Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:18

Jannepauli schreef:
In de krant staat:
29 paarden zijn donderdag uit een overvolle stal in Barendrecht gehaald. Ze zaten in een onderkomen waar maar plek was voor vijf paarden. Enkele dieren waren ondervoed, sommigen moesten door een dierenarts worden verzorgd. Dat meldde de politie.

Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen, 29 paarden op een plek voor 5 ?

Geloof me, het was een mega klein stukje. Misschien niet eens groter als een 20x40 bak!
Ik hoop dat die paarden beter af komen. Ik ken de situatie, en deze vrouw zou geen paarden mogen houden vind ik.

Tootst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:23

Klopt allemaal. LID wilde wel, maar liep ook tegen de vele regeltjes aan. Ook hebben de gemeente Barendrecht en de politie van alles geprobeerd, maar hadden hetzelfde probleem. Hoewel er achter de schermen genoeg gebeurde, zijn er idd veel klachten bij diverse instanties terechtgekomen. Deze klachten hebben allemaal bijgedragen dat dit vandaag eindelijk mogelijk was. Hoewel ik persoonlijk blij ben dat er nu iets gebeurd, wil ik toch aangeven dat Jolanda zelf ook slachtoffer is van haar eigen situatie (waar ze overigens zelf verantwoordelijk voor is). Zij wilde teveel, maar had niet de (financiële) middelen om er iets van te maken. Daarnaast heeft ze vele mensen voorgelogen om iedere keer weer uitstel en geld los te peuteren. Zij stelde het belang om al haar paarden te houden zo hoog, dat uiteindelijk de meeste van haar paarden nu hiervan de dupe zijn geworden. Ik vrees dat de borden: Te Koop en de advertenties grotendeels afleidingsmanouvres waren om mensen te doen laten denken dat ze weg ging, maar dat het in de praktijk allemaal veel minder eenvoudig voor haar was om elders weer te starten. Zonder geld gaat dat nu eenmaal niet

Tootst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:30

sneppie schreef:
DUS als ik het goed begrijp, verwaarloost ze al geruime tijd paarden en doet mevrouw gewoon waar ze zin in heeft. Vervolgens na vele jaren van ellende voor de dieren en tig aanklachten verder worden haar paarden 2tot4 weken opgevangen,gevoerd en krijgen grote beurt van de da en dat alles wordt weer door ons ( de gemeenschap) betaald.
Vervolgens vindt ze weer een ander (tijdelijk) land/landje en paarden worden terug gebracht geeft die mensen een hand en Bedankt nederland!!!!! En gaat de ellende weer verder voor die dieren :?
Als ze ooit in Belgie terecht komt is het einde zoek..........

De kosten voor transport en bewaring van de paarden worden op Jolanda verhaalt, daarnaast moet zij alles betalen, wil zij haar dieren terugkrijgen. Gebeurd dit niet worden de dieren dus eigendom van de betreffende instantie (waarschijnlijk LID), zij bepalen dan verder of de paarden verkocht worden of geplaatst bij bijvoorbeeld particulieren. Dit wil niet zeggen dat de openstaande kosten dan niet meer betaald hoeven te worden. Dit zal waarschijnlijk door een deurwaarder worden geïnd. Waarschijnlijk zolang zij in NL blijft, zullen instanties in haar nek blijven hijgen en in de gate worden gehouden, dus waarschijnlijk zal ze toch wel nadenken voordat zij dit allemaal weer opnieuw gaat doen.

miss_lizje

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:39

Maar van een kale kip kan je niet plukken....
Het is gewoon beter als ze een verbod op het houden van de dieren krijgt. Helaas weet ik genoeg van de situatie... En wat ze gedaan heeft...

