Ophef in Amerika over doodschieten paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ophef in Amerika over doodschieten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:15

Prima, paard is netjes afgeschoten. Toch vind ik niet dat je dieren publiekelijk moet gaan afschieten om je punt te maken. Hij had wat dat betreft beter op een groot scherm filmpjes van transport kunnen afspelen.
Want dat is nu nog steeds niet in beeld. De man komt nu zelf in het nieuws, het doodschieten van het paard haalt het nieuws. Maar daar moet de camera niet op, nee die moet op het transport en dat heeft ie dus niet bereikt. Hij heeft zijn 15 minuten roem gehad.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:15

Ik blijf het gewoon gruwelijk vinden het slachten, doodschieten van paarden, ik zie ze toch echt als een huisdier net als een hond, de mens bouwt een band op met het dier, er wordt mee geknuffeld, gesport, enz. wij eten onze honden en katten ook niet op, als die niet meer kunnen, en t leven ondragelijk wordt, worden zij ingeslapen. Ook ik heb dit filmpje vorige week gezien, en ja, het doet mij pijn om te zien dat het dier zo afgeknald wordt, en de man er een statement mee maakt naar dierenactivisten, toch vind ik het voor het paard humaner dat het gewoon op het terrein gebeurde, en dat het paard het totaal niet door had, in slachthuizen is dat wel anders, paarden voelen en ruiken de dood, de paniek slaat toe, en er is geen ontkomen aan... helse laatste uren/minuten... en geloof me... ik spreek uit ervaring... helaas... maar ook ik kan in mn eentje hier niets aan doen, zo gaat het nu eenmaal, en zal het ook altijd blijven, triest word ik er van...

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:25

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:26

Nou, hier heb ik geen moeite mee hoor.
Paard wordt netjes afgeschoten. Man is er heel rustig mee en het paard weet niet eens wat hem overkomt.
Waarom doet iedereen zo hypocriet om te zeggen dat dit zielig is? In het dagelijks leven worden duizenden dieren zoals kippen, koeien, varkens, kalkoenen en schapen geslacht op een vergelijkbare manier en iedereen (nou niet meteen gaan gillen dat je vegatarisch of veganist bent) eet toch die dieren op.
Hoe denk je anders dat je schnitzel op je bord komt en de schoenen om je voeten? Die dieren sterven echt niet van ouderdom....

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:31

http://www.overvarkens.nl/het-varken/18 ... een-varken

Leuke link om eens te bekijken waar varken voor wordt gebruikt.. En dit is nog niet alles..

Verder over het slachten; Het is afhankelijk van de manier van handelen van de slachter.
Ik heb in mijn leven een aantal paarden geslacht zien worden, en daar is echt geen stress bij komen kijken..
(behalve dan de stress van de vreemde omgeving en transport.)

Als de slachter weet hoe hij met paarden om moet gaan, en hij doet het op een nette manier, dan heeft
het paard er echt geen erg in! En weet zeker niet van te voren dat hij/zij dood zal gaan.
Maar nogmaals, dit is afhankelijk van de persoon die het dier slacht.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:37

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:55

Natuurlijk ruikt een paard de dood, als ik vroeger met mijn pony door het dorp reed, en langs de slager moest, kon ik mooi omrijden, want ze wilde er met geen mogelijkheid langs lopen! een paard vind ik nog steeds heel wat anders dan een koe of een varken, daar bouw je geen band mee op, dat doe je wel met je hond, kat, paard enz, die vreet je gewoon weg niet op, en daar blijf ik bij, ik ben absoluut geen penny meisje, in de verste verte niet, en ook geen vegetarier oid, het gaat mij er om dat wij mensen eerst zo`n dier t vertrouwen geven en er mee knuffelen etc, en als ie dan niet meer voor ons doel geschikt is, dat we m zo de dood in jagen en opvreten, ronduit schandalig.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:15

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:30

Ik woon 13 jaar in Amerika en niet iedereen in mijn kennissenkring is het eens dat het slachten in de U.S. verboden is. En om nou alle Amerikanen hypocriet te noemen in van alles en nog wat.... Ga er eerst eens langere tijd wonen om een weloverwogen mening te vormen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:30

Ren@te schreef:
enomis123 schreef:

Wat vreselijk om dit te zien. Waarom niet in 1 keer??

