Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:00

tita schreef:
:D

Maar ik vraag me af, wie weet kan merel wel contact opnemen met kou en vriesweer en stilstaande fileleed van meer dan standaard uur, deelt anwb ook drinken eten en dekens uit in Nederland.

Zij zijn met helikopters dekens en proviand aan het uitdelen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:00

viefdepief schreef:
Ze hebben inmiddels enkele vuilniszakken met hooi voor de paarden (opgehaald in een dorp in de buurt). Daarnaast hebben ze van de brandweer extra flesjes water gekregen voor de paarden.

Fijn dat er iig weer hooi is.
Rijden ze inmiddels ook weer een beetje?
Jeetje zeg, zoiets verwacht je toch niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:01

Judith_ schreef:
Caesar schreef:
Of iemand die met een karretje / scooter / bolderwagen wat kan komen brengen. Paarden zijn koud, dus dekens?

Hoe zou Nederland dat nou doen in zo'n situatie?

Het is natuurlijk wel een hele specifieke situatie en het komt niet vaak voor dat er daadwerkelijk 30 uur lang het verkeer stil staat. En dan ook nog eens met paarden. Die kans is niet heel erg groot en ook niet relevant om een heel plan voor klaar te hebben als land zijnde.
Maar bij files in koud winter weer worden er al heel snel water en dekens uitgedeeld aan de stilstaande auto's.

Dat snap ik wel. Maar hier zou toch in het nieuws een oproep zijn om spullen te verzamelen en mensen op te vangen ofzo. Of in ieder geval dekens, koffie ofzo geven. Dat kan lopend nog wel lijkt me.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:02

Verschrikkelijk zeg! Dat hoop je toch nooit mee te maken... Ik weet geen kant en klare oplossing, hoop dat ze bij mensen in de buurt nog wat water of voer kunnen krijgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:03

@ Ceasar, Hier als in Nederland? Ik weet niet of dat in Frankrijk niet al gedaan is, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Samo

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:06

Jeetje wat een pech zeg! Wat fijn dat er al wat hooi is geregeld. Hoop dat ze snel weer kunnen rijden!
Mijn vader staat vast in dezelfde file (koeriersbedrijf), stuurde hem dit bericht door en kreeg terug dat hij op hetzelde punt vast stond.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:07

Ahjoh die heli kan toch wat voer naar beneden gooien :Y)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:08

Ik heb een Franse vakantievriend uit die omgeving een berichtje gestuurd, misschien heeft hij wat contacten.. Wat een horrorverhaal zeg!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:09

DeniiSee schreef:
Ahjoh die heli kan toch wat voer naar beneden gooien :Y)

Doe ze ook, ze brengen dekens en eten.
Het leger is bezig te helpen de wegen schoon te maken en auto's te verplaatsen.
Er zijn nl ook auto's waar niemand meer in zit, deze moeten versleept worden.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:11

Ai, wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken zeg! Ik volg even mee, hopelijk is er snel een oplossing en kunnen ze ergens onderkomen :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:12

Ik hoorde gister op het nieuws over de situatie in Frankrijk, ik vind het behoorlijk heftig! Ik hoop voor iedereen die er in staat dat ze snel weer verder kunnen, en voldoende eten en water kunnen bemachtigen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:13

Jeetje wat moet dat vreselijk zijn zeg !

Hoop dat ze snel de paarden eventueel ergens kunnen onderbrengen :(:)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:13

Kriebels! Als ik die beelden zie in het filmpje .. :oo wat een drama voor iedereen die daar in staan. Gelukkig (in dit geval) geven paarden zich snel over aan omstandigheden.. Ik hoop dat dat nu ook zo is. Wat zullen ze blij zijn als ze weer thuis zijn.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:15

Eigenlijk kan dit bericht beter naar een frans paardenforum en naar franse ruiters gestuurd worden. Die zitten toch al wat dichterbij en eventueel kennen die een boer langs de route die de paarden kan overladen ofzo en met de trekker naar de bewoonde wereld kan slepen. Die weten ook hoe het er daar uitziet en wat eventueel zou kunnen. Nederlanders kunnen alleen via google earth meekijken.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:17

En de hulpinstanties die over de vluchtstrook met een vrachtwagen de paarden overladen en ergens onderbrengen? Dat gebeurd toch ook vaak als er een ongeluk is gebeurd met een vrachtwagen paarden/vee of trailer? Je zou toch denken dat dat een prio krijgt omdat mensen zich vaak makkelijker redden dan dieren. Die zijn afhankelijk van ons.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:17

Jeetje wat een drama, dat verwacht je toch niet?? Hoop dat ze snel hulp krijgen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:18

Cayenne schreef:
Judith_ schreef:
Ik geloof dat het er meer om gaat dat de gemiddelde ANWB auto niet voorzien is van hooi en een bokker in de buurt misschien wel.

Eigenlijk best schandalig -O- :D

_O- _O- _O- _O- _O-

We zoeken dus een boer in de buurt met een stevige trekker die door de sneeuw kan komen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:20

Kostolany schreef:
En de hulpinstanties die over de vluchtstrook met een vrachtwagen de paarden overladen en ergens onderbrengen? Dat gebeurd toch ook vaak als er een ongeluk is gebeurd met een vrachtwagen paarden/vee of trailer? Je zou toch denken dat dat een prio krijgt omdat mensen zich vaak makkelijker redden dan dieren. Die zijn afhankelijk van ons.

De vluchtstrook (als hij er is) staat ook volledig vast!
Er ligt op sommige plekken 50cm sneeuw!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:21

Pls retweet! If someone has information or can help, we are with 4 horses on the A1 (Estreés Denicourt,exit D1029), for 30 hours now. Help!

Exacte plaats??

bethje31

Er zit een grote rijstal vlakbij...is het een idee om ze om hulp te vragen...lijkt een paar dorpjes verder te zitten in Cachy, tussen Amiens en Peronne..
http://www.ecuries-bois-l-abbe.com/contact

Zie de link.....

Amaris

Ik kan me ook nog voorstellen dat dorpjes in de buurt zowiezo komen/gaan helpen. Niet alleen paarden, maar gewoon de mensen in het algemeen. Als ik hoorde dat zo'n drama bij Weert-Noord plaatsvond was ik al snel met thermoskannen ed naar de snelweg gegaan.

Als het bericht van de paarden in zo'n dorpje bekend gemaakt kan worden, kan ik me voorstellen dat plaatselijke boeren hulp kunnen bieden in de vorm van dekens/hooi ed. Maarja... hoe krijg je dat voor elkaar?

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:22

En een telefoonnummer.......zal ik het anders op haar facebook zetten? Ze hebben vast wel wat eten voor de paarden: 0033-6 45 20 45 84

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:23

Dniekje schreef:
Pls retweet! If someone has information or can help, we are with 4 horses on the A1 (Estreés Denicourt,exit D1029), for 30 hours now. Help!

Exacte plaats??

Tik dit in in google maps: Estrées-Deniécourt, Somme, Picardy, France
Ik denk dat ze daar ergens staan, daar loopt de D1029.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:23

Ik heb even een tweet naar haar gedaan met wat nummers oa van de franse dierenbescherming. Misschien kunnen die wel wat! Mn frans is echter te beperkt om verder dingen op te gaan zoeken..