Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FlameHorse schreef:Als je duikt in een zwembad en je een flinke afzet hebt genomen en het is een ondiep stuk kun je wel keihard je hoofd stoten dus dat maakt duiken wel gevaarlijk in een zwembad op een ondiep stuk.
Nynke1 schreef:Ruga schreef:
Ik denk dat ze liever het paard in laten slapen dan hun kind begraven, denk je niet. Ik snap nooit zo goed dat er in zo'n ernstig geval altijd mensen zijn die zich druk gaan maken om een paard.. Dat is, althans als ik voor mezelf spreek, wel het laatste waar je je druk om maakt als je zelf geluk hebt gehad dat je nog leeft.
roombolletje schreef:had ze een cap op? Wel heel erg sneu
alsof een cap je leven red
ik hoop dat ze beide er goed vanaf komen..
Nynke1 schreef:Ruga schreef:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 7_00545139
Dat klinkt niet goed voor het paard.
Ik denk dat ze liever het paard in laten slapen dan hun kind begraven, denk je niet. Ik snap nooit zo goed dat er in zo'n ernstig geval altijd mensen zijn die zich druk gaan maken om een paard.. Dat is, althans als ik voor mezelf spreek, wel het laatste waar je je druk om maakt als je zelf geluk hebt gehad dat je nog leeft.
en het kind zelf, hoe denk je dat die zich zal voelen als ze het hoort?
Nynke1 schreef:FlameHorse schreef:Als je duikt in een zwembad en je een flinke afzet hebt genomen en het is een ondiep stuk kun je wel keihard je hoofd stoten dus dat maakt duiken wel gevaarlijk in een zwembad op een ondiep stuk.
Daarom hangt er vaak ook een bordje met: Niet duiken
Japke_Z schreef:MirandaFuego schreef:Dat gaat wel om ren en drafsport, niet over de recreatie...en 6% is niet zoveel.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
En er staat dat het in 6% van de gevallen om érnstig hersenletsel gaat (verlamming, functieverlies), 43% heeft licht hersenletsel. dat vind ik veel.
Nog even uit het orginele rapport:Citaat:Opvallend is dat bij paardensport 6 procent van de
hoofdblessures ernstig hersenletsel is. Ook
wielrennen (3%) kent een relatief hoog percentage
ernstig schedel/hersenletsel. Bij de andere sporten
is dat minder. Bij 43 procent van de hoofdblessures
door paardrijden is er sprake van licht hersenletsel,
meestal een hersenschudding. Dit is iets hoger dan
bij andere sporten, hoewel ook wielrennen (29%)
en schaatsen (26%) een relatief hoog percentage
licht hersenletsel kennen. Paardrijden lijkt daarmee
de meest risicovolle sporten wat betreft de kans op
hersenletsel, d.w.z. ernstig letsel aan het hoofd.
Lijkt me duidelijk.
Nynke1 schreef:Ik denk dat ze liever het paard in laten slapen dan hun kind begraven, denk je niet. Ik snap nooit zo goed dat er in zo'n ernstig geval altijd mensen zijn die zich druk gaan maken om een paard.. Dat is, althans als ik voor mezelf spreek, wel het laatste waar je je druk om maakt als je zelf geluk hebt gehad dat je nog leeft.
Nynke1 schreef:Bello2005 je quote verkeerd en ik mag hopen dat je het toch echt wel een stuk ernstiger vind om je kind te moeten begraven dan je paard. Kan me werkelijk nooit zo goed vinden in zulke opmerkingen.
Ayasha, tuurlijk zal zij verdrietig zijn. Dat is logisch en mijn post ging ook over iets anders.
Dacht het al, maar wist het niet zeker. bello2005 schreef:Nynke1 schreef:Bello2005 je quote verkeerd en ik mag hopen dat je het toch echt wel een stuk ernstiger vind om je kind te moeten begraven dan je paard. Kan me werkelijk nooit zo goed vinden in zulke opmerkingen.
Ayasha, tuurlijk zal zij verdrietig zijn. Dat is logisch en mijn post ging ook over iets anders.
komt omdat je er maar 2 in mag hebben,, ( die onzin), dus ik kan daar niets aan doen dat ik dan de verkeerde weg laat
sorry maar wij hebben daar beide een andere mening over, ik vind mijn dier net zo belangrijk als mijn kind!
Nynke1 schreef:Ik denk dat ze liever het paard in laten slapen dan hun kind begraven, denk je niet. Ik snap nooit zo goed dat er in zo'n ernstig geval altijd mensen zijn die zich druk gaan maken om een paard.. Dat is, althans als ik voor mezelf spreek, wel het laatste waar je je druk om maakt als je zelf geluk hebt gehad dat je nog leeft.
Koper schreef:mooihoofd schreef:sorry maar met een cap op kan je ook nog een hersentrauma krijgen.hoop dat deze meid er weer snel boven op komt en het paard ook
Met cap van je paard donderen en dan hersenletsel oplopen, ja tuurlijk kan dat. Moet je nagaan wat er dan gebeurt in zo'n situatie waarbij je geen cap op hebt.
Hulde aan roombolletje, meer jonge meiden zouden zich zorgen moeten maken om waarom dit ongeluk zo heeft moeten zijn.
Edit: een cap kan breken ja bij een val. Ik ben in elk geval blij dat mijn cap anderhalf jaar geleden kapot is gegaan en ikzelf alleen maar wat stukjes asfalt in m'n gezicht had en een paar dagen duizelig was.
bello2005 schreef:Nynke1 schreef:Bello2005 je quote verkeerd en ik mag hopen dat je het toch echt wel een stuk ernstiger vind om je kind te moeten begraven dan je paard. Kan me werkelijk nooit zo goed vinden in zulke opmerkingen.
komt omdat je er maar 2 in mag hebben,, ( die onzin), dus ik kan daar niets aan doen dat ik dan de verkeerde weg laat
sorry maar wij hebben daar beide een andere mening over, ik vind mijn dier net zo belangrijk als mijn kind!