Bekende tinkerhandelaar schuldig aan dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:37

terpentijn schreef:
Hij WORDT/IS nu toch ook aangepakt?

Het valt te hopen dat de rest van zijn levende have ook in kaart kan worden gebracht, want straks lopen er nog meer onrendabele Tinks her en der of staan ze in sheds of shacks waar niemand ze ziet.... ik bedoel: zulke aantallen zijn haast niet in beeld te houden of te krijgen... en ik neem dan niet aan dat meneer T.P. de RSPCA er op wijst waar nog meer achterstandsgevallen gevonden kunnen worden.

Wil niet l..... doen, maar 12 op een geschatte 2500 is natuurlijk weinig. Dat doet vermoeden dat er meer nog niet ontdekte Tinks in deze deplorabele toestand zich ergens weggestoken moeten bevinden.

Helaas komt dat vaak pas uit - in dit soort gevallen - als het voor de paarden al te laat is.

12 die ze ontdekt hebben he en elk is een te veel. Zekers als je ze in een schuur zet en je de deur achter ze dicht doet, om er niet meer naar om te kijken. Dat zou zangersheide eens moeten proberen.

Hier een facebookpagina van mensen die in de buurt wonen en ooit dit zijn gestart om TP een halt toe te roepen. Er schijnen nogal wat dode paarden te zijn geweest.
https://www.facebook.com/vanah.horses/posts/558082170910801
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-13 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

terpentijn

Re: Bekende tinkerhandelaar schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:40

Nu, dat zeg ik ook, 12 op 2500 is VERDACHT weinig.
Er zullen er een heel aantal nog niet ontdekt zijn.
Het T.P. verhaal zal nog wel een staartje krijgen, nu de aandacht er eenmaal op gevestigd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:41

Laten we het hopen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:17

Die fokker waar ik het in een eerdere post over had, heeft ruim een week te voren gehoord dat dat stuk zou overstromen.
Ook toen iemand met een speciaal voertuig hem aanbood hooi naar zijn paarden te brengen, sloeg hij dat aanbod af.

Zulke situaties kunnen ontstaan uit onmacht, maar er zijn ook genoeg gevallen van onwil.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:21

Dan ben je een enorme sukkel als je het zolang van te voren weet en geen hulp wil accepteren. Dat is echte onwil.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:56

Vaag verhaal allemaal weer.....ik vraag me af hoe het verhaal precies zit. Kan me het bijna niet voorstellen namelijk....

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 07:42

Dit is toch niet te geloven ???
Die man heeft niet 2, niet 4 maar 57 aanklachten voor dierenmishandeling !!!
Stel de helft ervan is waar, dan is het nog een absurd hoog aantal.
Ik snap werkelijkwaar niet dat mensen het voor hem opnemen ???
Bijna alle mensen die van mishandeling ed worden beschuldigd zullen door anderen als lieve en gezellige mensen worden genoemd.. Wat logisch is want meer heel weinig mensen zijn pUur slecht. Dat zij toch slechte dingen doen is wel duidelijk.
Kijk in elk topic waar een pony met te lange hoeven staat, een manege waar paarden verwaarloosd zijn, een paard wat geen water heeft en in de volle zon staat.. Al die dingen krijgen de negatieve berichten.
Nu is het een bekende naam en ineens is het de crisis, en kan gebeuren ?
Oh bah walgelijk.
Elke mishandeling en verwaarlozing is er 1 teveel, staat er nu 1 oudje dat ie gemist heeft tot daar aan toe. MMaar dit zijn er veel meer.
Sorry maar dit valt me vies tegen :j
Ik hoop dat zij de straf krijgen die ze verdienen en dat er daar een heleboel gaat veranderen !
Je bent juist als bekende fokker verplicht om het goede voorbeeld te geven, mensen kijken tegen je op en je hebt je naam hoog te houden. En dat doe je niet op weilanden ed van anderen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:45

Ik dacht ik zal wel een filmpje zien met zware verwaarlosing.

Maar ik vind de dieren er meer dan goed uit ziet.!! knappe veulens, mooie dikke moeders ondanks zeugende veulens..(zie ik op keurings wel anders).

En daarbij ie je paarden voorbij komen met normale hoeven etc.

