Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
terpentijn schreef:"Het is maar een dier"... is natuurlijk de meest harteloze uitspraak die mogelijk is in dit soort gevallen.
Ben blij dat ik geen mensen in mijn vrienden of kennissenkring heb die zoiets als eerste reactie zouden geven in geval dat een van mijn paarden of honden zou komen te overlijden.
terpentijn schreef:"Het is maar een dier"... is natuurlijk de meest harteloze uitspraak die mogelijk is in dit soort gevallen.
Ben blij dat ik geen mensen in mijn vrienden of kennissenkring heb die zoiets als eerste reactie zouden geven in geval dat een van mijn paarden of honden zou komen te overlijden.
terpentijn schreef:Het is een paardenforum en geen honden/fazanten/kattenforum.
Ik heb ook honden en katten,, daar gaat het hier niet over.
Gaat er over dat dit zeer kwetsend kan overkomen aan de mensen die het paard hebben verloren.
terpentijn schreef:Het is een paardenforum en geen honden/fazanten/kattenforum.
Ik heb ook honden en katten,, daar gaat het hier niet over.
Gaat er over dat dit zeer kwetsend kan overkomen aan de mensen die het paard hebben verloren.
heleeniets schreef:mijn pony is vorig jaar overleden, en ik heb het er soms ook nog best moeilijk mee..
ik vind gewoon dat er naar zowel paard als ruiter gekeken moet worden
op het concour was ook geen veearts aanwezig, ze hebben 20 min ofzo moeten wachten..
heeft het zin om op het hoofd van het paard te gaan zitten als hij valt?
dat had ik gehoord namelijk, want dan word hij rustig ofzo..
iemand een idee? of mag dat niet in dit topic?
heleeniets schreef:ik ken dat paard, het paard van de overburen waar ik rij,
het paard had een aneurysme, dat is als er een ader knapt ofzo.
dan komt er allemaal bloed in de hersenen en je kan er niks aan doen.
er zijn bij paarden ook geen symptomen.. :/
het paard werd ook gewoon in beslag genomen, voor onderzoek.
het zou me echt vreselijk lijken, ik zou er echt nooit van mn leven overheen komen
NatasjavE schreef:heleeniets schreef:ik ken dat paard, het paard van de overburen waar ik rij,
het paard had een aneurysme, dat is als er een ader knapt ofzo.
dan komt er allemaal bloed in de hersenen en je kan er niks aan doen.
er zijn bij paarden ook geen symptomen.. :/
het paard werd ook gewoon in beslag genomen, voor onderzoek.
het zou me echt vreselijk lijken, ik zou er echt nooit van mn leven overheen komen
Ik denk eerder dat dit paard last had van een aneurysma aan de aorta(de grote lichaamsslagader) dan is het binnen een paar seconden over. Maakt het niet minder verdrietig.
Sterke voor je overburen