Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:52

wat ik wel opmerkelijk vind is dat mensen hiervan een probleem maken maar voor Körperwelten vinden ze het interessant.. snap geen van beide om eerlijk te zijn.. maar goed, ieder zijn smaak.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:53

jiehaaa schreef:
sannx94 schreef:
Bedoel je mijn onderschrift? Want dat gaat over een familielid dat pas overleden is dus vind het niet echt leuk wat je nu zegt ;).
k.

Huh? Ik heb van jou niks gequote hoor.

Zie mijn vorig bericht.

jiehaaa

linnnh schreef:
Ik vind het gaaf :))

Ik vind het veelzeggend, en emotie opwekkend.

Daarbij, over een opgezet wildzwijn komt geen ophef. Paard wel, ik vind het altijd een beetje verbazingwekkend :')

Elk dood dier wat zo gebruikt wordt zou bij mij hetzelfde oproepen.

Silenna

Ik snap de issue niet.
Voor het paard zelf maakt het geen donder uit of hij nou in een frikandel zit of in een museum ligt.

waarom is dit zo verschrikkelijk? Zolang er respectvol m met het dode dier wordt omgegaan (dus niet in stukjes hakken en maar ophangen aan het plafond) heb ik er niks op tegen. Of je het mooi vind is weer wat anders, zelf weet ik ook niet echt of ik het nou mooi vindt of niet.

Maar mensen die het zo verschrikkelijk vinden, leg mij eens uit wat het verschil is tussen een hertenhoofd aan de muur of een opgezet everzwijn, en een paard..? Is het dan niet heel hypocriet om wel zorgeloos frikandellen naar binnen te werken en dit afschuwelijk te vinden?

Fenrir

LisaLuna schreef:
Inderdaad! Vind het echt walgelijk.
Ik denk als ik dit zou zien dat ik de ingang binnen storm om verhaal te halen welke gek dit verzint. Wat is dit voor 'kunst' dit is geen kunst maar gewoon simpelweg idioot!

Opgezette dieren vind ik ook niet mooi maar toch oogt dat in mijn ogen anders dan dit.. Dit hangt er heel luguber uit en opgezette dieren zien er nog wel een beetje.. Oké uit? Hoe leg ik dat uit.. Desalniettemin vind ik ook opgezette dieren die er soort van 'vrolijk' en gewoon 'bevroren' in plaats van opgehangen er uit zien ook niks van kunst.

Nou dat ligt er maar net aan.... :')

http://www.badtaxidermy.com/

Afbeelding

Afbeelding

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:55

Ik vind het zelf niet mooi, vooral die later gepostte foto's niet. Maar choquerend vind ik het ook weer niet.
Kunst noemen ze dit, maar ik vind een levend paard in de wei een veel mooier kunstwerk. :=

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:55

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:56

Fiffill schreef:
LisaLuna schreef:
Ik denk als ik dit zou zien dat ik de ingang binnen storm om verhaal te halen welke gek dit verzint. Wat is dit voor 'kunst' dit is geen kunst maar gewoon simpelweg idioot!

Opgezette dieren vind ik ook niet mooi maar toch oogt dat in mijn ogen anders dan dit.. Dit hangt er heel luguber uit en opgezette dieren zien er nog wel een beetje.. Oké uit? Hoe leg ik dat uit.. Desalniettemin vind ik ook opgezette dieren die er soort van 'vrolijk' en gewoon 'bevroren' in plaats van opgehangen er uit zien ook niks van kunst.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oké, faal! _O-

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:57

Fiffill schreef:
LisaLuna schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hahahaha wauw, die koe zou ik echt zo in huis ophangen! :)) _O-

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:59

Ik vind opgezette dieren sowieso al niks, of het nou een paard is of een zwijn.
Nee, dit soort kunst vind ik niet fascinerend.

Boompje1985

Re: Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:05

Smaken verschillen!

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:08

ik vind er niks kunstig aan...

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:13

linnnh schreef:
Ik vind het gaaf :))

Ik vind het veelzeggend, en emotie opwekkend.

Daarbij, over een opgezet wildzwijn komt geen ophef. Paard wel, ik vind het altijd een beetje verbazingwekkend :')

Als ze dat opgezette wildezwijn kunst gaan noemen krijg je van mij dezelfde reactie.
Ik vind een dood beest (of mens, wat dan ook) aan het plafond hangen of op de grond neerzetten geen kunst.
De foto's die net waren geplaatst van dode paarden 'kunst' vond ik dan wel weer onder kunst vallen, omdat er iets met de lichamen is gedaan, iets wat ze anders maakt dan normaal. Alsnog niet mijn smaak hoor, absoluut niet. Maar ik snap dat het de benaming kunst krijgt. Maar een dood paard aan een plafond hangen valt voor mij in dezelfde categorie als een zwijnenkop die aan de muur hangt.
Niks kunstigs aan in mijn ogen.