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:41

*\o/* Eindelijk is er ingegrepen *\o/*
Het is te hopen dat ze niet meer terug mogen naar de eigenaar want het is al jaren aan de gang.
Wat ik nooit begrepen heb is dat mensen hun paard aan haar toevertrouwde. Als je zag op wat voor stukje die paarden stonden. Veel te veel paarden en geen geld om ze te onderhouden maar wel een grote mond.
Laatst bijgewerkt door Pien_1 op 11-04-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tootst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:55

Pien_1 schreef:
*\o/* Eindelijk is er ingegrepen *\o/*
Het is te hopen dat ze niet meer terug mogen naar de eigenaar want het is al jaren aan de gang.
Wat ik nooit begrepen heb is dat mensen hun paard aan haar toevertrouwde. Als je zag op wat voor stukje die paarden stonden wat een troep. Veel te veel paarden en geen geld om ze te onderhouden.

Ik begrijp het wel, de paardenmarkt is door crisis overbevolkt. De dieren zijn moeilijk te verkopen of weg te geven aan particulieren. De meeste mensen zullen ook niet willen dat hun oude paard naar de slacht gaat. Als je een tijdje met Jolanda praat, zal ze je laten denken dat ze binnenkort vertrekt naar een boerderij met 9 ha grond en grote stallen. Daarnaast heb ik regelmatig gezien hoe de dieren op haar reageren als zij op haar land was en dat is heel goed om te zien. De paarden waren haar kinderen en zo werden ze ook behandeld (op haar manier dan) ondanks dat zij niet de juiste middelen had voor goede verzorging. Ik zal nooit zeggen dat zij haar paarden mishandelde, maar wel dat zij niet in staat was goed te zorgen voor haar paarden.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:58

Ik ken Jolanda van de tijd dat ik nog in Rotterdam woonde dus ik weet precies hoe ze voor haar paarden zorgt. Het is niet mijn manier ze kregen te eten ja hele vuilniszakken vol met brood. Wat ik erg vindt dat veel mensen hun paard/pony bij haar dumpte. Ik ben weleens op het stukje geweest nou het verbaasde mij en met mij vele anderen dat dit jaren zo door heeft kunnen gaan.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:11

Ik weet helaas ook genoeg, het zijn niet alleen paarden en pony's ook honden, geiten, kippen, ganzen.
Als je de financiele middelen niet heb, moet je stoppen met dieren verzamelen.
Om de dieren die je hebt een goed leven geven.
maar daar koos zij niet voor ze koos voor meer en meer en nog meer dieren,
die nu allemaal de dupe zijn ook ontzag zij de dieren van medische zorg en hoefsmid.

Zo stonden er eerst veel stallen zelf bouwsels als hokjes waar shets met zijn 4e instonden
Waar ze amper loop ruimte hadden.
Waarop de gemeente ingreep en haar een boette gaf voor elke dag dat de stallen zouden bleven staan
Zij vond dit een aanval van de gemeente uit en ze hadden het op haar voorzien.
maar de gemeente had gelijk het was te vol de paarden hadden nog maar een hele kleine bewegings ruimte.
En alles was zonder vergunningen gebouwd waarop er actie is ondernomen.

Zo beweerde zij dat haar kippen werden doodgereden en onthoofd en dat een pony aan zijn gezicht was verwond.
En dat iemand haar shetlander zijn been had gebroken die shetlander was er idd slecht aan toe.
Toevallig ken ik zijn vorige eigenaars en die waren in shock. dit was in 2010.

Nou het echte verhaal haar 10 honden vielen de pony aan en beten hem in zijn neus waarop
hun aan de hond zijn gaan trekken om te zorgen dat de hond de pony los liet
De hond liet niet los waarop de neus van de pony er een beetje bij hing.
Paar dagen later was deze pony overleden.
Ook werden de kippen dood gebeten door haar eigen honden.
Tot mijn verbazing zag ik op tv hoe de shet met het gebroken been de trailer in werd geladen
met zijn krom gegroeide been waar hij amper mee kan lopen.
Deze pony willen ze inlaten slapen maar helaas heeft mevrouw nog een maand om ze terug op te eisen.
Die shet moet dus nog een maand langer lijden.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/05-10-201 ... poortvliet
Bekijk even het filmpje bij dit bericht zo werd deze pony dus vandaag ook ingeladen met zo'n been wat volgens haar gebroken is.
Waarom heeft ze die pony niet uit zijn lijden verlost ?
Omdat ze dan kan zeggen kijk ik doe goed want die pony is nog in leven..
Maar wat voor leven heeft het diertje?

