Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Ik zou zeggen: kijk naar de mustangs en leer. Al zijn er in Amerika ook weer andere paardenproblemen.Mensen en natuur, je kan er een soap van maken.
![]()
Uiteraard kan ik hier nu niet 1 2 3 een Australisch natuurbeleidplan gaan uitdenken. Daar zullen idd fondsen voor vrijgemaakt moeten worden, een paar parlementaire zittingen, opleidingen, logistiek en transport etc etc. Dat zal ook wel tijd kosten. Zaak is van de gehele flora en fauna voor ogen te houden en niet te focussen op 1 diergroep.
uughh *rilling* bigone schreef:Heb er ooit eens iets van over gezien, reken maar dat het een bloedbad word met ondraaglijk lijden als gevolg. Ondanks dat het zeer ervaren schutters zijn, een rennend paard uit een heli in één keer doodschieten is bijna onmogelijk, ze worden geraakt, slaan over de kop, breken benen en liggen zo te wachten tot ze doodgaan. Waarom niet meer mensen inzetten en ze met helicopters naar grote vangkralen drijven, zo doen ze het in Afrika ook met de wilde dieren. En dan de jonge hengsten eruit, netjes afmaken en dan de merries knikkers erin. Maar ja, dat kost weer teveel en is gevaarlijk voor de mensen op de grond.
minajtje schreef:Alleen wat ik me wel afvraag, zijn er dan geen gif kogels of zo iets? dat ze sowiezo dood gaan aan het gif? Ze vangen wilde dieren toch ook met pijlen/kogels waar iets in zit?
Of zeg ik nu wat heel doms?
bigone schreef:Heb er ooit eens iets van over gezien, reken maar dat het een bloedbad word met ondraaglijk lijden als gevolg. Ondanks dat het zeer ervaren schutters zijn, een rennend paard uit een heli in één keer doodschieten is bijna onmogelijk, ze worden geraakt, slaan over de kop, breken benen en liggen zo te wachten tot ze doodgaan. Waarom niet meer mensen inzetten en ze met helicopters naar grote vangkralen drijven, zo doen ze het in Afrika ook met de wilde dieren. En dan de jonge hengsten eruit, netjes afmaken en dan de merries knikkers erin. Maar ja, dat kost weer teveel en is gevaarlijk voor de mensen op de grond.
Frederieke_ schreef:Gini schreef:Ik zou zeggen: kijk naar de mustangs en leer. Al zijn er in Amerika ook weer andere paardenproblemen.Mensen en natuur, je kan er een soap van maken.
![]()
Uiteraard kan ik hier nu niet 1 2 3 een Australisch natuurbeleidplan gaan uitdenken. Daar zullen idd fondsen voor vrijgemaakt moeten worden, een paar parlementaire zittingen, opleidingen, logistiek en transport etc etc. Dat zal ook wel tijd kosten. Zaak is van de gehele flora en fauna voor ogen te houden en niet te focussen op 1 diergroep.
Ja maar het feit is dat paarden helemaal niet thuis horen in het biologische evenwicht van de outback, ze vreten al het eten op van de écht inheemse dieren, ze zijn lang geleden mee genomen met een schip en nooit meer mee terug genomen.. nu kampen ze met een overbevolking... ik vind het goed dat ze ze afslachten, wel sneu natuurlijk dat er zoveel leed is, want dat is er op het moment, ongetwijfeld...uughh *rilling*
eenitraM schreef:A_nouk schreef:Ik heb vorige week foto's van de 'slachting' voorbij zien komen, afgezien van dat ik het probleem begrijp vind ik het totaal onbegrijpelijk dat het op deze manier gaat..
Ga jij ze dan vangen met een halstertje? Ik hou je niet tegen.
Jammer dat t zo ver heeft kunnen komen, maar uiteindelijk wordt t alleen maar beter.
( wil je absoluut niet beledigen)
, wel spreek ik over foto's die ik voorbij heb zien komen en waar het gewoon om een totale afslachting gaat. Brainless schreef:JustMyZtje schreef:ik vind het dood zonde...
ik zou een orrzaak zoeken,
waarom is er niet veel eten? misschien omdat ze er alleenmaar bouwen en weggejaagd worden uit gebieden( weet niet zo of het is hoor)
en kunnen ze ze niet ergens anders uitzetten?
Omdat paarden daar niet thuis horen.
Weet je hoeveel 10.000 paarden per dag nodig hebben aan eten?
En waar denk je ze neer te zetten?
Gini schreef:Ook mustangs zijn lang geleden meegenomen op scheepjes. Eigenlijk zijn er maar weinig plaatsen waar paarden inheems zijn.
Zoals al eerder gezegd, zelfs de IJslander is ooit meegevoerd door de Vikingen naar IJsland.
Jammer dat diegenen die hier vraagtekens bij zetten meteen afgeschilderd worden als penny's die deze paarden gewoon een halster om willen doen en roze vlechtjes willen maken. Zijn de argumenten op en gaan we daarom de ander maar belachelijk maken?![]()
Ach ja, ik zal me maar concentreren op de inhoudelijke berichten die gelukkig nog in de meerderheid zijn.
Brainless schreef:Gini schreef:Ook mustangs zijn lang geleden meegenomen op scheepjes. Eigenlijk zijn er maar weinig plaatsen waar paarden inheems zijn.
Zoals al eerder gezegd, zelfs de IJslander is ooit meegevoerd door de Vikingen naar IJsland.
Jammer dat diegenen die hier vraagtekens bij zetten meteen afgeschilderd worden als penny's die deze paarden gewoon een halster om willen doen en roze vlechtjes willen maken. Zijn de argumenten op en gaan we daarom de ander maar belachelijk maken?![]()
Ach ja, ik zal me maar concentreren op de inhoudelijke berichten die gelukkig nog in de meerderheid zijn.
In America heb je ook nog beren en wolven die paard eten.
Daarnaast worden ook in America klopjachten gehouden op paarden.
In Australië bestaan geen grotere landroofdieren, zoals de wolf.
En de paarden bedreigen het voortbestaan van oa diverse soorten kangoeroes.
Frederieke_ schreef:het is gewoon een hele moeilijke questie, het is het een of het ander, dood gaan ze namelijk toch wel... vraag me af wat beter is, afschieten of doodgaan van de honger/dorst..
Gini schreef:Tasmaanse Tijger, die eerst op het vasteland van Australië voorkwam. Was maar ietsje kleiner dan de jaguar.
Citaat:De buidelwolf at geen grote dieren zoals vaak gesuggereerd wordt. Kangoeroes stonden waarschijnlijk niet op het menu. De dieren waarop de buidelwolf joeg, wogen niet meer dan 10 kg.
Frederieke_ schreef:het is gewoon een hele moeilijke questie, het is het een of het ander, dood gaan ze namelijk toch wel... vraag me af wat beter is, afschieten of doodgaan van de honger/dorst..
MariekeB schreef:Frederieke_ schreef:het is gewoon een hele moeilijke questie, het is het een of het ander, dood gaan ze namelijk toch wel... vraag me af wat beter is, afschieten of doodgaan van de honger/dorst..
idd, ik kan me zo voorstellen dat dood gaan van de honger minder erg is. Dan ga je langzaam in een soort roes ...
Dit is blinde paniek, en pijn.