Noarderleech, Marrum: 'Zestig paarden verwaarloosd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Noarderleech, Marrum: 'Zestig paarden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:34

waar staan ze ong. ? waar moet je de dijk over om ze te bekijken? Zwarte Haan of Nieuwe Bildtzijl?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:31

sporten schreef:
pillow schreef:
De man aan de telefoon zegt dat hij wekelijks 50 pak hooi bij voert, dus niet zeggen dat ze niks krijgen. Dat ene paard mankeert duidelijk wat, de rest ziet er goed uit

50 pak hooi gedeeld door 7 dagen gedeeld door 60 paarden = 1 pakje hooi voor 10 paarden per dag

Mijn dwerg konijnen krijgen nog meer

hoeveel konijnen heb je wel niet. Maar ik wil zeggen dat hier steeds gesteld wordt dat ze geen ruwvoer krijgen, maar dat krijgen ze dus wel degelijk. Daarbij dus aardappelen bieten en rapen, en het gras wat hier en daar groeit. Lijkt mij voldoende en ze zien er op die ene slechte na goed uit. Sensatie zoekerij lijkt me

amen

Re: Noarderleech, Marrum: 'Zestig paarden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:46

Ik vind 50 pak hooi per week, op 60 paarden, ook vrij weinig...op zon perceel.

1 zon mager paard in kudde is er mi 1 teveel.

Isoleren zon paard en apart voeren dan maar...

Want je gaat mij niet vertellen dat deze magere, ook maar een sprietje van dat hooi wat gevoerd wat tussen zn kiezen krijgt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:54

Ik zie er maar 1 die er slecht uitziet :P de rest zie ik vrolijk rennen over het grasland...zo klein stukje lijkt het niet?

Volgend mij spelen er andere zaken, maar geen verwaarlozing ;)

de77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:26

amoj schreef:
Zoo hee, wat dun...
Wat is die van mij dan wel niet, die mag dan wel graatmager zijn. Paarden zijn echt niet te dun!! Wat willen ze dan, moddervette paarden? Liever iets te dun dan te dik. Paarden zien er goed uit op het filmpje.
Is dat trouwens bij Holwerd, als je naar de veerboot gaat van Ameland?

De paarden bij de veerdam bij Holwerd zijn van een opfokbedrijf uit Blije, dat ligt zo'n 10km verderop. De boer uit het filmpje zou een voorbeeld kunnen nemen aan dat bedrijf. Ik ken de mensen van dat bedrijf, en zij gaan zeker op een hele andere manier met hun paarden om.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:44

pillow schreef:
[quote="sporten"

50 pak hooi gedeeld door 7 dagen gedeeld door 60 paarden = 1 pakje hooi voor 10 paarden per dag

Mijn dwerg konijnen krijgen nog meer

hoeveel konijnen heb je wel niet. Maar ik wil zeggen dat hier steeds gesteld wordt dat ze geen ruwvoer krijgen, maar dat krijgen ze dus wel degelijk. Daarbij dus aardappelen bieten en rapen, en het gras wat hier en daar groeit. Lijkt mij voldoende en ze zien er op die ene slechte na goed uit. Sensatie zoekerij lijkt me[/quote]

1 paard krijgen dus 0,11 plakje hooi per dag ( 50 pak hooi gedeeld door 7 dagen gedeeld door 60 paarden )

Aardappelen bieten en rapen vind ik geen paarden voer, eerder voor varkens en worst - koeien

Deze 60 paarden hebben elke dag te kort aan ruwvoer

Als je dieren heb moet je er goed voor zorgen

Mij dwerg konijnen krijgen per konijntje al 0,11 hooi per dag

Konijnen hebben elke dag ook voldoende ruwvoer nodig