Dat is nu het verschil tussen een prutser en een vakman...te triest voor woorden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:00

luckyfarm schreef:
Ik woon 13 jaar in Amerika en niet iedereen in mijn kennissenkring is het eens dat het slachten in de U.S. verboden is. En om nou alle Amerikanen hypocriet te noemen in van alles en nog wat.... Ga er eerst eens langere tijd wonen om een weloverwogen mening te vormen.

Natuurlijk zijn niet alle Amerikanen er tegen. Dat kan niet met zo veel mensen, maar genoeg van de rering was voor een verbod (andes was het er niet). Denk wel dat de lobby veel invloed heeft gehad.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:29

Tja net zo goed als dat veel amerikanen tegen wapens in huis zijn (ik spreek nu niet over jachtgeweren hé maar over andere wapens) en toch krijgt Obama zijn wet er niet door omdat de wapenlobby zo sterk staat.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:37

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:10

Sok schreef:
EliseBrouwer schreef:
Pas op! filmpjes in onderstaande link bevatten (voor sommigen van ons) schokkende beelden!!

http://www.youtube.com/watch?v=zdRMbLC13vw

http://www.youtube.com/watch?v=0agGNsXflt8

Dit zijn 2 filmpjes gemaakt in Nederlandse slachthuizen.. Ik zie hier geen angst voor de dood/stress etc.

Op dat eerste filmpje staat nog een bokker! :D

Dat 2e filmpje zijn wel een stelletje pieperds hoor.. :=

Echt waar? Gaaf! Ik heb ook nog eens gedacht om in het slachthuis te gaan filmen, maar vaak heb ik het te druk om te filmen (met het ophalen van
de dieren en de ingewanden van runderen uitsorteren ;-) ) Ik heb altijd wel respect voor mensen die naar het slachthuis gaan om eens mee te kijken wat er precies gebeurt!

En tja, de piepers op de 2e link kan ik me wel in inleven hoor!
Het zijn toch mensen uit de stad die alle dieren als levende knuffels zien (misschien beetje overdreven) :o
Dat kun je vooral in de versie van het lammetje zien (2e filmpje is onderdeel van een serie).
En inderdaad zo'n knal en dan een enorm beest dat instort kan best schokkend zijn, vooral omdat het zo snel gaat!

Wat mij altijd nog het meest verbaasd is dat het allemaal zo snel gaat.. Een dier wordt in 15 minuten omgetoverd tot een grote homp vlees.. Die je ook niet meer ziet als dier. Ook de overgang van dier naar homp vlees is heel vreemd. Wanneer het dier aan het verbloeden is, is het nog een dier.. Maar dan ineens zie je het leven verdwijnen en is het een dood dier. Zodra dan de kop en de poten erafgehaald zijn is het ineens een product en kijk ik er niet anders tegenaan als tegen ieder ander stukje vlees dat ik niet levend gezien heb of goed gekend heb.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:45

petraaken schreef:
euhm hier worden ze toch ook geschoten in het hoofd? Of er is meer aan de hand maar diervriendelijker kan het volgens mij niet meer wat die man gedaan heeft. Dus snap de ophef niet zo.

Was ook mijn eerste gedachte

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:20

Sok schreef:

Waarom? Ik heb geen geluid, dus ik weet niet wat ze zeggen.

Ik ben geen naïef persoon. Verder ook geen problemen met het slachten van paarden. Bij het filmpje denk ik even: "oei, jeetje, dat gaat snel." Maar meer ook niet.
Zet er mij echter een drietal meter voor en laat mij het life ter plaatse aanschouwen en ik jank waarschijnlijk de ogen uit mijn kop. Gewoon van de schok.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:23

Gini schreef:
Sok schreef:

Waarom? Ik heb geen geluid, dus ik weet niet wat ze zeggen.

