Ragdollcat schreef:NoorW schreef:Waarom altijd maar draden met (stroom)prikkels? Een degelijk hek (met daarbij eventueel een stroomdraadje) werkt nog altijd het allerbeste...
Eigenlijk is dit het beste.
Helaas zie ik dat te weinig en worden er erg veel met diverse soorten stroomdraden gewerkt.
Vertel me dan eerst maar eens wat er mis is met een fatsoenlijke omheining in de vorm van goede palen stevig in de grond, gecombineerd met kwalitatief goede bevestiging van kwalitatief goed lint.
Een hek is idd het meest ideaal, maar wordt onbetaalbaar voor grotere stukken land. Als dat de enige juiste manier van afrasteren is, zou bijna niemand meer paarden moeten houden. Maar volgens mij zitten er nog enorm veel goede mogelijkheden tussen een stom draadje en een heel hekwerk.
Ik heb zelf enorm veel zitten zoeken en lezen naar opties toen ik mn paarden aan huis ging houden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor bruin breed lint wat relatief makkelijk breekt, gecombineerd met kunststof palen met bevestigingsdingetjes die indien nodig ook gewoon breken. Omheining staat als een huis, maar mochten ze erdoorheen vliegen, geen probleem want ze trekken de boel gewoon kapot zonder zelf kapot te gaan. Imo net zo acceptabel als een hekwerk en veeeeele malen goedkoper!