Ik heb dus totaal geen medelijden met haar, ik heb medelijden met die dieren.
Zij koos voor deze situatie die dieren niet die waren de slachtoffers, die helaas bij haar terecht zijn gekomen.
Laatst bijgewerkt door wenny op 11-04-13 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:16

Zo is het precies Wendy!
Het wordt tijd voor gerechtigheid!
Laatst bijgewerkt door Pien_1 op 11-04-13 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:17

Zijn de honden eigenlijk ook in beslag genomen? Dacht dat er toch wel een stuk of 10-14 liepen vorige keer allemaal type pitbull en een ander ras was een blinde hond. Geloof dat die dood is al. Zo zielig was het om te zien.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:22

:= Wat is dit voor een zooitje? Krijg er de kriebels van! Pff!
Nou, dat ze maar weg blijft uit België, we hebben al dierenmishandelaars genoeg!
Ik hoef niet nog zo'n akelig mens in dit land..

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:23

Nuage was Navajo van jou? Ik ken hem nog uit de tijd dat ik in Rotterdam woonden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:28

Nee zijn moeder was van mij. Ik heb haar gekocht toen liep hij nog aan haar voet. Hij is toen verkocht aan Jolanda door de toenmalige eigenaresse. Ik ben er ook geweest om hem te bekijken een paar jaar terug.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:38

De andere dieren zijn geloof ik niet mee genomen wat naar mijn idee wel had gemoeten.
Zij is naar mijn idee niet eens een goudvis waard.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:42

wenny schreef:
De andere dieren zijn geloof ik niet mee genomen wat naar mijn idee wel had gemoeten.
Zij is naar mijn idee niet eens een goudvis waard.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

DaantjeBente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:02

Ik kan jullie zelfs vertellen dat er 36 paarden en pony's op het kleine stukje stonden.
Wij hebben 2 pony's opgevangen die ze mag houden. Dit alles onder zeer strenge afspraken met politie en andere instanties. Bij enig niet nakomen worden deze 2 alsnog in beslag genomen. We hebben geprobeert 1 van de 2 te kopen, dit is een nakomeling van onze merrie die ze via via hee gekocht. Maar helaas wil ze haar niet verkopen.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:07

Daantjebente dat gaat over een haflinger toch met lange manen?
Ik denk dat ik je herken :P ik stond daar vroeger voordat zij er was.
Maar er waren ook 2 shets en 1 pony/paard niet van haar zelf die stonden alleen daar gestald.
Maar wat ik hoorde zijn die ook meegenomen.
Verkopen doet ze idd niet ookal zou het in het belang voor de pony zijn.
Hoe is het met die pony's die jullie hebben opgevangen gesteld kwa verzorging?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 04:56

Ik mag hopen dat ze ook psychische begeleiding gaat krijgen?
Jolanda ken ik ook van jaren geleden en toen begon de "verzamelwoede" eigenlijk al.
Erg sneu dat ze volledig is doorgeslagen ten koste van de door haar zo geliefde paardjes... :(

Nu maar hopen dat de instanties hun werk doen en voet bij stuk houden.
Dit alles heeft zijzelf veroorzaakt en niemand anders.
Als je 6 paarden mag houden en je neemt er 36, is dat vragen om problemen en die heeft ze nu ook.

