Twee pony's doodgereden bij Zuilichem *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Twee pony's doodgereden bij Zuilichem *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:27

Misschien moet er voortaan beter worden nagedacht voordat er iets gepost wordt ;)
Is wel zo vriendelijk tegenover de eigenaar!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:30

Natuurlijk verschrikkelijk dat die pony's zijn overleden, maar inderdaad, denk eens aan die bestuurder.

Als hij alleen WA verzekerd is er kans dat ie zijn auto helemaal kwijt is + enorme geschrokken en geen geld krijgt van verzekering. En dat omdat die ponys geen goede omheining hadden. Of was het hek open gemaakt? (iets wat de laatste tijd ook wel vaker voorkomt).

Zeer sneu voor iedereen die betrokken is :(

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:17

Man krijgt idd geen cent voor zijn auto terug.. omheining was gewoon in orde dus het is idd de vraag of het hek niet (per ongeluk) open gedaan is.

Waar ik me echt aan stoor in dit topic is dat er mensen zijn die gewoon maar wat roepen zonder dat ze weten wat er aan de hand is.. in dit geval sta ik er net wat dichterbij en weet ik dus wat wel en niet waar is..
Ik snap dat dat voor anderen moeilijk te doorzien is maar om nou meteen iedereen te beschuldigen???

Eerst de bestuurder dat die een Aso is e.d. terwijl het gewoon een stom ongeluk was en de man zich nu kei schuldig voelt EN zijn auto kwijt is.. en dan vervolgens de eigenaar van de pony's dat die beter op zijn omheining moet letten (terwijl die gewoon in orde is)
Misschien niet zo snel oordelen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:25

@QueLee, door je mening te geven oordeel je. Dat kan negatief of positief zijn. Maar iedereen oordeelt dus.

Om vervolgens een eigenaar de schuld te gaan geven vind ik helemaal kwalijk, niemand laat opzettelijk zijn of haar paarden doodrijden (naar ik aanneem). Ook is het inderdaad vervelend dat de bestuurder als "aso" is omschreven, maar zoals de tekst oorspronkelijk was leek het erop dat deze man was doorgereden. Op basis van dat stuk geeft iedereen zijn/haar mening.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:52

QueLee schreef:
Man krijgt idd geen cent voor zijn auto terug..

Moet de eigenaar (verzekering) van de ponies dat niet betalen dan?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:43

Huertecilla schreef:
AnikaTje schreef:
:( M'n dag weer verpest.. Kijk toch eens uit..
Arme diertjes.. :(:)

Y;(

Inderdaad; zorg toch eens voor een deugdelijke omheining.

Loslopende paarden/ponies op de weg is een voor mens en dier levensgevaarlijke situatie.

Degenen die over ´dader´ schrijven zouden de eigenaar moeten bedoelen.

Is niet altijd zo HC, je hebt er shetten/mini's bij die er toch uit weten te komen, helaas weet je dat pas als het ze gelukt is en dan in dit geval met een zeer tragische afloop.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:09

Vala schreef:
Is niet altijd zo HC, je hebt er shetten/mini's bij die er toch uit weten te komen,

Dat is dan niet deugdelijk. De rest is smoezenboek en rookgordijn.
Oh ja, het hek kan ook opengezet zijn door onverlaten. Die hadden een betonschaar voor het deugdelijke slot :roll:

Hoe dan ook; paarden/ponies horen niet los te kunnen lopen op de weg en de eigenaar is daar verantwoordelijk voor.
HOOG tijd dat de paardenhouders zich dat eens breder realiseren.
Het is je PLICHT ervoor te zoegen dat jouw dieren geen gevaar opleveren voor anderen. Daar horen gebruikers van de openbare ruimte vanuit te kunnen gaan.

De paardenwereld is echt een vreemd geval in deze.
Wanneer een loslopende hond een enrsitg incident veroorzaakt is de hondenwereñd boos op de eigenaar omdat die het belang van de hondenliehebbers schaadt.
Wanneer het een paard betreft vindt de paardenwereld dat de rest van wereld beter op moet letten en meer rekening moet houden met een lijst van onzinargumenten.

Alleen de titel van dit bericht al 8)7
Die zou moeten zijn: ´Loslopend ponies veroorzaken ongeval´.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:12

yvonnedv schreef:
QueLee schreef:
Man krijgt idd geen cent voor zijn auto terug..

Uiteraard. Ook alle vervolgschade zoals whiplash, gederfd inkomen in de toekomst etc.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:16

Arme mobilist, je leest dit soort berichten helaas vaker en vaker. :n

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:51

Huertecilla schreef:
yvonnedv schreef:

Uiteraard. Ook alle vervolgschade zoals whiplash, gederfd inkomen in de toekomst etc.

Hier in de buurt is eens een auto op een losgebroken paard en die man kreeg zelfs zijn sokken die ze stukgeknipt hadden vergoed.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:51

Volgens mij ben je wel aansprakelijk voor wat je paarden doen ook al zit het hek goed dicht en zijn ze niet uitgebroken door kapot lint Eigenaar moet volgens mij wel de schade vergoeden

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:25

Ik kom daar regelmatig langs en heb al eens een paar pony's van de van heemstraweg geplukt := gelukkig is dat goed afgelopen...
DAP is overigens al een paar keer gewaarschuwd dat het land achter de zijlstraat (wat grenst aan de v heemstraweg) niet goed omheind/afgezet was, geen idee of ze daaruit zijn ontsnapt, zag daarvan de week geen paardjes meer opstaan, maar hoop toch dat dit nu aangepakt/serieus genomen word....

Je schrikt je als bestuurder toch ook een ongeluk... verschrikkelijk !

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:05

Selka schreef:
@QueLee, door je mening te geven oordeel je. Dat kan negatief of positief zijn. Maar iedereen oordeelt dus.

Om vervolgens een eigenaar de schuld te gaan geven vind ik helemaal kwalijk, niemand laat opzettelijk zijn of haar paarden doodrijden (naar ik aanneem). Ook is het inderdaad vervelend dat de bestuurder als "aso" is omschreven, maar zoals de tekst oorspronkelijk was leek het erop dat deze man was doorgereden. Op basis van dat stuk geeft iedereen zijn/haar mening.

Het gaat bij een ongeval niet over je mening. Het gaat over feiten.
Een mening hoeft niet oordelend te zijn. De meeste meningen die je op dit soort topics leest, zijn niet onderbouwd door feiten.

Het is een afschuwelijk ongeluk. Zowel voor de bestuurder van de auto als voor de eigenaar van de ponies. De eigenaar van de ponies wordt zeer waarschijnlijk verantwoordelijk gehouden voor de schade. Je hoort een goede omheining te hebben om je vee binnen je erf of land te houden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:14

Maar dan kan het boxje dat commentaar mogelijk maakt toch ook meteen uitgeschakeld worden?? De feiten zijn alleen bekend bij de eigenaar van de paarden en de bestuurder van de auto.

Op een forum kun je verwachten dat er alles behalve feiten in het rond vliegen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:40

In Duitsland het je een apparte WAverzekering voor je paarden nodig. Die dekt dus wel zulke ongevallen.
Ik ben ooit een van andermans paard gevallen, heb toen alle schade terug gekregen.
Ik ben ook blij dat ik geen uitbrekers heb.

Iig heel veel sterkte voor de aotomobilist en de paardeneinaar(esse).

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:06

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:12

:X[/quote]

Je zult wieldoppen bedoelen denk ik. Een velg is de metalen binnenkant van een wiel waarmee het wiel aan de auto bevestigd is.[/quote]
ja die inderdaad :9