Jockey naar ziekenhuis na ernstige val Cheltenham Festival

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:59

xPure schreef:
Ik kan alleen maar uit brengen 'Arm dier'. Totaal geen medelijde met de jockey, ik vind het sneu voor hem en ik hoop dat hij er goed vanaf komt en de volgende keer even wat beter nadenkt :)

Beetje dubbelstrijdig.. Geen medelijden maar je vind het wel sneu.. en waarover moet hij nadenken?

Gini

Re: Jockey naar ziekenhuis na ernstige val Cheltenham Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:03

Waarschijnlijk of hij aan de Bokt-normen voldoet. _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 10:09

Woogy schreef:
Lees net dat hij gisteren geopereerd is en vandaag zou er nieuws zijn maar kan niks vinden.

Geopereerd, stabiel, maar nog steeds in een kunstmatige coma

http://www.guardian.co.uk/sport/2013/ma ... m-hospital

En dan nog even nog even terugkomende op een dertienjarige die een zware steeplechase wint. Ook dat is nieuws, maar dan moeten we er wel van op de hoogte zijn. Je kan nieuws aanmelden via pb, TeR of zelf een artikel (vertalen) plaatsen op ON.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:27

Susyb schreef:
xPure schreef:
Ik kan alleen maar uit brengen 'Arm dier'. Totaal geen medelijde met de jockey, ik vind het sneu voor hem en ik hoop dat hij er goed vanaf komt en de volgende keer even wat beter nadenkt :)

Beetje dubbelstrijdig.. Geen medelijden maar je vind het wel sneu.. en waarover moet hij nadenken?

Ik vind het sneu ja, ik gun het niemand om zijn rug te breken. Maar het is nou niet dat ik het 'oh zo zielig' vind. Ik zit er dus ook een beetje met een dubbel gevoel in.

Dat hij het misschien niet meer doet, ik ben er geen voorstander van, maar dat is mijn mening. Dus daar zullen mede-bokkers weer anders over denken. :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:30

xPure schreef:
Dat hij het misschien niet meer doet, ik ben er geen voorstander van, maar dat is mijn mening. Dus daar zullen mede-bokkers weer anders over denken. :)

:j ja dat snap ik wel maar het gaat me erom.. waar bazeer jij je mening op.. Ken je de sport genoeg om nadrukkelijk te zeggen dat het aan de sport ligt bij wijs van spreken.
En hoe sta je dan tegenover bijv. SGW.. Daar zitten ook vaste hindernissen in..
Het is niet aanvallend bedoel hoor :) helemaal niet maar zoals al eerder aangegeven word is het misschien eens tijd dat mensen hun mening ook onderbouwen als ze over een andere tak gaan.
Ik zal zelf bijv geen mening kunnen geven over Eventing of Western want daar heb ik geen kaas van gegeten behalve de nieuwsberichtendie ik af en toe voorbij zie komen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:50

Sammie schreef:
Woogy schreef:
Lees net dat hij gisteren geopereerd is en vandaag zou er nieuws zijn maar kan niks vinden.

Geopereerd, stabiel, maar nog steeds in een kunstmatige coma

http://www.guardian.co.uk/sport/2013/ma ... m-hospital

En dan nog even nog even terugkomende op een dertienjarige die een zware steeplechase wint. Ook dat is nieuws, maar dan moeten we er wel van op de hoogte zijn. Je kan nieuws aanmelden via pb, TeR of zelf een artikel (vertalen) plaatsen op ON.

Hoop dat hij er goed uit komt!

Hoe komen jullie nieuws plaatsers aan alle andere berichten? Veel komen jullie zelf tegen en zoeken jullie zelf op denk ik?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:51

Weet je Woogy, als het je niet aanstaat wat er op de voorpagina staat, dan ga je toch lekker zelf reporter worden? Mijn hemel, de reporters hebben ook een leven buiten Bokt :=

En wat betreft de rest: Ik ga er niet eens meer op in, blijkbaar moet ik deze tak van de paardensport maar gewoon leuk vinden. Bah.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:53

Niets moet Marjoow, maar als je harde bewoordingen gebruikt, mag je ook wel mans genoeg zijn om de bal terug te verwachten. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:56

Gini schreef:
Niets moet Marjoow, maar als je harde bewoordingen gebruikt, mag je ook wel mans genoeg zijn om de bal terug te verwachten. ;)

Prima, maar krijg hier toch keihard het idee dat je de sport maar mooi moet vinden, want als je het er niet mee eens bent en de sport walgelijk vind (want sorry, ik kan er geen liever woord voor vinden) word je aan alle kanten afgekat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:59

Moest de sport waar ik met hart en ziel voor leef, zo afgekraakt worden, dan zou ik ook mijn stekels uitzetten. ;) Zoiets moet je ook begrijpen. Ik vind rensport ook niet het allerleukste/mooiste om naar te kijken, maar ik weet er te weinig over om er zomaar een mening over te hebben.
Als ik met mijn moeder naar dressuur kijk, zegt die ook wel eens, vindt het paard dat nou fijn zo trage huppeltjes maken (passage ;) ) en constant naar beneden kijken. Ik kan er eerlijk gezegd niet op antwoorden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:00

