Laureentje schreef:Veel mensen zitten met hetzelfde probleem. Hoe ga ik het financieel oplossen. Als ik al kijk dat ik in november 2012 tot en met januari 2013 helaas 5 keer de dierenarts moest inschakelen en er ongeveer € 2.000 lichter door geworden was, moet ik nu een paar maanden heel rustig aan leven in de hoop dat er niet nog wat gekke dingen gebeuren.
Zoals een auto die bij de grote beurt blijkbaar wat onderdelen vervangen moet hebben, nou dat was weer €2.000. Zo gaat het lekker. Dat is dus dit jaar geen vakantie (makkelijke keuze, want ik ga praktisch nooit). Simpel. Dat heb ik over mijn hobby, maar het moet ook weer niet te gek worden.
Ik heb er vorig jaar voor gekozen om op zoek te gaan naar een andere stal. Dan maar geen warm water bij stal en een molen en een mooie buitenbak. Wel heb ik er een goede stal, met eerlijke mensen en heel veel weiland voor terug gekregen. Eerlijkheidshalve heb ik ook 2 paardjes die een stuk gelukkiger zijn dan op de luxere stal waar ze een uurtje buiten mochten staan en nu 8 uur. Terwijl ik de helft van het geld nu kwijt ben. Ook dat is bezuinigen. Ik prijs mij dan ook heel gelukkig dat ik deze plek gevonden heb.
Economisch gezien, ja het gaat in Duitsland wat beter dan hier in Nederland. Maar zij zijn er ook nog echt niet. Ook in Duitsland heerst nog crisis. In Nederland heeft de regering nog niet in de gaten dat de bezuinigingen de crisis niet helpen. Integendeel het wordt alleen maar erger. Banken blijven zeer terughoudend om investeringen van bedrijven te helpen financieren. De woningmarkt blijft moeilijk, huizenprijzen blijven dalen en starters krijgen geen financiering. Hoe kun je dan een eigen huis aanschaffen.
Tevens de banken hebben het veroorzaakt. En wat doen die? Die blijven in het oude stramien verder gaan, veel bonussen geven en blijven speculeren met het geld van een ander. Zelfs de genationaliseerde banken, overheid hoe zit het met controle van je eigen instanties?
Maar ja wat weet ik nou van economie als burger zijnde.
hahaha, je komt op mij iig duidelijker over als de gemiddelde econoom hoor!!

.
en dan komt het niet uit dat de kuilboeren nog steeds minstens 25-30 euro per pak willen verdienen bovenop het wikkelen en brengen, zelfs nu er weer goede zomers zijn (hopelijk dit jaar weer)
, opzich wen je makkelijk aan de of/of situatie, maar soms word ik er wel moedeloos van.
), en als ik een sigaret opsteek heb ik even tijd om na te denken, kan ik even uit de situatie stappen bij wijze van spreken.(door de verslavende stoffen)
en nu al 7 maanden opname is financieel zeer pijnlijk!