Ik ben geen naïef persoon. Verder ook geen problemen met het slachten van paarden. Bij het filmpje denk ik even: "oei, jeetje, dat gaat snel." Maar meer ook niet.
Zet er mij echter een drietal meter voor en laat mij het life ter plaatse aanschouwen en ik jank waarschijnlijk de ogen uit mijn kop. Gewoon van de schok.

Dat is precies wat die meid in het filmpje ook doet! Daarom kan ik het me ook best wel voorstellen!
Maar op het de film van het lam, staan er 3 volwassen kerels die even flink moeten slikken
omdat ze het lammetje levend gezien hebben en het stiekem best zielig vinden.. :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:42

Jep, volgens mij is dat Jolliegirl op bokt! :D

Ik snap niet zo goed wat ze anders hadden verwacht? :+
Staan ze daar met z'n allen te grienen om een paard wat uit z'n lijden verlost is..
Moest stiekem een beetje om hun reactie lachen :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:04

Tuurlijk hadden ze niets anders verwacht, maar mag je dan niet geschokt zijn?
Extreem voorbeeld: als je arme mensen in Afrika gaat helpen, verwacht je ook lijden en ontbering. Maar niemand die stoïcijns blijft bij het zien van een stervend kind.
Het onderliggende idee is hier hetzelfde: Uiteraard verwachten ze wel een paard dat geslacht gaat worden. Maar als je dan daar ineens een paard in een milliseconde naar beneden ziet storten, dan snap ik best wel dat je gemoederen even vollopen. Al is het alleen maar door de schok en nog niet zozeer om het dode paard.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:09

Laat ze eerst maar het mensen slachten aanpakken...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:11

Ik denk dat ze vooral gewoon schrokken, ik blijf me er zelf ook nog steeds over verbazen hoe snel een dier in elkaar stort als je 'm door z'n kop schiet. Is heel vreemd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:48

Ik huil ook als ik een kat of hond moet laten inslapen en ik huilde ook toen ik mijn eerste pony voor een noodslachting moest laten wegbrengen. Al blijf ik wel nuchter genoeg om te beseffen dat het voor die dieren beter was. Zeker voor mijn pony was die noodslachting beter. Snel en ze lag geen dagen meer aan de straatkant (er zaten feestdagen in dat weekend) in het zicht vooraleer ze werd opgehaald. Dus ook minder verdriet voor mij.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:07

sflj schreef:
Nou doe jij ook wel een beetje waar je anderen van beticht, Elcid. ;) Generaliseren.

Dat heet sarcasme.............. 8-)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 05:52

petraaken schreef:
Ik huil ook als ik een kat of hond moet laten inslapen en ik huilde ook toen ik mijn eerste pony voor een noodslachting moest laten wegbrengen. Al blijf ik wel nuchter genoeg om te beseffen dat het voor die dieren beter was. Zeker voor mijn pony was die noodslachting beter. Snel en ze lag geen dagen meer aan de straatkant (er zaten feestdagen in dat weekend) in het zicht vooraleer ze werd opgehaald. Dus ook minder verdriet voor mij.

Ik heb dat zeker ook hoor! Wij eten dan wel onze eigen koeien, maar als ze geslacht worden staan mijn ogen ook vol tranen :j
En het gemis is ook erg lastig.. Bij een koe iets normaal gesproken iets minder (behalve dan die ene waar ik echt een superband mee had, heb haar oormerk in een fotolijsje voor het raam staan...) maar wanneer ik mijn hond moest euthanaseren had ik het ook flink moeilijk!

Maar als een koe eenmaal geslacht is, en daar hangt een grote homp vlees, zie ik het niet meer als die koe.. Het had net zogoed een andere
kunnen zijn en het is dan voor mij gewoon een product. Maar ondertussen ontbreekt die koe wel in stal en dat is hetgene waar ik het moeilijk mee heb..

Tamamba123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:22

Ik snap gewoon niet dat iemand hier na kan kijken zou er nachten nachtemerries van hebben. .

Als ik dit voor mijn neus zou gebeuren ,weet ik 1 ding zeker dan had die man dit niet meer na kunnen vertellen.