Totilas schittert door afwezigheid bij het EK 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Re: Totilas schittert door afwezigheid bij het EK 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:31

Als het Sjef niet lukt wat van de combinatie te maken dan zal het niemand lukken, denk ik.
Maar Sjef laat denk ik, als het aan hem ligt, de combinatie pas in de ring verschijnen als ze er echt klaar voor zijn....kijk maar bij Anky en Upido (was hem al bijna vergeten...).
Dusss...of de combinatie Rath/Totilas gaan voor de winst of we zien ze nooit meer terug....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:31

Jawel, EG (en trainer). :*

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:39

Zonde van Totilas, hij wil gewoon geen duitser op zijn rug ;). Het is inmiddels wel duidelijk dat hij en Totilas niet zo'n klik hebben als Edward Gal en Totilas. Echt zonde van het paard.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:51

Ik wil anders Totalloss wel op stal. :-)
Ach zou het echt aan de klik liggen? Het kan ook echt zijn dat een paard door de mand valt. Uiteindelijk was de hengst ook nog jong toen hij internationaal doorbrak, dan in een piek naar het hoogste niveau en daar toch bijna 2 seizoenen onverslagen geweest. Mss is het echt teveel geweest voor dat paard.
En dat blijvende gedoe over terug naar Edward Gal... Mss had hij dit ook voorgehad bij hen. Soms als je in een sukkelstraatje terechtkomt is het moeilijke om er weer uit te komen. Verder heeft de hengst getoond en bewezen wat hij kon, dus voor een fokker verandert dat niets. (enkel de vraag bij mezelf blijft wel of het echt een vaderdier is en de dekgelden zijn ver overroepen, maar dat is persoonlijk)
Ach in elk geval de hengst zelf zal er geen hinder van ondervinden, zolang hij aandacht en verzorging krijgt.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:55

Ik vind het zeker wel fijn die updates over Totilas, laat maar komen hoor.
Al denk ik dat we die nooit meer terug gaan zien, helaas. Paard is compleet verpest.
Ook als je die filmpjes kijkt waar Rath er op zit, gewoon totaal geen harmonie. Alleen maar gepluk aan dat beest en het lijkt net alsof hij alleen maar in passage de bak door kan gaan.
Sowieso vind ik Totilas erg veranderd qua uiterlijk, bovenhals is duidelijk verminderd. Maar ik vind de aanleuning van Mr. Rath ook niet mooi met Toot, heel horizontaal met een rare knik achter de oren.
Nee ik zie veel liever Edward op Toot, handen mooi naar voren en de neus er uit. Prachtig dat filmpje op de vorige pagina. Ook als ze inzoomen vind ik het mooi om te zien hoe rustig Gal zijn handen houdt.

Ik heb gewoon het gevoel dat dat paard niet gelukkig is waar hij staat. Misschien komt hij wel te weinig zijn stal uit. Denk niet dat hij bij Edward de wei in ging, maar de grooms zijn de hele dag im de weer met die beesten en ze kunnen lekker grazen aan de hand. Daarbij stond hij bij Edward in een stal waar hij de bak kon bekijken en waar de hele dag paarden langs liepen, dus genoeg te zien.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:06

essie_blue schreef:
Ik vind het zeker wel fijn die updates over Totilas, laat maar komen hoor.
Al denk ik dat we die nooit meer terug gaan zien, helaas. Paard is compleet verpest.
Ook als je die filmpjes kijkt waar Rath er op zit, gewoon totaal geen harmonie. Alleen maar gepluk aan dat beest en het lijkt net alsof hij alleen maar in passage de bak door kan gaan.
Sowieso vind ik Totilas erg veranderd qua uiterlijk, bovenhals is duidelijk verminderd. Maar ik vind de aanleuning van Mr. Rath ook niet mooi met Toot, heel horizontaal met een rare knik achter de oren.
Nee ik zie veel liever Edward op Toot, handen mooi naar voren en de neus er uit. Prachtig dat filmpje op de vorige pagina. Ook als ze inzoomen vind ik het mooi om te zien hoe rustig Gal zijn handen houdt.

Ik heb gewoon het gevoel dat dat paard niet gelukkig is waar hij staat. Misschien komt hij wel te weinig zijn stal uit. Denk niet dat hij bij Edward de wei in ging, maar de grooms zijn de hele dag im de weer met die beesten en ze kunnen lekker grazen aan de hand. Daarbij stond hij bij Edward in een stal waar hij de bak kon bekijken en waar de hele dag paarden langs liepen, dus genoeg te zien.

