ik ben voor de rodeo en heb er meerdere gezien, zowel in Amerika als in Europa en heb nog nooit dingen gezien die niet door de beugel konden. (ik heb het filmpje niet gezien, maar kan me wel voorstellen wat erop te zien is)
alle dieren zagen er super verzorgt uit, waren na het lanceren van hun ruiter direct kalm en gingen rustig in een drafje naar de uitgang, totaal geen stress of iets dergelijks. de kalfjes hadden het wel zwaarder dan de stieren imo, maar nog steeds had ik niet het idee dat ze onder veel stress stonden.
ik ben een absolute dieren vriend en zou gelijk zijn weg gegaan als ik dingen zou zien die gewoon niet eerlijk waren of mishandeling was.
dat de Rabobank hier sponsor van is vind ik niet iets slechts, er zijn zeer veel goede rodeo organisaties in Amerika en daar is het voor veel mensen wel een way-of-life en wordt het met de paplepel ingegoten, dus je zou wel erg dom zijn om je bedrijf niet in zo'n soort evenement te promoten.
en dat er zeker ook slechte organisaties tussen zitten, dat geloof ik direct, maar dat heb je helaas over de hele wereld, en zolang er wel aandacht aan wordt besteed en geprobeerd wordt om alle omstandigheden zeer diervriendelijk te maken zie ik geen slechte insteek hierin.
iedereen liep ook helemaal weg met wielrennen tot een jaartje geleden toch???? dat is niet de fout van de sponsor, maar van de uitvoerders.