Nieuw Haflinger Stamboek opgericht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Nieuw Haflinger Stamboek opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:30

zo kan ik ook nog weel het een en ander vertellen. maar dat doe ik hier niet. wat ik wel weet is dat er binnen de kvth heeeeeeeel veeeeel vriendjes politiek heerst. ik hoor veel via een kennis van mij. die gaat vaker naar keuringen met haar knol. :+ o o dat mag niet gezegd worden. :D

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:43

Denk dat vooral belangrijk is om de leuke sfeer van vroeger weer terug te krijgen, dat wij weer met plezier naar keuringen en haflinger wedstrijden gaan.
En dat wij, de haflingermensen ook weer inspraak krijgen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:33

ik ben zoals ik al eerder zei meer van het recreatieve en buitenritten, ben dus benieuwd wat ze voor deze groep in petto hebben.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:45

kinel schreef:
ik ben zoals ik al eerder zei meer van het recreatieve en buitenritten, ben dus benieuwd wat ze voor deze groep in petto hebben.

Ik ook. Heb een superleven zonder winstpunten.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:09

Sandrina schreef:
kinel schreef:

Ik ook. Heb een superleven zonder winstpunten.

Ik ook lekker recreatief buitenrijden, en ringsteken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:05

Ik mis ook juist het sportdoel en de veelzeidigheid bij de kvth. En ik stoor mij er verschrikkelijk aan dat je als ammateurfokker gewoon niet mee komt.

Op de keuring halen paarden die kreupel zijn een 1e premie, en paarden die een 1c premie krijgen worden uiteindelijk in het blad vermeld als 2A, omdat je geen grote naam hebt... Het slaat nergens op.

Ik ben heel benieuwed naar NHPS en hun doelen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:35

Mijn Haflinger heeft toch twee keer een mooie eerste premie op de keuring gehaald! En het enige wat ik tot nu toe heb gefokt zijn twee kruisinkjes uit haar.

Ik vraag me wel af wat jullie verwachten wat een stamboekvereniging zou moeten doen voor recreanten?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:31

Sammyoo schreef:
Ik vraag me wel af wat jullie verwachten wat een stamboekvereniging zou moeten doen voor recreanten?

De recranten en hobbyfokkers niet uitsluiten van deelname. Een wedstrijd uitschrijven waar je een hoofdstel en een halster kunt winnen i.p.v. winstpunten. Net of je daar een beter mens/ruiter/menner van wordt.
M.a.w. de hosklossers in het zonnetje zetten i.p.v. het neerbuigend te behandelen. En misschien het 'Oudeerwetse' type proberen terug te fokken?????
Dit zijn maar zo mijn gedachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:34

Die mogen gewoon meedoen.. Ik ben geen fokker en doe gewoon mee met de keuring. Mijn merrie haalt gewoon zeer mooie resultaten. 2 weken terug was er een wedstrijd vanuit dah en kvth waar je als recreant aan mee kon doen en een halster kon winnen ;) .

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:26

Peelie schreef:
Ik mis ook juist het sportdoel en de veelzeidigheid bij de kvth. En ik stoor mij er verschrikkelijk aan dat je als ammateurfokker gewoon niet mee komt.

Op de keuring halen paarden die kreupel zijn een 1e premie, en paarden die een 1c premie krijgen worden uiteindelijk in het blad vermeld als 2A, omdat je geen grote naam hebt... Het slaat nergens op.

Dat was toen ook al zo, toen ik jaren terug naar de keuring ging met mijn haf.
De echte fokkers met naam, kregen toen al gauw een eerste premie, en stonden dus al vooraan.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:17

Inderdaad Yvanka, iedereen kan meedoen onderling of geklasseerd met DAH wedstrijden..
Ik zal eens zeggen, neem eens een kijkje! Het is er super gezellig :j

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:28

Sandrina schreef:
Sammyoo schreef:

De recranten en hobbyfokkers niet uitsluiten van deelname. Een wedstrijd uitschrijven waar je een hoofdstel en een halster kunt winnen i.p.v. winstpunten. Net of je daar een beter mens/ruiter/menner van wordt.
M.a.w. de hosklossers in het zonnetje zetten i.p.v. het neerbuigend te behandelen. En misschien het 'Oudeerwetse' type proberen terug te fokken?????
Dit zijn maar zo mijn gedachten.

JAAAAAA sandrina die zit, precies zoals jij het zegt. er staat ook met hele grote letters recreatie boven aan hun site erbij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:31

Westerntrail schreef:
Peelie schreef:

Dat was toen ook al zo, toen ik jaren terug naar de keuring ging met mijn haf.
De echte fokkers met naam, kregen toen al gauw een eerste premie, en stonden dus al vooraan.

Zo gaat dat bij overal bij keuringen. Ook op honden en katten tentoonstellingen bijvoorbeeld.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:32

Maar ik denk dat het ook komt omdat de echte fokkers, er al jaren in zitten en precies weten, waarop ze moeten fokken :j alhoewel ik ook wel eens hoor, van vriendjes politiek!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:25

Maar hij was ook bedeeld met een 1C premie! Maar daarna word hij vermeld als 2A? Waar is die 1e premie dan gebleven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:56

Dat is gewoon een foutje... Mijn merrie werd vermeld met een ander erbij als eigenaar. Mailtje naar kvth en boekje later staat er keurig een rectificatie ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:00

Dit zal de doodsteek worden voor de KVTH en meer dan terecht, de wijze van keuren is de afgelopen 10 jaar tot onder het nulpunt gedaald.
Stelletje amateurs.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:27

Ik zal.eens mailen :j

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:06

ik heb gisteren weer het blad binnen gekregen, maar daar staat ook een artikel in dat een aantal juryleden zich bedankt heeft vanwege bepaalde problemen binnen de kvth. en ook het trekpaard neemt de overhand qua foto`s en artikels. dus ik denk dat ik aan het einde van dit jaar overstap naar de nhps. eerst even de kat uit de boom kijken.hou wel hun site in de gaten over het hoe en wat.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:29

De plaats is bekend, maar toch net te ver weg voor mij om even naar toe te gaan. Hou de site wel in de gaten over het hoe en wat. Weet zo uit mijn hoofd de plaats niet meer moet men even kijken op hun site.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:32

Ik zoek mss verkeerd maar kan de lokatie niet vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:29

Stond op Lunteren maar dit was een fout las op haflinger forum. De locat is dus nog onbekend!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:38

Yvank_ schreef:
Maar kvth organiseert geen keuringen voor dartmoors ofzo? Ik heb ze ook nog nooit in het orgaan zien staan maar goed die heb ik ook pas sinds januari 2012:=

op de hk is het vooraf ook dartmoorkeuring :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:33

zie nu wel een tijd staan maar idd geen plaats meer. dus wachten wel af.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:39

Caira schreef:
o god ze gaan de tinkers achterna. Wij hebben 4 stamboeken, wahahha

2 ;)

Het was inderdaad een reemde constructie met 2 rassen onder 1 'titel'. Ik ben benieuwd hoe het stamboek zich ontwikkelen gaat :)