Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:53

Citaat:
De vraag was welk paard er op sportief/ eigen rasgebied in jullie ogen er bovenuit stak.

Zoals geschreven of zoals in het allereerste topic:

Citaat:
Voor het Paard van het Jaar kan ieder paard, die op zijn eigen gebied successen heeft gehaald in aanmerking komen.

Citaat:
Gelet op het afgelopen sportieve jaar

Citaat:
Met jouw stem bepaal jij welk paard in 2012 bijzondere prestaties heeft verricht.

Op basis daarvan heb ik mawiyah opgegeven. Niet shanaya die een torsio uteri operatie onderging met 8 maanden dracht, niet een hengstje die jaren terug het eens leuk deed. Nee, mawiyah, want zij maakte een come-back in 2012 na het herstellen van een schouderbreuk, ze liep een geweldig jaar, presteerde bovenmatig, en dat liet bij mij en vele anderen een indruk achter.

En om dezelfde redenen begrijp ik ook volmondig het commentaar en de ontstane discussie :j Dat had van mij ook anders gemogen. Echter ligt de verantwoordelijkheid voor het toelaten van en eisen stellen aan de nominaties in eerste plaats bij het team én toch ook bij ons, want ook wij hadden allemaal onze mond kunnen opentrekken toen de genomineerden bekend gemaakt waren.

NU is niet langer het moment om daarover te discuseren of commentaar te leveren. Het is de winnaars van harte gegund, ik ben blij dat mijn meisje een mooie strijd geleverd heeft als arabje tussen vooral veel kwpn-geweld ;) Dat vind ik al een prestatie op zich :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:04

Wat jammer dat er zoveel bokkers zijn die commentaar hebben op een wedstrijd die word beïnvloed door Bokkers zelf.

Het gros van Bokt vind Aspen paard van het jaar 2012, en ondanks dat ik niet op Aspen heb gestemd kan ik me daar goed bij aansluiten.
Prestaties zijn niet alleen rozetten winnen in wedstrijden, maar in Tommie's geval een ziekte overwinnen en er weer bovenop komen. En ik vind het een enorme prestatie van Esmee om Aspen binnen 4 jaar op te leiden van B naar Lichte Tour. Ik geloof niet dat veel mensen (en bokkers) haar dat nadoen.

Ik vind het een terechte winnaar, en een mooie top 3!

Algraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:11

Marjoow schreef:
Wat jammer dat er zoveel bokkers zijn die commentaar hebben op een wedstrijd die word beïnvloed door Bokkers zelf.

Het gros van Bokt vind Aspen paard van het jaar 2012, en ondanks dat ik niet op Aspen heb gestemd kan ik me daar goed bij aansluiten.
Prestaties zijn niet alleen rozetten winnen in wedstrijden, maar in Tommie's geval een ziekte overwinnen en er weer bovenop komen. En ik vind het een enorme prestatie van Esmee om Aspen binnen 4 jaar op te leiden van B naar Lichte Tour. Ik geloof niet dat veel mensen (en bokkers) haar dat nadoen.

Ik vind het een terechte winnaar, en een mooie top 3!

Helemaal mee eens.. Kunnen we nooit een keer blij zijn voor de winnaars? Ik vind Aspen geweldig en het een super knappe prestatie. En aangezien heel veel bokkers dit denken is dit niet meer dan terecht..
Dus wees een keer blij voor een ander ipv jaloers te zijn en commentaar te hebben.. (misschien jaloezie?)

elselianta

Re: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:28

Ik had op de haflinger gestemd!
Toch leuk dat Aspen heeft gewonnen! :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:32

Wederom een verkiezing waarbij duidelijk wordt dat Bokt-gebruikers af en toe wel een tik-kie van de wereld zijn...

Wat een onzin verkiezing.
En wat een suffe uitkomst. Hoe kan een betrekkelijk anoniem paard het nou winnen van vooralsnog het beste dressuurpaard ooit?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:37

Ik vind dit soort verkiezingen over het algemeen meer een afspiegeling van de populariteit van de baasjes, stem ook nooit omdat ik daar liever buiten wil blijven. Maar dat neemt toch niet weg dat het leuk is voor de winnaars? Waarom moeten mensen en paarden hierom afgekraakt worden?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:39

_O- _O- _O- _O-
Wat geweldig hoe sommige mensen hier reageren.
Net een kleuterklasje waarin 1 kindje de juf mag helpen en de rest boos is omdat ze zelf niet mogen helpen :+

Felicitaties voor de paarden en baasjes die hebben gewonnen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:41

bromfiets schreef:
Ik vind dit soort verkiezingen over het algemeen meer een afspiegeling van de populariteit van de baasjes, stem ook nooit omdat ik daar liever buiten wil blijven. Maar dat neemt toch niet weg dat het leuk is voor de winnaars? Waarom moeten mensen en paarden hierom afgekraakt worden?

