Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Billy schreef:Als je met je COPD vrijwillig door de hevige rook naar je paarden wilt, heb je volgens mij al een steekje los.
De rookontwikkeling zal wel buiten geweest zijn, als je de stal dan gewoon dicht houdt komt er ws weinig rook binnen.
Maw, met zijn onnozele actie had hij de situatie er ws erger op gemaakt.
Daarbij vind ik het een zorgelijke ontwikkeling dat er bij voorbaat vanuit gegaan wordt dat de politie dit niet doet ivm de veiligheid van de man en de aanwezige hulpverleners maar dat het een vorm van machtsmisbruik is.....
Ik heb een foto van het mannetje gezien, het was nou niet bepaald een reus en iemand zo toe takelen hoort gewoon niet, punt en al helemaal niet door de politie. Iemand geboeid een schop nageven, is niet erg netjes. Verder zijn politieagenten ook gewoon mensen en zijn ze ook gewoon onderhevig aan frustratie en woede, dus machtsvertoon is zekers denkbaar.

LoveBodin schreef:Maar Mindim, wat hadden ze dan moeten doen?
Meneer gewoon laten gaan? Met de kans dat hij de hele boel erger had kunnen maken?
little_king schreef:Mindim schreef:Ik heb geen hekel aan de politie hoor, dat zeg ik toch nergens?
Maar mannetjes van 67 en 1.65 na het boeien nog toe te takelen, mwah, dat vind ik niet netjes, jij wel?
Dat zegt dat mannetje, wie zegt dat het waar is?

Mindim schreef:Ik heb geen hekel aan de politie hoor, dat zeg ik toch nergens?
Maar mannetjes van 67 en 1.65 na het boeien nog toe te takelen, mwah, dat vind ik niet netjes, jij wel?
LoveBodin schreef:Straks was die rook wel die stallen in gegaan (door 't openen van de deuren), en waren meneer en z'n paardjes dood, dank zij meneer..
En dan was het: had de politie maar meer effort gedaan om 'm tegen te houden..
En we hebben nog altijd 't verhala van de politie niet, dus of die man is toegetakeld door d epolitie, daar ga ik niks over zeggen.

Mindim schreef:Er staat een foto op internet, waarom kan het niet waar zijn?
little_king schreef:http://www.omroepbrabant.nl/?news/19346 ... euren.aspx
Er woonde sowieso al wat ratje toelie aan volk, die meestal de wet niet zo goed volgen en denken daarboven te staan.
Wat voor mij weer verklaard waarom die man zo door het lint ging en er dus pepperspray nodig was.
Mindim schreef:little_king schreef:Dat zegt dat mannetje, wie zegt dat het waar is?
Er staat een foto op internet, waarom kan het niet waar zijn?

Mindim schreef:LoveBodin schreef:Straks was die rook wel die stallen in gegaan (door 't openen van de deuren), en waren meneer en z'n paardjes dood, dank zij meneer..
En we hebben nog altijd 't verhala van de politie niet, dus of die man is toegetakeld door d epolitie, daar ga ik niks over zeggen.
Daarom wilde hij ze misschien ook in de weide laten? Dat ze iig niet omkwamen vanwege rookverstikking?

Mindim schreef:little_king schreef:http://www.omroepbrabant.nl/?news/19346 ... euren.aspx
Er woonde sowieso al wat ratje toelie aan volk, die meestal de wet niet zo goed volgen en denken daarboven te staan.
Wat voor mij weer verklaard waarom die man zo door het lint ging en er dus pepperspray nodig was.
Die mensen wonen er meestal om werk te doen, die een andere nederlander niet doen wil. Hier wonen ook veel Polen, Bulgaren en oekrainers in te koop staande huizen, dus dat zegt allemaal niet zo veel.
Mindim schreef:LoveBodin schreef:Straks was die rook wel die stallen in gegaan (door 't openen van de deuren), en waren meneer en z'n paardjes dood, dank zij meneer..
Daarom wilde hij ze misschien ook in de weide laten? Dat ze iig niet omkwamen vanwege rookverstikking?
little_king schreef:Mindim schreef:Er staat een foto op internet, waarom kan het niet waar zijn?
wat ik al zei over die foto, daar is alleen een blauw oog te zien. De wallen heeft hij al van zichzelf en dat maakt hem niet knapper.
En dat blauw oog kan hij net zo goed opgelopen kan hebben toen hij door de heg kroop en struikelde.

Billy schreef:Mindim schreef:Ik heb geen hekel aan de politie hoor, dat zeg ik toch nergens?
Ik was er niet bij, en ik geloof niet zomaar een kant van het verhaal. Zeker niet met de huidige tendens va schadevergoedingen eisen en advocaten die daaraan meewerken. Laat de politie gewoon hun werk doen, gedraag je behoorlijk en dan word je ook niet aangepakt...zo simpel is het...
Een zelfde soort voorbeeld...
Ten tijde van mond en klauwzeer jaren geleden. Mijn stalhouder heeft ook koeien en schapen dus bedrijf was afgegrendeld. Heel vervelend, nog het meeste voor hun. Wij mochten het erf niet op, naar de paarden toe. Balen.
Dan had je er toch een die zijn paardjes zo miste dat hij helemaal achterom door de bush ging, over een paar hekken klom en zo toch het erf op kwam.
Als hij gepakt was, was alle vee geruimd....
Was dat ook gerechtvaardigd dan?