Hier maak je wel veel aannames. Over stalmanagement zullen ze ginder vast en zeker op een hoger peil staan dan menig ander sportstal. Bij Edward was er heus niet iemand heel de dag in de weer met Totilas. Daar was hij ook gewoon 1 van de wedstrijdpaarden, net als een next one een sisther etc destijds, die zeker en vast op een kundig niveau verzorgd werden. En in Duitsland staat er ook gras om te grazen...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:15

Daarom zeg ik ook dat ik dat denk. ;)
Bij schockemohle is alles ontzettend grootschalig en ben wel eens bij Edward op stal geweest voor een clinic.
En ja er zijn daar een hoop grooms die heel veel in de weer zijn met de paarden.
Maar ik weet het fijne er niet van. Dat is wat ik denk en wat ik zie.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:16

Ik weet zeker dat Ed die gouden plak binnen had gehaald. Ik ben er van overtuigd dat dit niet aan het paard ligt maar aan de ruiter.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:26

eeuwig zonde dat we dit getalenteerde paard niet meer in actie (zullen) zien......

ik kan alleen zeggen:
GELUKKIG HEBBEN WE DE BEELDEN NOG........ 8-)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:27

Totalloss _O-

Blijf het ook zonde vinden dat we hem niet meer in de ring zien. Wat een prachtig beest was het toch.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:43

Tjongejonge.....ze kunnen beter niks in de pers brengen dan om de haverklap hetzelfde geneuzel.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:45

Geen nieuws meer

t word tijd dat ie terug gaat naar Gal :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:31

bulck schreef:
Ik wil anders Totalloss wel op stal. :-)
Ach zou het echt aan de klik liggen? Het kan ook echt zijn dat een paard door de mand valt. Uiteindelijk was de hengst ook nog jong toen hij internationaal doorbrak, dan in een piek naar het hoogste niveau en daar toch bijna 2 seizoenen onverslagen geweest. Mss is het echt teveel geweest voor dat paard.
En dat blijvende gedoe over terug naar Edward Gal... Mss had hij dit ook voorgehad bij hen. Soms als je in een sukkelstraatje terechtkomt is het moeilijke om er weer uit te komen. Verder heeft de hengst getoond en bewezen wat hij kon, dus voor een fokker verandert dat niets. (enkel de vraag bij mezelf blijft wel of het echt een vaderdier is en de dekgelden zijn ver overroepen, maar dat is persoonlijk)
Ach in elk geval de hengst zelf zal er geen hinder van ondervinden, zolang hij aandacht en verzorging krijgt.

Ja en leuk met andere paarden kan staan, in ieder geval in de buurt :+

Denk niet dat het komt omdat die zijn piek heeft gehad, presteren zal die niet meer kunnen op dat niveau (80% daar, 85% daar...) maar hij moet op zijn minst nog een nette kür kunnen rijden, dat kán niet zomaar eruit zijn.
Denk eerlijk gezegd dat het paard gewoon niet had moeten switchen van stalling, training, trainer, ruiter en go on, kan best geloven dat zo een sportpaard best moeite heeft om zich aan te passen op een ander en dan toch even goed te presteren. Heeft Gal hem niet van begin af aan gereden...?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:43

Ik begrijp ook wel dat ze er nu geen andere ruiter op willen zetten, stel dat mislukt ook, dan heeft Toot een stempel en dat zal zijn dek carrière ook niet ten goede komen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:47

Feanyth schreef:
Ze dachten even goud te kopen. Totilas is zonder Gal geen wonderpaard. Het was de combinatie Gal en Totilas die zo goed werkte. Vind het doodzonde. Vind het ook zonde voor Rath. Hij zal altijd het naamplaatje hebben "Rath is niet een goede ruiter, want hij kon zelfs Totilas niet aan het lopen krijgen." Hij kan er niks aan doen dat er nu eenmaal geen 'klik' tussen hem en Toots is.

Zo denk ik er ook over. Niet elk paard past bij iedereen ook al is een dier nog zo goed en of een ruiter zo goed, als het niet klikt, dan klikt het gewoon niet.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:18

Hmmm..het is altijd zo makkelijk de bal naar de tegenpartij te spelen.
Maar om eerlijk te zijn, Totilas werd sinds ie is gaan dekken ook bij Gal al minder. Met zijn extreme bewegingen en prestaties, al op jonge leeftijd, en dan ook nog eens beginnen met dekken, kan ik me zomaar voorstellen dat je veel korter "piekt" en blessuregevoeliger bent als een gemiddeld GP paard. Ik geloof best dat alle blessures bij paard en ruiter (pfeiffer) daadwerkelijk daar zijn en geen smoesjes om niet te hoeven starten. Heel slecht gedacht, maar wie weet hoeveel kunst en vliegwerk ze bij Gal de laatste tijd misschien uit hebben moeten halen om nog tot prestaties te komen? Pure speculatie (maar dat zijn alle andere opmerkingen in dit soort topics ook, want niemand weet precies hoe de vork in de steel zit), maar misschien hebben Gal en eigenaren allang voorvoelt dat Totilas een zinkend schip was en de olympische titel een gouden droom die niet haalbaar zou zijn. Misschien hebben ze hem juist nog op tijd verkocht om maximaal winst te kunnen pakken en niet een Okidoki-achtige financiele strop te halen. Ikzelf geloof eerlijk gezegd niet zo in de krokodilletranen van Edward Gal.
Ik geloof dat Rath een goede ruiter is, ik geloof ook dat mits beide fit, er best een hele goede combinatie van te maken zou zijn. Maar om dat te kunnen worden en die fijnafstemming te krijgen, moet je beide voor langere tijd blessurevrij zijn. Voor mij is de vraag vooral, hoe fit was totilas nog in het Gal kamp geweest. Niet dat ik daar ooit antwoord op zal krijgen, maar ik zou mijn geld er niet op hebben willen zetten dat zij de olympische titel binnengehaald zouden hebben.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:20