Eens. Maar hou dan de Paard van het jaar verkiezing beperkt tot paarden van Bokkers.
Heel leuk voor voormalige eigenaresse van Aspen, maar had qua prestaties ook liever Salinero aan top gezien.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:45

Denk ook dat daar de onduidelijkheid zit. Dat het aan de ene kant juist om prestaties gaat en aan de andere kant elk paard kon meedoen :) Prestatie is voor iedereen een ander gegeven.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:47

Gefeliciteerd winnaar! Vind het een mooie bekroning op zijn prestaties die hij geleverd heeft in Nederland!

Ik kan me er wel deels in vinden wat hier wordt gezegd. Misschien is het inderdaad beter om een onderscheid te maken tussen "echte" bokt-paarden (dus paarden van bokkers) en de (inter)nationale toppers. Maar hey, het concept is leuk en kan alleen maar beter worden volgend jaar :)

Ik vond alle verhalen van voornamelijk de "bokt-paarden" heel bijzonder en kon niet kiezen, dus ik heb gestemd op Parzival :j

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:51

Ik had liever Tommie als eerste gezien, heb daar ook op gestemd, maar goed,

Gefeliciteerd :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:51

Wauw <3 Wat ontzettend tof!! Ongelooflijk lief van iedereen die op Aspen gestemd heeft! Onwijs leuke verrassing, had ik echt niet verwacht! Dit is toch wel een hele mooie afsluiting van mijn carriere met Aspen :D Iedereen ontzettend bedankt en erg leuk te zien dat hij onder zoveel mensen bekend was!
Sanne/Annemiek ook gefeliciteerd!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:52

Dees schreef:
Wederom een verkiezing waarbij duidelijk wordt dat Bokt-gebruikers af en toe wel een tik-kie van de wereld zijn...

Wat een onzin verkiezing.
En wat een suffe uitkomst. Hoe kan een betrekkelijk anoniem paard het nou winnen van vooralsnog het beste dressuurpaard ooit?

Omdat dat "anonieme paard" een enorme indruk heeft achtergelaten bij veel Bokkers.

bromfiets schreef:

No offense, maar ik zie smeetjoew niet als een populair baasje...

Natasja91 schreef:
_O- _O- _O- _O-
Wat geweldig hoe sommige mensen hier reageren.
Net een kleuterklasje waarin 1 kindje de juf mag helpen en de rest boos is omdat ze zelf niet mogen helpen :+

Felicitaties voor de paarden en baasjes die hebben gewonnen!

Precies mijn gedachte :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:53

bromfiets schreef:
Denk ook dat daar de onduidelijkheid zit. Dat het aan de ene kant juist om prestaties gaat en aan de andere kant elk paard kon meedoen :) Prestatie is voor iedereen een ander gegeven.

Eens :j Misschien beter om vanuit het bokt-team zelf paarden te selecteren op sportprestaties o.i.d. in plaats van dat iedereen zijn paard kan opgeven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:54

Iloontjeehh schreef:
bromfiets schreef:

Eens :j Misschien beter om vanuit het bokt-team zelf paarden te selecteren op sportprestaties o.i.d. in plaats van dat iedereen zijn paard kan opgeven.

En juist omdat prestatie voor iedereen iets anders is, bewijst dat, dat elk paard een winnaar kan zijn. Hoe saai zou het zijn als je alleen maar op Totilas, Salinero of Valegro had kunnen stemmen? Het is juist leuk dat prestaties niet alleen als rozetten winnen word gezien, maar dat er verder word gekeken dan wedstrijden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:55

Marjoow schreef:
Omdat dat "anonieme paard" een enorme indruk heeft achtergelaten bij veel Bokkers.

En dat deze indruk kennelijk groter is geweest dan de indruk die Salinero heeft achtergelaten....

... zegt toch wel heel veel over het kiezend publiek van Bokt. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:56

Dees schreef:
Marjoow schreef:

En dat deze indruk kennelijk groter is geweest dan de indruk die Salinero heeft achtergelaten....