Er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar in het filmpje brengen ze mij wel in vewarring..Als ik dit zie, zeg ik mooie gezonde dieren!!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:20

daphneM schreef:
Ik dacht ik zal wel een filmpje zien met zware verwaarlosing.

Maar ik vind de dieren er meer dan goed uit ziet.!! knappe veulens, mooie dikke moeders ondanks zeugende veulens..(zie ik op keurings wel anders).

En daarbij ie je paarden voorbij komen met normale hoeven etc.

Er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar in het filmpje brengen ze mij wel in vewarring..Als ik dit zie, zeg ik mooie gezonde dieren!!.

Dat is ook niet een filmpje van de verwaarloosde paarden hoor, das archiefbeeld. Hij gaat heus niet bij verwaarloosde paarden staan.
Kijk voor de lol eens op het facebooklinkje dat ik eerder plaatste. Opgericht door buurtbewoners om de misstanden met de paarden in die regio onder de aandacht te brengen. Scroll daar maar eens door, je wordt er beroerd van. Misschien niet allemaal van TP, maar misschien ook wel. Dieren laat men daar gewoon in het dorp grazen, terwijl in het filmpje wordt genoemd dat in TP handeltje miljoenen omgaan. Maar geld om eten te kopen voor de niet zo beste tinkers, heeft ie schijnbaar niet?

chilld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:11

kinsealy schreef:
Voor verwaarlozing van dieren is nooit een goed excuus te vinden....

En daar gaat het om. -O-

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:08

Het zijn geen "vage verhalen" of "hear say" het gaat om een heuse rechtzaak. Zelf snap ik niet dat er serieus mensen zijn die het opnemen voor iemand die dergelijke misstanden heeft gepleegd, bewezen in de rechtzaal, dus geen via via roddel... Je mag er vanuit gaan denk ik dat de Engelse rechtbank niet mensen zomaar veroordeeld!
En wat er boven is gekomen is een topje van de ijsberg en betreft maar een kleine periode en 1 grote handelaar en alleen die zaken die echt bewezen konden worden. Zoals hier eerder ook al duidelijk is beschreven door LBLGypsycobs, de bewijslast is onwijs moeilijk, héél veel wordt weggemoffeld en gebeurd "in het donker" en kan dan ook zeker het daglicht niet verdragen.
Je hebt gypsy-cultuur en gypsy-cultuur, maar ook gypsy-cultuur is geen enkele vrijbrief voor dierenmishandeling en nalatigheid en hopelijk worden dergelijke praktijken bemoeilijkt door de aandacht die deze rechtzaak én de uitspraak heeft getrokken.

Voor mensen die meer willen lezen (in Engels):
http://www.rspca.org.uk/media/pressrele ... gSuffering
https://www.facebook.com/notes/voices-a ... 5434007808

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:39

Dhr Tom Price en zijn zoon zijn inmiddels veroordeeld tot gevangenisstraffen van respectievelijk 26 en 23 weken en mogen 5 jaar geen paarden houden. Daarnaast moet Dhr Price de RSPCA (Engelse Dierenbescherming) een bedrag van £43.485 (zo'n dikke 50.000 euro) voor de kosten betalen en zijn oudste zoon moet dezelfde instantie £36.638 (ca. 42.000 euro) betalen.
Zijn jongere zoon heeft een taakstraf gekregen en mag een jaar lang geen paarden houden.

Tom Price en zijn oudste zoon hebben de maximale straf gekregen van de rechter.

http://news.rspca.org.uk/2013/07/05/jai ... to-horses/

http://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-23201997

http://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-23196550

Citaat:
The case highlights the enormous problems faced by welfare charities and the government, with irresponsible horse ownership across Wales and England. The RSPCA received 25,972 equine-related complaints in 2012. In the first five months of this year, 12,210 complaints had already been received.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:05

Dat word een drama...
Hij heeft zo veel paarden ..
Waar moeten die allemaal heen ??
Ze allemaal verkopen ??

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:09

stalnijmegen schreef:
Pluk 2000 appels, hoeveel zijn er rot of toch nog niet rijp?
Als je zoveel dieren hebt is de kans groter op een zieke, als dat je er bv 3 hebt.
Keur t zeker niet goed dat ze dan maar ergens gedumpt worden om daar te sterven. .
Maar hoor graag ook de andere kant vh verhaal..