Het gaat mij niet om het paard, want die was wss toch al dood. Maar dat tegenwoordig alles maar 'kunst' is.
Wat ik zeg, totdat je een mensenbaby op zo'n manier gaat ophangen, dan vind wss niemand het kunst. Terwijl het precies hetzelfde is (zolang de baby er niet voor is dood gemaakt natuurlijk ;) )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:14

'Daar hang je dan' was het eerste dat ik dacht :+

Ik kan opgezette dieren soms erg waarderen, kan dat mooi vinden en zei laatst voor de grap dat als mijn hond dood gaat ik hem wel zou willen opzetten. Ook een opgezet paardenhoofd aan de muur lijkt me best gaaf :D

De foto's van de paardenlichamen in allerlei posities vind ik best interessant eigenlijk

Dit vind ik dan weer niets, paard hangt daar maar een beetje te hangen. Wat ik dan wel weer storend vind is dat mensen die het niet willen zien, het wel kunnen zien. Dus ook achteloze kinderen. Niet dat dode dieren nou zo vreselijk zijn, maar mjaaaa weet niet.

Was tijd geleden ook zo'n ophef op FB over het geslachte paard dat aan zijn benen hing, bloed en in een slachthuis. Tsjah, daar komt het vlees vandaan dus dat vind ik dan weer een eyeopener voor mensen

Desalniettemin moet zoiets je niet opgedrongen worden. Dus afschermen van publiek die het niet wil zien.

Maar goed, wordt er zelf verder niet echt warm of koud van

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:16

Wat een idioten dat ze dit als kunst zien. Ik vind het echt niet om aan te zien...

Eerder in NL was er ook al ophef over de konijnen koppen enzo als kunst.

Wat is de volgende stap, dode mensen ofzo?! 8)7 _-:(

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:17

Sorry hoor ... Maar ik vind dit echt respectloos ....
Maar het kan ook zo zijn dat ik kunst gewoon niet begrijp .... Hahahaha :P

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:21

Uhhuum wat is hier nou eigenlijk erg aan ?
Dit dier heeft niks geleden .
En is hier niet speciaal voor geslacht .
Nee het is ook niet in mijn ogen mooi ...
Maar ik vindt er eigenlijk niks erg aan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:23

Ik ga er ook vanuit dat het dier al dood was en niet er dood voor gemaakt is.
Mij doet die eigenlijk vrij weinig, ik wordt er niet warm of koud van. Ik zal kunst ook wel niet snappen.
De plek vind ik ook niet handig gekozen, je zal er maar langs lopen met je kleine die er dan verschrikkelijke nachtmerries van overhoud.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:24

Dit vind ik ook geen mooie kunst. Opgezette dieren zijn best interessant maar dan moet het wel waardig gedaan zijn en niet zo hangend... Als ze hem nou in een mooie spring of dressuur houding met eventueel tuigage hadden opgezet.. prachtig! Maar dit niet.
Ik vind bijvoorbeeld het paard uit bodyworlds wel enorm gaaf! Dan kan je eens zien wat voor enorme spieren en organen er eigenlijk in een paard zitten, dat is heel respectvol en mooi gedaan en daar hebben we iets aan!

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:31

Dit valt wat mij betreft onder de rubriek:

MAKKELIJKE KUNST !

Creativiteit heeft de kunstenaar in iedergeval niet nodig. Het kunst object is door moeder natuur al perfect ontworpen. Het enige wat de kunstenaar hoeft te doen is het te conserveren en in een spraakmakende positie neer te zetten. Dan hebben ze gegarandeerd publiciteit.
Ik denk dat het em daar ook uitsluitend om te doen is. Maak er een brozen sculpture van in dezelfde perfectie en spraakmakende positie. Dan pas is het wat mij betreft KUNST.

Dit is slecht copierwerk, zitten er eigenlijk geen copyrights op paarden.......?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:36

Afbeelding

Voor op een penny kamer :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:37

Wat een dooie boel hier!

Nee, nu sirieus. Ik vind paarden ophangen voor kunst wel erg ver gaan!
Het is niet mooi, opgezet is anders maar daar ga ik niet vanuit als ik dit zo zie. Ze zijn toch edeldieren....?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:38

Nou in dit geval is het een dood dier :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:47

Zo zie je maar! de goede beeldhouwer en kunstschilder zijn uit. We kunnen nu gewoon allemaal kunst maken. Wat ik me afvraag is of je paard zo nou meer opbrengt? :+ Sorry hoor, als ik dit zie, vraag ik me af, waarom we kunst moeten subsidiëren. Dan denk ik: Dat is weggegooid geld aan een stel niksnutten die er niks van bakken. Toch eens informeren of mijn paarden ook onder kunst vallen? Ze staan hier als levend kunstwerk langs een wandelroute en stelen de show... Dat moet het ministerie van cultuur toch ook wat waard zijn?

Dit is geen kunst, dit een luie kunstenaar, die gewoon maar wat neerpleurt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:50