KBRSF trekt Sjef Janssen als technisch manager dressuur aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:45

Ayasha schreef:
horseyfries schreef:
Idd Lienbono, het wordt gewoon tijd dat Sjef jou ontdekt! *\o/*

Dat zegt ze toch helemaal niet?
Ik zie ook heel veel talentjes op regionaal niveau rijden. Bij de pony's zitten oa écht fijne ruiters die een heel knap stukje kunnen sturen... Die zouden er best kunnen komen mits de juiste begeleiding.

Maar het zijn de tutjes met dure bokken, die hun paard na een proef die zij zelf verkl**t hebben, drie keer de los-rijpiste rond meppen met de zweep die uit eindelijk door stromen... Want bij hun ouders zit het geld... Maar die pony-ruiter die ontzettend netjes rijd komt er niet hoewel ze vermoedelijk veel meer uit haar simpele pony haalt, dan het tutje van hierboven. :)

Misschien dat jij alles wat je zegt sarcastisch bedoelt, maar ga er niet automatisch van uit dat een ander dat ook doet aub! Ik ken Lienbono en het is een getalenteerde amazone, dus ik hoop voor haar dat ze echt opgenomen wordt in één of ander plan om talent te ontwikkelen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:47

ChantalD schreef:
Afgezien van de discussie wat in wiens belang is (de belangen van 'degenen die nu van enige betekenis' zijn, zijn niet per definitie in het belang van de toekomstige doorstroom...Sterker nog, vasthouden aan wat NU is, lijkt mij persoonlijk een behoorlijk belemmering in een lange-termijn visie).

Zoals ik het lees gaat Sfef geen individuele ruiters trainen, maar juist het 'management' naar een hoger plan brengen. Sjef heeft in de afgelopen X jaren als geen ander bewezen in staat te zijn zowel teams als ruiters dusdanig te begeleiden (op heel veel vlakken) dat ze op het kritieke moment optimaal kunnen presteren. Hij is zeker in staat zowel 'de gevestigde orde' als het opkomend talent zodanig te begeleiden en selcteren dat op de juiste tijd en de juiste plaats, de juiste poppetjes staan en ook nog eens in de juiste vorm. Ook als dat betekend dat dat NIET de huidige 'grote namen' zijn als duidelijk is dat een ander poppetje op dat moment een betere keuze is.
Buiten het managen van de ruiters in de hogere klassen weet Sjef ook nog eens aan welke touwtjes te trekken om een duidelijk opleidings'systeem' op te zetten om een betere doorstroom te krijgen, én zijn invloed kan er voor zorgen dat de Belgische ruiters meer in de picture komen bij diegenen die de middelen hebben om goed materiaal geschikbaar te stellen. Dat zal hij heus niet zelf doen, managen is delegeren. Kwestie van (weer) de juiste persoon op de juiste plaats, die dit voor hem doet.

Dit lijkt mij een hele goede stap, als alle betrokkenen zich volledig kunnen en willen inzetten met niets anders dan 'the bigger picture' voor ogen.
En daar ligt ook meteen het grootste struikelblok. Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat we uiterlijk volgend jaar deze tijd een kop op de voorpagina van Bokt te zien krijgen met de strekking: Arbeidovereenkomst KBRSF en Sjef Jansen na proeftijd niet verlengd wegens botsende mentaliteit' :+

Wordt vervolgd me dunkt...

Helemaal mee eens, het is een supergoede stap die valt of staat met de wil in België om te veranderen om beter te worden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:45

horseyfries schreef:
Misschien dat jij alles wat je zegt sarcastisch bedoelt, maar ga er niet automatisch van uit dat een ander dat ook doet aub! Ik ken Lienbono en het is een getalenteerde amazone, dus ik hoop voor haar dat ze echt opgenomen wordt in één of ander plan om talent te ontwikkelen.

Nee, ik ben gewoon van jou gewend dat je zelden de meest aardige reacties geeft. _O- My bad, sorry.

horseyfries

Re: KBRSF trekt Sjef Janssen als technisch manager dressuur aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:23

Dan lees je de verkeerde topics ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:02

Dat kan zomaar waar zijn. Vandaar ook de sorry.
Die was, hoewel het inderdaad wel zo lijkt, niet sarcastisch.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:43

Da's vriendelijk Jenny. Al had ik het wel niet over mij persoonlijk, ik ken genoeg mensen en paarden die talent hebben om hoger te komen mits ze goede begeleiding krijgen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:06

Weet ik dat jij dat niet over jezelf zegt, daarom zeg ik het ;)