Weet je wat mij zo tegenstaat...is dat ik ook niet in elk dressuur topic ga tikken hoe vies en walgelijk is het vind. Waarom moet je in elk topic erbij zetten hoe erg je het wel niet vind. Ik zeg niet dat allemaal de neuzen naar dezelfde kant moeten doen, maar snap de bijdrage niet

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:05

Woogy schreef:
Weet je wat mij zo tegenstaat...is dat ik ook niet in elk dressuur topic ga tikken hoe vies en walgelijk is het vind. Waarom moet je in elk topic erbij zetten hoe erg je het wel niet vind. Ik zeg niet dat allemaal de neuzen naar dezelfde kant moeten doen, maar snap de bijdrage niet

Nou open een willekeuring Totilas topic en het gaat er ook niet zo vriendelijk aan toe. Daarbij, het is een discussieforum, mensen mogen daar hun mening geven.

En als iemand zich negatief uit over mijn sport? Tsja, dan negeer ik dat. Of je probeert ze uit te leggen hoe het echt gaat, maar dat heeft ook lang niet altijd zin ;) Zoiets als mijn vader uitleggen wat een passage of piaffe is ;)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:12

Marjoow schreef:
Prima, maar krijg hier toch keihard het idee dat je de sport maar mooi moet vinden, want als je het er niet mee eens bent en de sport walgelijk vind (want sorry, ik kan er geen liever woord voor vinden) word je aan alle kanten afgekat.

Daar gaat het punt helemaal niet om.. Tuurlijk hoef je allemaal niet dezelfde tak leuk te vinden dan zou het wel heel saai zijn..
Maar weetje wat nog veel erger is.. Dat jou tak van sport (die jij zo bewonderd) helemaal afgezeken word als zielig en walgelijk door mensen die waarschijnlijk helemaal niks van de sport weten behalve her en der een berichtje op de VP van een val gezien te hebben.

En ik ben het helemaal eens dat de mensen van het nieuws ook hun eigen leven hebben..
Maar misschien is het een leuk idee om met een persoon van Bokt een keer naar de koers te gaan (ik wil dit wel doen maar dat word dan pas najaar aangezien ik nu in Frankrijk woon gaat dat moelijk) zodat die op de VP een verslag kan plaatsen ?
Dan is het het leukst om met meerdere mensen te gaan die niks met de drafsport hebben en dan bijv ook bij een trainer van te voren langs te gaan (ik heb dit wel eens met klagenootjes gedaan) en dan dus door na de koers..
Er gaan immers ook redacteuren naar andere sport evenementen..

En ik meen het serieus dat ik zeg dat ik dat wel op mijn stok wil nemen door met mensen die geintresseerd te zijn naar de koers te gaan..

Marjoow schreef:
Woogy schreef:

Nou open een willekeuring Totilas topic en het gaat er ook niet zo vriendelijk aan toe. Daarbij, het is een discussieforum, mensen mogen daar hun mening geven.

En als iemand zich negatief uit over mijn sport? Tsja, dan negeer ik dat. Of je probeert ze uit te leggen hoe het echt gaat, maar dat heeft ook lang niet altijd zin ;) Zoiets als mijn vader uitleggen wat een passage of piaffe is ;)

Ja een discussie voer je in mijn ogen als je je mening goed kan onderbouwen.. en dat kunnen de meeste niet.. Het is hier inmiddels geen discussieforum meer maar meer een zeik-af-wat-je-niet-kent forum

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:18

Als je dat zo wilt zien, dan moet dat maar :) .

En, ik heb niets tegen de reguliere draf/rensport. Alleen het steeplechase vind ik zo walgelijk, daar kan ik niets positiefs over zeggen ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:21

Marjoow schreef:
Gini schreef:

Ik geloof niet dat dat het punt is Marjoow.. Voor mij niet in elk geval. Wat mij wel tegen staat zijn de berichten dat ze geen "medelijden" met deze jockey hebben OMDAT hij deze tak van de sport doet. Dus als het hier een dressuur of springruiter betrof had je het een stuk erger gevonden. Dat is iets wat er bij mij gewoon niet in gaat. Elke tak van de sport brengt risico's met zich mee. Als alle ernstige ongelukken hier op de voorpagina vermeld moeten worden, dan is er geen ander nieuws meer. Er zijn dagelijks dressuur- en springruiters die hun rug breken bij een val van- of met paard.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:22

Marjoow schreef:
Als je dat zo wilt zien, dan moet dat maar :) .

En, ik heb niets tegen de reguliere draf/rensport. Alleen het steeplechase vind ik zo walgelijk, daar kan ik niets positiefs over zeggen ;)

Dan moet je mss een keer die negatieve dingen melden. Ben der wel benieuwd naar ;)

Steeple chase gaat trouwens minder hard dan een vlakke koers. Snap niet waarom het dan zo "walgelijk" is zoals jij dat noemt.