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:32

Heb ooit een onderzoek gelezen waaruit naar voren kwam dat de grootste groep 'dieren verzamelaars en vervolgens verwaarlozers' vrouwen van boven de veertig zijn... Lijkt ook hier weer te passen :-(

shetmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:41

Goedemorgen Iedereen,

Ik heb dit alles is op de achtergrond gevolgd en vind de mening van iedereen terecht.
Ik ben bekend met deze weg maar ook met de persoon.
We hebben hier te maken met een weg waar diverse volkstuintjes gelegen zijn. Een plek waar mensen hun hobby (tuinieren) kunnen uitvoeren.
Een stukje verder op aan deze weg zijn een aantal mensen die paarden houden op een daar voor groot genoeg perceel. Hier hebben de paarden ook een normale huisvesting zoals het hoort.

De situatie die bij de eigenaresse hier is ontstaan is dier onvriendelijk, als je de stukken leest van de gemeente Barendrecht en de kranten knipsels snap ik er niets meer van. Mevrouw heeft ook een aantal weken in Poortvliet gezeten. Maar is vervolgens ook weer retour gekomen naar Barendrecht.
Ik heb het stukje grond eens bekeken, maar sorry 5 paarden mogen hier lopen, waar dan.
Het is een bende je kan een paard hier niets bieden. Er is geen gras geen behoorlijk onderdak en de oppervlakte is +/- 200 vierkante meter.
De persoon die hier gehuisvest is heeft met iedereen al een woorden wisseling gehad en nam daarbij geen blad voor de mond. Het is erg genoeg als mensen in een bepaalde situatie terecht te komen, maar om dan op deze manier nog veel meer dieren ellende te veroorzaken kan ik niet begrijpen.

Iemand die hier een moestuintje zou willen beginnen kan het leuk doen maar een paard laten lopen nee.
Ik heb begrepen dat de persoon een stichting heeft waar ze paarden/pony's opvangt maar ook gehandicapte kinderen met de paarden/pony's les gaf.

Dit laatste kan ik niet begrijpen, als het waar is.

Ik hoop voor de dieren die hier gehuisvest zijn en waren dat ze een goede toekomst krijgen bij mensen die deze dieren ook werkelijk iets te bieden hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat de eigenaresse de dieren nog terug krijgt. Ze zal de kosten die gemaakt zijn moeten betalen voor de dieren terug kunnen. Aan gezien ik heb vernomen dat deze mevrouw hard werkt maar door te veel hebben gewild vele financiële ellende heeft de rekening van het geheel mijn in ziens niet snel zal kunnen betalen.

Ik wens de dieren zeker een goed en fijn voortbestaan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:51

Shetmen _/-\o_
Ik ben het helemaal met je eens!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:08

Christiene schreef:
zo die is niet blij bij dat filmpje.. wat een gescheld na die journalist.

waar vind je dat filmpje?
edit: gevonden.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 12-04-13 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:11

Ze noemde zichzelf een stichting voor mishandelde en verwaarloosde paarden.
Echter waren de dieren die ze had dat niet , tot ze bij haar kwamen.
Ook gehandicapte kindjes waren daar niet te vinden, ze had geneens tuig voor de paarden laat staan.
Dat ze erop konden rijden.

Het stuk grond is prima! Ik heb daar namelijk zelf gestaan voor zij daar kwam.
Het voordeel was wel dat ik alleen een paard en een shet had lopen die in de zomer verplaats werden naar een weiland.
En in de winter maanden terug kwamen, dan is het prima te doen.
Een paard hoef echt niet perse luxe hoor, als het zijn verzorging maar krijgt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:40

Pfff, de tranen springen me in de ogen als ik die shet zie op een eerder filmpje, man man, wat ben je dan diep gezonken.

Het is jammer dat de wet betreft dieren en dierenwelzijn in Nederland zo soft is in dit soort schrijnende situaties.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:48

Wow ;o
Ik dacht ik kijk even op google maps waar het is, en ik zie/herken de dijk en een andere stichting waar ik vrijwilligster ben geweest, en ik weet gelijk over welke plek/mensen het gaat!
Heel erg zonde... Jaren geleden liepen de paardjes er al niet heel lekker bij. :(
Laatst bijgewerkt door arizonagreen op 12-04-13 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt