeft zijn 'duistere kanten'.

Heleennn schreef:Ik blijf erbij dat het een bepaalde manier van trainen is, ook al gebruik ik deze methode zelf niet, ik geloof dat dit wel een reden heeft... Anders zou dit (zwaarder) afgestraft worden door de organisatie.
Fry schreef:Heleennn schreef:Ik blijf erbij dat het een bepaalde manier van trainen is, ook al gebruik ik deze methode zelf niet, ik geloof dat dit wel een reden heeft... Anders zou dit (zwaarder) afgestraft worden door de organisatie.
Ze trainen met rollkur omdat je paard dan vaak makkelijker rond komt (heb ik ergens gelezen) het is enorm slecht voor het paard en kan bij de oren een stukje bot aanmaken wat tot pijn kan lijden (filmpje op youtube)

Ketaki schreef:https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1854_n.jpg
iemand vroeg om een foto?
hopelijk kunnen jullie deze wel zien
listiglistje schreef:Ketaki schreef:https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1854_n.jpg
iemand vroeg om een foto?
hopelijk kunnen jullie deze wel zien
Maar dit is geen rollkur, lijkt meer op Flexen

Heleennn schreef:Ja lijkt mij ook meer op hyperflexion, de methode die Anky ook wel eens uit de kast haalt.
Ik zie geen getrek en een zeer ontspannen paard.