Ooit een x naar een renbaan geweest trouwens?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:23

Marjoow, hoe denk je hier dan over? Is de springsport nu ook walgelijk:

[VN] Zeta de Hus geëuthanaseerd na beenbreuk

en om de beelden van hickstead nog maar niet te vergeten toen zijn aorta sprong. Is dat dan omdat het in de ring gebeurt per definitie de schuld van de sport?

En ook mij ging het erom dat je totaal geen medelijden hebt met de jockey en de sport afkraakt zonder er iets van te weten. Jij roept immers dat er altijd in elke koers wel bijna 1tje afgemaakt moet worden, waar haal je die onzin vandaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:23

Nynke1 schreef:
Marjoow schreef:

Ik geloof niet dat dat het punt is Marjoow.. Voor mij niet in elk geval. Wat mij wel tegen staat zijn de berichten dat ze geen "medelijden" met deze jockey hebben OMDAT hij deze tak van de sport doet. Dus als het hier een dressuur of springruiter betrof had je het een stuk erger gevonden. Dat is iets wat er bij mij gewoon niet in gaat. Elke tak van de sport brengt risico's met zich mee. Als alle ernstige ongelukken hier op de voorpagina vermeld moeten worden, dan is er geen ander nieuws meer. Er zijn dagelijks dressuur- en springruiters die hun rug breken bij een val van- of met paard.

Juist, en omdat hij deze tak van de sport doet kan ik er geen medelijden mee hebben dat hij er af is gevallen en in het ziekenhuis ligt.
Met een stierenvechter heb ik ook geen medelijden als die in het ziekenhuis beland ;) En nu word ik daar wss over afgezeken omdat ik stierenvechten met de steeplechase vergelijk, maar dat moet dan maar. In mijn ogen brengt deze jockey zijn paard moedwillig in gevaar, en daar kan ik slecht tegen.

Overigens, ligt het nog maar net aan de manier waarop de ruiter rijd en waarom hij gevallen is bij dressuur/springen ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:24

En hierbij ben ik weg hier, word van alle kanten aangevallen enkel omdat ik een mening heb die jullie niet aanstaat.

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:24

Ik vind het geen leuke races heel onvriendelijk ze laten hun paarden keihard rennen ik heb een foto gezien dat een paard bloed in e mond had dt het eruit lekte tijdens racen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:25

Marjoow schreef:
En hierbij ben ik weg hier, word van alle kanten aangevallen enkel omdat ik een mening heb die jullie niet aanstaat.

Er is geen enkele mening die me niet aanstaat. Maar je moet die wel goed onderbouwen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:26

Jolliegirl schreef:
Triest van het paard wat ingeslapen moest worden..
Ben absoluut geen voorstander van deze takt van de sport.... :n

Jockeys heb ik weinig medelijden mee. Moet je je paarden maar niet op volle snelheid over hindernissen jagen.

ik meende dat die alleen racen, maar blijkbaar ook over hindernissen heen.
ben het inderdaad met je antwoord eens..

en ja, iedere sport brengt risico's met zich mee

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:32

Bello2005, ze gaan echt niet op volle snelheid over die hindernissen heen hoor ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:34

geen verstand van,, nogmaals ik meende dat het zo wie zo alleen maar racen was.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:42

Marjoow schreef:

Nee, je wordt aangevallen omdat je je mening niet kunt onderbouwen en iets roept zonder te weten waar je het over hebt. De hindernissen die er stonden waren hurdles en geen steeple hindernissen, dat is al een wereld van verschil. De paarden worden er thuis voor getraind net zoals een spring-, dressuur- en crosspaard thuis getraind worden en het op wedstrijden moeten bewijzen.
Levidepevi schreef:
Ik vind het geen leuke races heel onvriendelijk ze laten hun paarden keihard rennen ik heb een foto gezien dat een paard bloed in e mond had dt het eruit lekte tijdens racen.

Ik kan me anders nog heel goed de foto van het dressuurpaard van adelinde cornelissen herinneren waar bloed uit zijn mond kwam tijdens de dressuurproef.
bello2005 schreef:
Jolliegirl schreef:
Triest van het paard wat ingeslapen moest worden..
Ben absoluut geen voorstander van deze takt van de sport.... :n

Jockeys heb ik weinig medelijden mee. Moet je je paarden maar niet op volle snelheid over hindernissen jagen.

ik meende dat die alleen racen, maar blijkbaar ook over hindernissen heen.
ben het inderdaad met je antwoord eens..

en ja, iedere sport brengt risico's met zich mee

Wacht even hoor, jij dacht dat alleen maar vlakkebaan rennen was en deelt een mening terwijl je dus helemaal niets van de sport weet?Die paarden gaan niet op volle snelheid over die hindernissen!
bello2005 schreef:
geen verstand van,, nogmaals ik meende dat het zo wie zo alleen maar racen was.

Waarom reageer je dan dat je het ermee eens bent dat je geen medelijden hebt met de jockey?