Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, hier (voorlopig) geen last van. Just_Sannee schreef:MirandaFuego schreef:
Misschien kun je het onderweg verkopen voor de rozentuintjes!
Maar als je paard het gewend is kan hij er heus wel mee galopperen, das vast niet zo zwaar als dat mens op z'n rug!
Lekker, zou jij ook met een volle zak stront tegen je benen aan willen rennen?
10y schreef:PolleMaster schreef:Pfff, ben ik blij dat ik niet meer in Bloemendaal woon. Lijkt me echt alles behalve prettig voor een paard, zeker in een hoog (rengalop) tempo.
Maar lang leve het platteland inderdaad, hier (voorlopig) geen last van.
In rengalop midden door het dorp?
10y schreef:PolleMaster schreef:Pfff, ben ik blij dat ik niet meer in Bloemendaal woon. Lijkt me echt alles behalve prettig voor een paard, zeker in een hoog (rengalop) tempo.
Maar lang leve het platteland inderdaad, hier (voorlopig) geen last van.
In rengalop midden door het dorp?

willemieke schreef:Het valt me wel op dat voornamelijk de ruiters heel fel reageren. Ik ken heel veel stalhouderijen waren alle paarden aangespannen met een zak om de komt lopen om mest overlast te voorkomen, die paarden hebben nergens last van??!
Tevens vind ik dat het probleem eigenlijk bij de mentaliteit van de ruiters cq menners ligt. Ik woon tegenover een pensionstal in de bebouwde kom, er lopen vanaf de stal hele brede bermen naar het bos en nog laten ze hun paarden constant de fiets en voet paden vol schijten.... Nergens voor nodig
) PolleMaster schreef:Dat het gewenning is ben ik zeker met je eens, maar ik vind alles dat een losse klapperende beweging maakt storend voor een paard. En dat doet een zadel (als het goed is!) niet.

MirandaFuego schreef:Deleted schreef:Ik zie het al helemaal voor me, valt er een drol in die zak, ben ik zo weer thuis! Paard heeft al last van bakkabouters laat staan een zak aan z'n kont...
Als je paard zo schrikkerig is al voor bakkabouters denk ik dat het ook gevaarlijk is om door de stad te gaan rijden.
MirandaFuego schreef:PolleMaster schreef:Dat het gewenning is ben ik zeker met je eens, maar ik vind alles dat een losse klapperende beweging maakt storend voor een paard. En dat doet een zadel (als het goed is!) niet.
Nee maar een mens wel en losse beugels ook, daar reageert mijn paard niet op hoor, allemaal gewend.
En de mijne is niet zo nuchter, haha!
En aan zo'n pessoa precies hetzelfde, misschien in het begin bokken maar dat blijft niet zo!
En ik denk ook dat het klapperen van zo'n ding best meevalt.
jowien schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand is die zo'n mestzak heeft en er mee rijdt. Wat diegene zijn/ haar ervaringen zijn?
Menner zijn er inderdaad genoeg met poepzak. Maar ruiters? We hebben er hier wel allemaal een mening of idee over, maar (ik denk) geen van allen ervaring.
Mestzakgebruikers, meldt u!

Citaat:Voor het paard vormt de lichte (slechts 500gr) SteedAppleCatcher totaal geen belemmering, het dier draagt de SteedAppleCatcher ongehinderd, opent en sluit de SteedAppleCatcher zelf met de staart om zijn behoefte te doen.
De SteedAppleCatcher is op een heel eenvoudige manier te ledigen. U kan namelijk gemakkelijk een plastic zak aan de speciale haakjes hangen. 2 Klemmetjes openen en de inhoud verdwijnt in de zak. Als U een kunststof zak gebruikt die biologisch afbreekbaar is, dan kan hij met inhoud zo op de composthoop.