oji schreef:
Hmmm..het is altijd zo makkelijk de bal naar de tegenpartij te spelen.
Maar om eerlijk te zijn, Totilas werd sinds ie is gaan dekken ook bij Gal al minder. Met zijn extreme bewegingen en prestaties, al op jonge leeftijd, en dan ook nog eens beginnen met dekken, kan ik me zomaar voorstellen dat je veel korter "piekt" en blessuregevoeliger bent als een gemiddeld GP paard. Ik geloof best dat alle blessures bij paard en ruiter (pfeiffer) daadwerkelijk daar zijn en geen smoesjes om niet te hoeven starten. Heel slecht gedacht, maar wie weet hoeveel kunst en vliegwerk ze bij Gal de laatste tijd misschien uit hebben moeten halen om nog tot prestaties te komen? Pure speculatie (maar dat zijn alle andere opmerkingen in dit soort topics ook, want niemand weet precies hoe de vork in de steel zit), maar misschien hebben Gal en eigenaren allang voorvoelt dat Totilas een zinkend schip was en de olympische titel een gouden droom die niet haalbaar zou zijn. Misschien hebben ze hem juist nog op tijd verkocht om maximaal winst te kunnen pakken en niet een Okidoki-achtige financiele strop te halen. Ikzelf geloof eerlijk gezegd niet zo in de krokodilletranen van Edward Gal.
Ik geloof dat Rath een goede ruiter is, ik geloof ook dat mits beide fit, er best een hele goede combinatie van te maken zou zijn. Maar om dat te kunnen worden en die fijnafstemming te krijgen, moet je beide voor langere tijd blessurevrij zijn. Voor mij is de vraag vooral, hoe fit was totilas nog in het Gal kamp geweest. Niet dat ik daar ooit antwoord op zal krijgen, maar ik zou mijn geld er niet op hebben willen zetten dat zij de olympische titel binnengehaald zouden hebben.

Dit is echt een hele interessante kant van het verhaal :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:13

Lolacabana schreef:
Totalloss _O-

Blijf het ook zonde vinden dat we hem niet meer in de ring zien. Wat een prachtig beest was het toch.

haha ja, me vader die zei dat al vanaf het begin af aan al toen ik altijd in geuren en kleuren over Totilas aan het praten was. (hij snapt niks van paarden vandaar), maar hij begint toch aardig gelijk te krijgen haha

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:21

xSlvna schreef:
Ja en leuk met andere paarden kan staan, in ieder geval in de buurt :+

Denk niet dat het komt omdat die zijn piek heeft gehad, presteren zal die niet meer kunnen op dat niveau (80% daar, 85% daar...) maar hij moet op zijn minst nog een nette kür kunnen rijden, dat kán niet zomaar eruit zijn.
Denk eerlijk gezegd dat het paard gewoon niet had moeten switchen van stalling, training, trainer, ruiter en go on, kan best geloven dat zo een sportpaard best moeite heeft om zich aan te passen op een ander en dan toch even goed te presteren. Heeft Gal hem niet van begin af aan gereden...?

Gal heeft toot idd niet van begin af aan gereden.

jiska van den akker heeft hem eerst gereden :)

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:43

Dit was totilas op Verden, als jong "kuikentje"

Dit is 5 jaren later:

Ik lees hier een reactie over krokodillen tranen, ik denk dat hij er oprecht "kapot" van was.
Maar mischien ook wel weer wat opgelucht, want als ruiter van Totilas kan je het namelijk nooit goed doen!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:54

Had al eerder gehoord dat Totilas de dekdienst niet trekt. Daar kun je Rath de schuld niet van geven.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:23

Kan me ook niet voorstellen dat de verkoop hem niks heeft gedaan..
Ook al gingen de wedstrijden eventueel minder, en dekdienst niet zoals gepland, het is en blijft een paard waar je, wat menig bokker zal beamen, een band mee heb :)

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:33

Snadrem schreef:
Toch jammer. Met al die tegenslagen en blessures kunnen ze het paard beter omdopen naar Totalloss.

oh geweldig wat een humor!! _O- _O- _O- _O- :) :) :) :) :)

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:47

hmm.. van dat dekken zou kunnen kloppen. wel denk ik dat Gal het wel écht jammer vond dat Totilas weg ging. dus krokodillentranen.... dat denk ik niet. maar werd totilas echt minder voordat ie verkocht werd? hij had toch net de ruiterspelen gewonnen of loop ik nou echt achter?? :+ wel goed om er eens een ander licht op te werpen. zo had ik het nog nooit bekeken!
Laatst bijgewerkt door bestekhaha op 17-05-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:51

Hoezo slechter op het einde? Hij heeft bij zijn laatste kur met Edward meer dan 91% bij elkaar gereden!
Laatst bijgewerkt door _Lotte_ op 17-05-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt