Meisje (16) loopt schedelbreuk op na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FlameHorse

Re: Meisje (16) loopt schedelbreuk op na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:42

Als je duikt in een zwembad en je een flinke afzet hebt genomen en het is een ondiep stuk kun je wel keihard je hoofd stoten dus dat maakt duiken wel gevaarlijk in een zwembad op een ondiep stuk.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:45

FlameHorse schreef:
Als je duikt in een zwembad en je een flinke afzet hebt genomen en het is een ondiep stuk kun je wel keihard je hoofd stoten dus dat maakt duiken wel gevaarlijk in een zwembad op een ondiep stuk.

Daarom hangt er vaak ook een bordje met: Niet duiken :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:46

FlameHorse schreef:

:')
\
Ja je kan tijdens het zwemmen ook je buurman van 120 kg die een bommetje maakt op je hoofd krijgen

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:48

Als ze een cap op had moet ze wel heel erg hard gevallen zijn... -O-
Pff.. Veel sterkte aan het meisje en het paard!

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:46

denk je van een trap van een paard dan helpt een cap ook niet. ik draag ook altijd een cap en body. ik zal nooit zonder op stappen. maar gaat er om dat je met een cap op ook nog lelijk kan vallen. hoop dat het meisje en paard er weer snel boven op komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:49

Nynke1 schreef:
Ruga schreef:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 7_00545139

Dat klinkt niet goed voor het paard.

Ik denk dat ze liever het paard in laten slapen dan hun kind begraven, denk je niet :Y) . Ik snap nooit zo goed dat er in zo'n ernstig geval altijd mensen zijn die zich druk gaan maken om een paard.. Dat is, althans als ik voor mezelf spreek, wel het laatste waar je je druk om maakt als je zelf geluk hebt gehad dat je nog leeft.

en het kind zelf, hoe denk je dat die zich zal voelen als ze het hoort?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:53

roombolletje schreef:
had ze een cap op? Wel heel erg sneu

alsof een cap je leven red

ik hoop dat ze beide er goed vanaf komen..

Nynke1 schreef:
Ruga schreef:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 7_00545139

Dat klinkt niet goed voor het paard.

Ik denk dat ze liever het paard in laten slapen dan hun kind begraven, denk je niet :Y) . Ik snap nooit zo goed dat er in zo'n ernstig geval altijd mensen zijn die zich druk gaan maken om een paard.. Dat is, althans als ik voor mezelf spreek, wel het laatste waar je je druk om maakt als je zelf geluk hebt gehad dat je nog leeft.
en het kind zelf, hoe denk je dat die zich zal voelen als ze het hoort?

joa idd... ik zou mijn paard net zo erg vinden om te moeten 'begraven' als mijn kind!
Laatst bijgewerkt door bello2005 op 18-04-13 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:56

Nynke1 schreef:
FlameHorse schreef:

Daarom hangt er vaak ook een bordje met: Niet duiken :Y)

Dan zijn er altijd wel kinderen die het toch doen en bij het zwembad hier in de buurt staan er wel badmeesters en badjuffen maar die zitten op hun stoeltje gewoon met elkaar te kwebbelen en letten echt niet op en dat vind ik niet verantwoord.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:00

Bello2005 je quote verkeerd en ik mag hopen dat je het toch echt wel een stuk ernstiger vind om je kind te moeten begraven dan je paard. Kan me werkelijk nooit zo goed vinden in zulke opmerkingen.

Ayasha, tuurlijk zal zij verdrietig zijn. Dat is logisch en mijn post ging ook over iets anders.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:01

Japke_Z schreef:
MirandaFuego schreef:
Dat gaat wel om ren en drafsport, niet over de recreatie...en 6% is niet zoveel.

Waar haal je die wijsheid vandaan?
En er staat dat het in 6% van de gevallen om érnstig hersenletsel gaat (verlamming, functieverlies), 43% heeft licht hersenletsel. dat vind ik veel.

Nog even uit het orginele rapport:
Citaat:
Opvallend is dat bij paardensport 6 procent van de
hoofdblessures ernstig hersenletsel is. Ook
wielrennen (3%) kent een relatief hoog percentage
ernstig schedel/hersenletsel. Bij de andere sporten
is dat minder. Bij 43 procent van de hoofdblessures
door paardrijden is er sprake van licht hersenletsel,
meestal een hersenschudding. Dit is iets hoger dan
bij andere sporten, hoewel ook wielrennen (29%)
en schaatsen (26%) een relatief hoog percentage
licht hersenletsel kennen. Paardrijden lijkt daarmee
de meest risicovolle sporten wat betreft de kans op
hersenletsel, d.w.z. ernstig letsel aan het hoofd.

Lijkt me duidelijk.

Die wijsheid haal ik uit dit artikel.http://sport.infonu.nl/diversen/102769- ... orten.html
Daarmee gebeuren nl de meest heftige dingen en als ze die in jouw artikel gewoon meetellen dan vind ik de percentages meevallen.
En ik weet dat die 6% ernstig is, een lichte hersenschudding vind ik niet zo schokkend.
Wat ik liever zou willen weten is hoeveel daarvan zonder cap waren.
Nynke1 schreef:

Als ik zelf gevallen zou zijn zou ik het vreselijk vinden als er wat met mijn paard was, zo vreemd is dat niet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:03

Nynke1 schreef:
Bello2005 je quote verkeerd en ik mag hopen dat je het toch echt wel een stuk ernstiger vind om je kind te moeten begraven dan je paard. Kan me werkelijk nooit zo goed vinden in zulke opmerkingen.

Ayasha, tuurlijk zal zij verdrietig zijn. Dat is logisch en mijn post ging ook over iets anders.

komt omdat je er maar 2 in mag hebben,, ( die onzin), dus ik kan daar niets aan doen dat ik dan de verkeerde weg laat
sorry maar wij hebben daar beide een andere mening over, ik vind mijn dier net zo belangrijk als mijn kind!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:05

Ach ja, zo zie je maar weer dat iedereen anders op zulke situaties reageert. Toen ik m'n rug op drie plekken door midden had interesseerde het mij de eerste tijd geen bal wat er met het paard was gebeurd waarmee ik gevallen was. Had liever gehad dat die zijn rug door midden had gehad ipv ikzelf. Ik stel mensen, en vooral mezelf, nog altijd boven een dier.

Bello2005 onzin? Ik zeg nergens onzin? En ja hoor, we mogen zeker een andere mening hebben!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:06

nee,, je begrijp het niet,,, dat is de onzin van bokt dat je er maar 2 mag hebben, vandaar het soms fout kan uitpakken

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:07

Oh nu snap ik je :j Dacht het al, maar wist het niet zeker.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:07

goedzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:10

Wat sneu , met of zonder cap kan je een flinke smakkerd maken... (Bietjuh bijvoorbeeld ....)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:10

bello2005 schreef:
Nynke1 schreef:

komt omdat je er maar 2 in mag hebben,, ( die onzin), dus ik kan daar niets aan doen dat ik dan de verkeerde weg laat
sorry maar wij hebben daar beide een andere mening over, ik vind mijn dier net zo belangrijk als mijn kind!

Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, echter, met jouw mening hoop ik voor je dat je dit nooit hoeft te ervaren om te merken waar je nu het meest om geeft. Dit is imo een mening die je kunt spuien als je nog nooit een kind hebt hoeven te begraven.
Ontopic, sterkte voor het meisje en haar familie.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:17

Bello2005: ik denk dat jij nog geen kinderen hebt zeker? Je weet totaal niet wat je zegt namelijk. Ooit een kind verloren?
Geen enkele moeder zal het met jou eens zijn.

Zullen we nu weer even terug naar het topic gaan?
Heel veel sterkte voor het meisje en haar familie.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:55

Nynke1 schreef:

Als je mij daarmee bedoelt.. euh, ik maak me niet druk. Het was een reactie op 10 x 'veel beterschap voor het meisje en haar paard' boven die post. Het eerste artikel wat ik vandaag tegen kom in de krant had de info dat het paard ingeslapen is. Ik dacht, ik post dat even. Meer was het niet.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 23:28

Koper schreef:
mooihoofd schreef:
sorry maar met een cap op kan je ook nog een hersentrauma krijgen.hoop dat deze meid er weer snel boven op komt en het paard ook

Met cap van je paard donderen en dan hersenletsel oplopen, ja tuurlijk kan dat. Moet je nagaan wat er dan gebeurt in zo'n situatie waarbij je geen cap op hebt.

Hulde aan roombolletje, meer jonge meiden zouden zich zorgen moeten maken om waarom dit ongeluk zo heeft moeten zijn.

Edit: een cap kan breken ja bij een val. Ik ben in elk geval blij dat mijn cap anderhalf jaar geleden kapot is gegaan en ikzelf alleen maar wat stukjes asfalt in m'n gezicht had en een paar dagen duizelig was.

+1 *\o/*

Verder: wat erg ook! Hoop dat het goed komt met het meisje!

Mijn oude bijrijdster is vorige week vrijdag van een paardje af gevallen, heeft daarbij haar milt gescheurd, knie dachten ze eerst dat deze uit de kom was maar bleek helemaal kapot te zijn, heel haar lip gescheurd, schouder fractuur, duim uit de kom en ze ligt nog steeds in het ziekenhuis.
Ook voor dit meisje dus blij dat ze een cap droeg, het had nog erger af kunnen lopen door de manier waarop zij was gevallen en in de beugel was blijven hangen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:58

bello2005 schreef:
Nynke1 schreef:

Als jij het nodig vindt om te quoten, dan is het ook jouw verantwoording om te zorgen dat je dat goed doet. Anders kun je het net zo goed laten want dan is het nut totaal weg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:53

Jeumig gaan we nu zeiken over een qoute die mis gegaan is?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:55

Ayasha schreef:
Jeumig gaan we nu zeiken over een qoute die mis gegaan is?

:j zoals je ziet

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 18:18

Het laatste wat ik vernomen heb is dat het meisje naar een gewone ziekenhuiskamer mag. Toch goed nieuws lijkt me

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:27

Als je het krantenartikel leest lees je eronder reacties.
Dit is een van de reacties

SVEN HELLINGS - ''Vooreerst kan ik melden dat zowel het meisje als het paard het goed stellen, aan journalist Geert Van Baelen; een dikke proficiat voor de terechte verslaggeving en bedankt voor het telefoontje s'avonds na het ongeval. Voorts voor mensen die reageren op het artikel, het meisje is 1 kilometer van de plaats van het ongeval met het paard, uit het zadel getild. Ze heeft al tien jaar rij-ervaring en een bekwaamheidsbrevet. Het paard is gewoon de route gevolgd die we samen al tientallen keren hebben afgelegd, met de bekende feiten als dusdanig.''

DUS zowel meisje als paard stellen het goed