... zegt toch wel heel veel over het kiezend publiek van Bokt. :=

Wat vind je dat zeggen over kiezend Bokt? Ik zie dat namelijk niet. Aspen staat veel dichter bij de Bokkers dan Salinero. Aspen werd gereden door smeetjoew, die verder in NL niet zo super bekend is. Anky is een wereldberoemde ruiter.
Juist omdat Aspen van B naar Lichte Tour is gereden door iemand als smeetjoew, geeft dat dat je geen beroemde naam hoeft te hebben om succes te behalen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:57

Iloontjeehh schreef:
bromfiets schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Jij weet net zo goed dat shows bijv. ook een topsport zijn, dat het enorm vergt van de paarden en dat niet ieder paard daarvoor weggelegd is. Toch zal dat nooit een olympische sport worden, dus dan zou een daar bijzonder presterend paard niet mee kunnen dingen. Dan sluit je dus een sporttak uit van deelname in feite. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:59

Marjoow: Het is niet zo zeer negatief bedoeld hoor, vermoed dat je dat wel zo oppakt ;) Wat ik bedoel is dat ze een mooi paard heeft/had en daardoor veel reacties in topics kreeg, andere gebruikers onthouden dat soort dingen. Het is een feit dat de ene bokker bekender/populairder is dan de andere, kunnen ze zelf niet eens iets aan doen :D Ik bedoel dus niet te zeggen dat ze zichzelf expres in de kijker zet.

Denk dat het een hoop zal schelen als het idd alleen over bokt-paarden gaat :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:01

Marjoow schreef:
En juist omdat prestatie voor iedereen iets anders is, bewijst dat, dat elk paard een winnaar kan zijn. Hoe saai zou het zijn als je alleen maar op Totilas, Salinero of Valegro had kunnen stemmen? Het is juist leuk dat prestaties niet alleen als rozetten winnen word gezien, maar dat er verder word gekeken dan wedstrijden.

Daar ben ik het absoluut mee eens, heb je helemaal gelijk in! Ik doelde alleen op het feit dat het misschien meer georganiseerd kan wat betreft paarden selecteren. Is puur mijn mening hoor, toen ik over deze verkiezing las vond ik het allemaal wat onduidelijk :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:03

bromfiets schreef:
Marjoow: Het is niet zo zeer negatief bedoeld hoor, vermoed dat je dat wel zo oppakt ;) Wat ik bedoel is dat ze een mooi paard heeft/had en daardoor veel reacties in topics kreeg, andere gebruikers onthouden dat soort dingen. Het is een feit dat de ene bokker bekender/populairder is dan de andere, kunnen ze zelf niet eens iets aan doen :D Ik bedoel dus niet te zeggen dat ze zichzelf expres in de kijker zet.

Denk dat het een hoop zal schelen als het idd alleen over bokt-paarden gaat :j

Nee hoor, vat niets negatief op. Vind het alleen jammer tegenover smeetjoew dat ná de uitslag deze discussie pas oplaait. Waarom kon dat niet vooraf gebeuren?

Maar over populariteit: Natuurlijk is dat ook iets van andere Bokkers, en smeetjoew heeft gewoon fantastische paarden die altijd veel bekijks trekken. Maar dat neemt voor mij niet weg dat ze een enorme prestatie heeft geleverd met Aspen, en dat Aspen deze titel gewoon verdient :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:04

Iloontjeehh schreef:
Marjoow schreef:

Daar ben ik het absoluut mee eens, heb je helemaal gelijk in! Ik doelde alleen op het feit dat het misschien meer georganiseerd kan wat betreft paarden selecteren. Is puur mijn mening hoor, toen ik over deze verkiezing las vond ik het allemaal wat onduidelijk :)

Ik heb een vermoeden dat dat ook wel zal gebeuren, dit was de eerste keer dat zoiets werd georganiseerd :)
Ik vind het enkel jammer dat er nu een enorme discussie oplaait, nádat de uitslag bekend is gemaakt.
Achteraf is altijd makkelijker praten :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:06

ik sta aan "jouw kant" Marjoow :P

Die eerste zin was enkel om duidelijk te maken waarom ik nooit op dit soort dingen stem. Mij maakt het persoonlijk niks uit wie er wint, vind het ook leuk voor smeetjoew :) Vind het ook net zo leuk voor de andere winnaars, alleen qua stemmen hebben ze niks aan mij.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:11

Super dat aspen gewonnen heeft! Heb ook op hem gestemd.

Ik ben blij dat een BOKT-paard de BOKT verkiezing heeft gewonnen!Daarbij heeft esmee het echt super gedaan en heeft ze het zeker verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:38

Ik vind het leuk voor smeetjoew hoor, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Aspen wint van een paard dat een duidelijke stempel op de dressuursport gezet heeft? :') Bokt-logica. Maar alsnog gefeliciteerd is wel hartstikke leuk natuurlijk!