PETA eist afschaffing eventingwedstrijden Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:10

_O- _O- _O-
Resistance schreef:
Is het straks ook zo dat volgens de PETA chocolade paaseieren een vorm van discriminatie is voor de kippen? :')

bestekhaha

Re: PETA eist afschaffing eventingwedstrijden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:17

Hallo zeg, die peta wil volgens mij gewoon aandacht. zijn ze gek geworden of zo? als je huisdieren loslaat in het wild zullen ze zich alleen niet kunnen redden(dan zal je ze volgens peta zeker moeten bijvoeren maar dan behandel je ze toch ook als huisdieren :)) en als ze ze allemaal afknalt blijft er geen dier meer over. wat dat overleden paard betreft, kom op zeg, er gaan ook paarden dood die NIET aan de eventing hebben mee gedaan. die lui moesten zich echt eens drukmaken om ECHT dierenleed!!!!!!! ik lees bijvoorbeeld vaak genoeg op hoefslag dat er verwaarloosde paarden worden aangetroffen door de politie. misschien kan peta daar iets meer aan doen..?

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:33

Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.

Proefdieren bij medisch onderzoek, zonder dit onderzoek zouden er heel veel medicijnen niet getest zijn.
Melk, wat met baby's waarvan de moeders geen borstvoeding kunnen geven.
Honing is ook best gezond.
Paardrijden, oa door gehandicapten, heel therapeutisch, politie te paard.
Huisdieren, blindengeleidehonden en kinderen die gewoon genieten van een huisdiervriendje
Ratten, muizen en andere ongedierte zou ik toch in sommige opzichten niet in restaurants, winkels ed willen hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:44

Ik heb mij ooit verdiept in PETA en kan alleen maar zeggen dat ze zichzelf beter kunnen afschaffen, daarmee beschermen ze hun eigen lichaam tegen de gevolgen van verhoogde hartslagen, cortisol etc. etc. :Y)

Hoewel er hier en daar goede dingen te lezen zijn, trekken ze complete verbanden uiteen en zijn ze niet meer realistisch te noemen, erg jammer. Maar goed, de Partij van de Dieren kan dat ook goed (gelukkig wel stukken minder, maar ook daar zijn de verbanden niet meer realistisch op veel gebieden). En zo nog meer flora- en fauna organisaties helaas...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:33

CoolCorrie schreef:
Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.

Proefdieren bij medisch onderzoek, zonder dit onderzoek zouden er heel veel medicijnen niet getest zijn.
Melk, wat met baby's waarvan de moeders geen borstvoeding kunnen geven.
Honing is ook best gezond.
Paardrijden, oa door gehandicapten, heel therapeutisch, politie te paard.
Huisdieren, blindengeleidehonden en kinderen die gewoon genieten van een huisdiervriendje
Ratten, muizen en andere ongedierte zou ik toch in sommige opzichten niet in restaurants, winkels ed willen hebben.

Zoals je al laat merken is het altijd in het voordeel van de mens, en dat is dus uitbuiting, zeg maar :+
Ze hebben wel gelijk, maar het maakt me niks uit, de paarden vind ik niet zielig omdat ze een cross lopen, als ze niet bewegen zijn ze pas zielig :+