Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Poiuytrewq schreef:Netje als dat paard mijn buur niet was zou ik niet oordelen.
Als je zo een vervelende grond hebt neem dan je verantwoordelijkheid en maak er iets veiligs van!! ik vind het heel verdrietig, natuurlijk, maar soms wordt er te makkelijk gedacht over dingen en dat kan zowaar verkeerd gaan!

ikkebenhier schreef:Ik wil me ook even melden hier...
Als je de situatie niet kent, kan je niet correct oordelen.
Helaas heb ik in december op ongeveer dezelfde manier mijn 28-jarig oud paard verloren.
Wat er precies gebeurd is weten we nog steeds niet.
De hele wei was wat nat door de weersomstandigheden. Net voor zijn stal lag een plas die wat dieper was.
Hoe het gebeurd is weten we niet, maar toen hij gevonden werd lag hij half in de stal, half eruit.
Helemaal vastgezogen en zichzelf ingegraven in de okas die oorspronkelijk niet eens zo diep was.
Wat ik maar wil zeggen,
misschien is het paard gevallen en door zijn pogingen om recht te staan heeft hij zichzelf ingegraven?
Het weiland ziet er idd drassig en nat uit.
Heel zielig hoe het paard erbij lag. Helaas lag mijn paardje er ongeveer hetzelfde bij.
Voor hem was het helaas al te laat en konden we niks meer doen...
.
winia4ever schreef:Nu dit in het nieuws komt, hoor ik dus meerdere mensen met de zelfde nare ervaring..
Zelf vind ik dat dus wel een puntje om hier aandacht aan te scheken.
Dat neemt niet weg dat ik het heel erg vind voor de eigenaren.
dat overkomt je.robesh schreef:Erg triest voor het paardje. Wij gaan elke week naar de dierenwinkel aan dezelfde weg en de paarden staan elk jaar in de winter in de blubber. Niet alle paarden hebben een schuilstal maar een enkeling heeft daar de mogenlijkheid toe.
Verder is het naar mijn mening geen geschikt land om in de winter paarden op te houden . Slechte grond en omheining.
Tosadog schreef:ik dacht wel meteen aan cushing bij het zien van die vacht jamaar goed, ik weet verder niets van verzorging e.d. van deze paarden.
En aan cushing kun je an sich niet zo heel erg veel (meer) doen.
Maar je kunt - gelukkig - wel heel veel voor je cushing paard doen. Zo heeft de onze nog 5,5 jaar weer een gladde vacht en frisse blik en lekker in zijn spieren gezeten..
bethje31 schreef:Het is wel vaak zo dat als oudjes vallen ze moeite hebben met opstaan. Misschien is dat het meer wat hier is gebeurt. Gebeurt wel vaker...onlangs hier in de buurt was een ouder paard met een buitenritje onderweg uitgegleden en kon niet meer overeind komen...hebben ze gewoon de kracht niet meer voor. Oudere paarden zie je ook vrijwel nooit liggend slapen...schijnt ook te maken te hebben met dat ze moeilijker opstaan.