Australië gaat tienduizend wilde paarden afschieten [audio]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:04

aikon schreef:
Niks. Het is ontoegankelijk terrein. Kadaver eters zullen een feestmaal krijgen dus; vliegen, wormen, kevers en groter spul.

De een zijn dood is een ander zijn brood :Y) Plus dat er voeding in de grond komt waar planten en bomen weer wat aan hebben. De natuur regelt dat zelf wel. ;)

En waar ik dus weer bang voor ben is dus een explosieve toename van dingo's, want die heb ineens een hoop makkelijk vlees. :=

Kunnen ze hierna weer gaan jagen op dingo's. :j

Cassidy

Re: Australië gaat tienduizend wilde paarden afschieten [audio]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:11

Dat zit er dik in....als de mens zich ergens mee gaat bemoeien gaat het fout.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:17

Maar er gaan daar sowieso beesten dood dus krijg je hoe dan ook een dingo toename :+ of ze nu geschoten worden of over een paar weken en masse van de honger omkomen

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:19

maar in 1x zn groot aantal...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:21

Eliine schreef:
Maar er gaan daar sowieso beesten dood dus krijg je hoe dan ook een dingo toename :+ of ze nu geschoten worden of over een paar weken en masse van de honger omkomen

Maar dan heb je zeer waarschijnlijk wel meer spreiding van sterfte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:24

Niet hele topic doorgelezen, maar waarom niet ergens heen drijven en slachten? Is toch beter dan neerschieten en de kadavers weg laten rotten? Hou je er ook nog iets aan over.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:24

Nou ik denk dat ze dat afschieten ook niet in een middagje op een ruimte van 2 hectare voor elkaar krijgen. Gok dat het niet 1 kudde van 10.000 paarden is eigenlijk

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:25

Cassidy schreef:
Dat zit er dik in....als de mens zich ergens mee gaat bemoeien gaat het fout.

En als ze het niet doen, evengoed. Paarden gaan hoe dan ook dood, al zit er bij verhongerde dieren minder vlees aan, dat is waar :')

Amoj, dat is zo een duur proces, levert niks op.
Ooit gezien hoe groot Australië is, zie daar maar eens paarden bijeen te krijgen op een plekkie :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:26

amoj schreef:
Niet hele topic doorgelezen, maar waarom niet ergens heen drijven en slachten? Is toch beter dan neerschieten en de kadavers weg laten rotten? Hou je er ook nog iets aan over.

Omdat het gebied te groot en te onherbergzaam is (zoals je al had kunnen lezen).
Australie is groter dan Europa, je kan niet 'zomaar' en groep paarden (lees; 10.000) opdrijven van Frankrijk naar Griekenland om ze daar te slachten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:27

Stel je voor... dan ben je imo écht goed, hele trektocht van 30 dagen, want anders zijn ze de pijp uit voor ze er zijn, in galop... :+
Is dan ook weer een oplossing, rennen laten tot hun hart het opgeeft, weet je wél zeker dat ze dood zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:37

Tja het is een harde oplossing, maar wel de enige oplossing vind ik.
En dat Australië kiest voor eigen volk eerst snap ik maar al te goed, alles qua inheemse soorten is daar zo uniek, als dat verloren gaat is dat een groot verlies. En dat is, laten we eerlijk weten, een simpel veel voorkomend dier als een paard niet waard vind ik :n

En dat er helaas paarden tussen zullen zitten die niet in 1x dood zijn dat is ook niet fijn, maar het is kiezen tussen 2 kwaden...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:40

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:44

Sammie schreef:
*http://www.nos.nl

Omdat de dieren in een ruig en uitgestrekt gebied leven, zullen de paarden vanuit een helikopter worden neergeschoten. De karkassen blijven liggen om te rotten, want het gebied is te ruig om de dieren op te halen of te begraven.
[/url]

Dit snap ik dan weer niet...
Gebruik ze dan ook om op te eten...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:47

Sas, hoe ga jij op dat ruige uitgestrekte gebied waar niet gereden word (ivm het ruige, uitgestrekte) de karkassen ophalen? :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:49

http://www.clc.org.au/media-releases/article/460 ook hier nog iets te lezen en te zien.
Schokkende foto's!!!

Persoonlijk weet ik niet of dat afschieten nou zon goed idee is. Hoe zie je welk paard wel en niet hulp nodig heeft. (Schieten vanuit de lucht toch??) Blijft een verhaal met 2 kanten...

