ik weet nog goed dat ik met mijn c pony 2 jaar heb geprobeerd om een winstpuntje bij elkaar te halen om te kunen springen maar het is me niet gelukt. wel soms 179 maar 180 echt nooit. omdat mijn pony de hele tijd met een hertennek liep zag dat er naturrlijk niet zo fraai uit. van alles geprobeerd om "aan de teugel" te rijden maar het ging gewoon niet met de bouw van de pony. springen deed ie als een tierelier maar dressuur ho maar. toen besloten we om te gaan voor het netjes rijden. laat dat neusje maar, rijd je figuren netjes. en dat deed ik en npg steeds geen winstpunt.
ik verloor helemaal de plezier in het rijden. we zaten ooit aan de bar te wachten op een uitslag bij een wedstrijd en toen zaten er 2 juryleden naast ons samen te praten. dit is bijna de letterlijke tekst (weet het niet helemaal precies meer, is al zo lang gelden
) : "ja dan zie je in de b zo van die meisjes rijden, en dan rijden ze wel een net proefje, maarja, in het protecol staat arbeidsdraf, nou dat wil ik ook arbeid zien" HALLO, je jureert wel in de klasse b bij de pony's notabene.
maargoed, toen stuitte we op een 22-jarige d pony waar die mensen per se vanaf moesten en die pony had oooit in het verre verleden z gelopen dus dar reed ik mijn eerste wedstrijd een winstpunt mee. ik helemaal blij, want ik kon ein-de-lijk gaan springen op wedstrijd.
inminddels rijd ik dressuurwedstrijden met een jonge pony die ik nog niet zo lang heb, we rijden nu sinds een paar wedstrijden L1 en we zijn al hard richting L2