Lukraak fokken. ... uhmmm voor sommige van zijn bloedlijnen kan je neer gaan tellen hoor, voor die prijzen zullen ze zelfs in kwpn wereldje met de oren staan te klappen dat zulke bedragen voor die bonte koeien word neer gelegd

_/-\o_ :j

Jij verwoordt precies wat ik ook wilde zeggen :)
Ik ben benieuwd naar de andere kant, LBL voegt interessante info toe.
Dierenverwaarlozing/mishandeling is altijd verkeerd, altijd.
Maar jeetje, al zijn waardevolle paarden verkopen... Mijn hemel :(

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:28

Die paarden gaan gewoon op naam van een familielid wat niet veroordeeld is.
Hij gaat ze echt niet massaal verkopen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:36

Nee dat leek mij ook al niet.
Maar goed in hoeverre is het voor hem mogelijk die dieren over te zetten ??
Ik bedoel zou dat mogen of moet hij zijn dieren gewoon inleveren ?
Ik heb bij zaken gezien waarbij dit is gebeurd.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:39

Ik blijf het echt absurd vinden dat wanneer een onafhankelijke rechtbank een uitspraak doet (een onafhankelijke rechtbank die juist twee kanten van het verhaal hoort voor deze tot uitspraak komt) er mensen blijven roepen dat ze de andere kant van een verhaal willen horen :n

Nalatigheid, verwaarlozing en mishandeling van dieren MOET altijd strafbaar zijn en persoonlijk vind ik deze hoogste straf nog te laag.
"Grappig" is het wanneer er verhalen van een horrorboerderij zijn om maar even een willekeurig voorbeeld te noemen iedereen schande spreekt, maar wanneer een "bekende" handelaar door een onafhankelijke instantie veroordeeld wordt en er een terechte straf wordt opgelegd men het heeft over de andere kant van het verhaal :n :n
Maar goed, blijkbaar is het ok om 2500 paarden te hebben en dan maar voor een deel goed te zorgen.....
En dat verkopen, in welke tekst staat dat? De familie Price bestaat echt wel uit meer dan 3 personen ;-) Dus ook hier zal het leed nog niet geleden zijn.

Juist om een voorbeeldfunctie te stellen is het goed dat er straffen vallen en veroordelingen zijn. En dat (o.a.) Dhr Price het niet zo nauw neemt met een deel van zijn paarden is inmiddels echt wel bewezen... Dergelijke praktijken door de vingers zien lijkt mij niet gepast, ookal is dit maar het topje!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:47

@ kinsealy ik vind de straffen ook laag, er staan "vaste" straffen voor en dat dit wel zijn.
Maar ik ben nu wel heel benieuwd van het hoe en wat met zijn paarden.
Zo even 2500 paarden raak je niet 123 kwijt (zowel tom niet als de rspca niet gok ik zo).

Zoals stalnijmegen het verwoord klopt wel maar goed om eerlijk te zijn neem dan niet zoveel paarden.
Grote naam of niet dit is gewoon niet goed te praten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:08

De gevangenis straffen vind ik eigenlijk best laag. Maar goed als het de hoogste straf is dan is daar weinig aan te doen. Moet heel eerlijk zeggen voor iemand met zoveel paarden en waarschijnlijk heel wat geld vind ik eigenlijk de boete ook niet zo gek hoog.
Maar goed ze zijn gelukkig gestraft als vrees ik dat ze er weinig onder gaan lijden als ik sommige mensen hier hoor. Dat is dan weer jammer.
Verbod voor 5 jaar is terecht maar ja heel erg makkelijk te omzeilen door zulke types die vinden daar wel wat op dat is dan weer wat jammer. Als vele nu eens geen paarden meer van hem zou kopen los je het veel simpelere op maar goed dat is mijn mening.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:44

Kinsealy, wat jij zegt klopt gewoon, er gaan al jaren "geruchten" over Tom Price, heb zelf ook 2 maal met hem gesproken op een HK en ook daar bleek hij een erg grote duim te hebben, veel van zijn paarden die hier in DL zijn gekomen waren in zeer slechte conditie of zo staatsgevaarlijk dat je er niets mee kan...

Heb medelijden met de dieren die dan nu misschien op naam van een familielid komen want die krijgen het er vast niet beter van.....Tuurlijk word er goed voor zijn waardevolle fokdieren gezorgd want die brengen het echte geld in het laatje! Maar de gewone middelmoot dan...?