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:52

Jammer dat Austrailie zo ontzettend ver weg is, en de paarden in zo'n ruig gebied leven. Had er wel één of twee willen adopteren. Maarja daar kun je nu natuurlijk niet aan beginnen. Kan niets anders doen dan hopen dat ze zo snel mogelijk uit hun lijden verlost worden en hopen dat ik dit morgen vergeten ben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:56

Akp, helicopter huren daar, paard uitzoeken en verdovingsspuit erop, pootjes bij elkaar binden en verder vliegen, zal Australië niet erg vinden, bespaart ze een kogel en moeite. :)
Nee even serieus, vind dat best goed klinken, maar met een goede reddingsactie (en veel geld) red je net 50, misschien 100 paarden, dat is niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:59

Ja en nee , dit is onnodig leiden en afschieten zou weleens een goede oplossing zijn.. Aan de andere kant komt mijn penny kant die het zielug vindt omwille van de paniek die dan uitbreekt..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:01

Ons klinkt het schieten vanuit een helikopter natuurlijk vreemd in de oren. Maar ja wij gaan ook niet met een helikopter boodschappen doen. Het leven daar is anders maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hoe wij het doen, of zouden doen alleen goed is. Wij weten niet hoe goed de mensen zijn die dit moeten gaan doen.
Bij ons in de oostvaarders plassen laten we ze gewoon dood gaan. Sluiten te veel dieren op in een te klein gebied en laten dan de natuur z'n gang gaan. Dat verdiend zeker geen schoonheids prijs.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:04

imd schreef:
belle_boef schreef:
I'm in. Altijd al een keer paardenvlees willen proberen

Moet je echt eens doen :j Paardenbiefstukje ofzo, nav het schandaal laatst heb ik ze gehaald en dat is erg lekker en nog eens relatief goedkoop ook, staat inmiddels vaker op het menu!

Zegt zij olijk met als avatar een koe :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:06

Hoe gaan ze die paarden selecteren? Straks schieten ze 5000 super gezonde dieren neer die het voorval wel hadden overleefd.
Tja, ik weet niet wat ik zou doen, maar ik weet wel dat waar mensen zich in de dierenpopulatie bemoeien het altijd wel verkeerd afloopt. Genoeg diersoorten die bejaagd werden door overtal en nu (bijna) uitgestorven zijn.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:28

Volgens mij vergeten mensen even hoe groot Australië is en hoe het klimaat en de natuur daar is. ''Even'' dieren verplaatsen of water geven (als er geen water is) is er niet bij. Ken verhalen van boeren met gebieden zo groot als Nederland. Sowieso zal Australië straks overlopen van paarden als het aan de gemiddelde bokker ligt. Helaas, situatie ligt daar toch echt even iets anders dan dat die hier in Nederland, of Europa, is.
En hoe gaan ze paarden selecteren? Nou waarschijnlijk niet. Nu zullen de zwakkere dieren waarschijnlijk toch al niet meer zo snel zijn als de sterkere dieren dus ik denk dat de kans wel wat groter is dat die toch wat makkelijker afgeschoten gaan worden maar toch. Wat wil je dan? Duizenden en duizenden paarden rond laten lopen in een gebied zonder eten en drinken of er 10.000 afschieten om de overigen ''te redden''. Aangezien ze dan toch weer met 10.000 dieren minder hoeven te vechten om het eten en water dat ze kunnen vinden..

Echt waar bokt, groei op. Wat ben ik blij dat ik niet meer in dat zachtaardige alles is zielugh Europa zit...

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:15

tja, dat is beter dan verhongeren.

Kaatje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:40

zoals al vaker is gezegt paarden zijn slimme dieren, waarschijnlijk trekken ze wel verder. ik zou ze denk ik niet afschieten. er zijn veel meer mensen die honger hebben dan die 10000 paarden. de mensen in afrika zullen waarschijnlijk ook niet dood willen. Er is misschien dan wel een ontzettend droog seizoen maar er zal na een poos ook wel weer regen vallen. mocht het toch nog echt heel extreem worden dan kunnen ze ze altijd nog afschieten.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:45

kirstenplat schreef:
zoals al vaker is gezegt paarden zijn slimme dieren, waarschijnlijk trekken ze wel verder. ik zou ze denk ik niet afschieten. er zijn veel meer mensen die honger hebben dan die 10000 paarden. de mensen in afrika zullen waarschijnlijk ook niet dood willen. Er is misschien dan wel een ontzettend droog seizoen maar er zal na een poos ook wel weer regen vallen. mocht het toch nog echt heel extreem worden dan kunnen ze ze altijd nog afschieten.

het is nu dus al heel extreem, anders zouden ze dat niet zomaar doen. De paarden dreigen om te komen, en unieke, inheemse diersoorten zouden met uitsterven worden bedreigd.