Paardenrace op snelweg Roemenië - video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:30

In Ierland kunnen ze er ook wat van :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:31

Ninia schreef:
Nou Romylover en Xslvna, laat mij dan maar eens zien hoe jullie aan die alwetendheid komen dat galopperen op asfalt niet slecht is voor je paard. Zijn daar studies van? Is er onderzoek gedaan naar de gevolgen op korte en lange termijn, voor de hoeven en gewrichten? Wel eens gedacht aan andere risico's zoals uitglijden? En als ik het goed begrijp, ga je dus in galop over een geasfalteerd fietspad? :n

Ik met de mijne zowel in rendraf als in rengalop (harddraver), nee geen snelle galop maar een rengalop ja :)
Paard is ondertussen 24, en heeft nu dik 10 jaar héél vaak wedstrijdjes (of gewone trainingen) op asfalt gehad, en eerlijk gezegd ken ik geen paard dat soepeler is dan de mijne op deze leeftijd, geen paard van die leeftijd wat nog zulke kracht in de benen heeft.
Neem aan dat als het zo slecht was voor de gewrichten al naar de knoppen waren, versleten en dan haar pezen gevoelig zouden zijn.

Nee studies worden niet gedaan, dus harde bewijzen zijn er niet, maar bewijzen dat het slecht is zijn er ook niet.
Puur opbouwen, goede doorbloeding van het gehele been (!) en goed verende hoeven. Ben er ook heilig van overtuigd dat als je doet wat ik doe met een paard op ijzers, hij/zij binnen no-time naar de *** is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:35

Waves schreef:
Hoe weten wij uberhaupt dat het boeren zijn?

Citaat:
Een aantal lokale boeren had besloten

OP, OP

Gianti

Re: Paardenrace op snelweg Roemenië - video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:38

zullen we het maar op lol met je knol houden van een stel penny's :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:42

Ninia schreef:
Nou Romylover en Xslvna, laat mij dan maar eens zien hoe jullie aan die alwetendheid komen dat galopperen op asfalt niet slecht is voor je paard. Zijn daar studies van? Is er onderzoek gedaan naar de gevolgen op korte en lange termijn, voor de hoeven en gewrichten? Wel eens gedacht aan andere risico's zoals uitglijden? En als ik het goed begrijp, ga je dus in galop over een geasfalteerd fietspad? :n

er zijn een aantal hoefsmiden en een DA hier in de buurt die het met mij eens zijn , en die zullen het wel weten toch ?
ik galopeer over zo'n soort fietspad :
http://farm3.staticflickr.com/2717/4034 ... dc65_m.jpg
dus eigenlijk hetzelfde als over de weg :P

natuurlijk heb ik gedacht aan uitglijden , maar daarvoor had je wel mijn eerdere posten goed moeten lezen :P

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:01

Ow god tja....in Roemenië kan alles.
Ben er een keer geweest voor vrijwilligerswerk.....wat je daar ziet!
Ik keur het niet goed. Helemaal niet. Maar denkende aan hoe het leven daar is voor de gemiddelde mens en wat paarden daar voor rol spelen.....

Ze hebben in ieder geval goed hun benen gestrekt :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:41

romyloverrr schreef:
het hoefmeganisme is zo gemaakt dat het een goede schokdemepende werking heeft ,
dus ja , het kan prima !

Zand is een zwaardere belasting. Idem beslagen over gras/klei.

Paardenhoeven zijn geëvolueerd op harde ondergrond. Zand in rijbakken/banen is een noodoplossing voor de suboptimale hoeven door suboptimale leefomstandigheden op stal of te zachte weides.

TheMelgut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:15

Hahaha,iets nieuws uitgeprobeerd

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:21

Fiffill schreef:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=oGO-OupENC4[/o]

zo, pardon :\ verbazingwekkend.. niet alleen een feit dat iemand daar zo roekeloos gaat mennen, maar ook het rij-gedrag van die auto's. Gekke Ieren!

Ninia

Re: Paardenrace op snelweg Roemenië - video

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:13

Ik begrijp dat er nieuwe inzichten zijn mbt belasting op de harde ondergrond. Ik ken deze inzichten niet, maar ik sta open voor nieuwe dingen. Toch vraag ik mij dan iets af.
Mijn paarden kunnen 's winters zowel op het harde, als op zand lopen. Ze staan graag op het harde, maar ik zie ze nooit kiezen voor een lekker galopje op het pad. Dit doen ze altijd op het zand. Dit geeft mij dan toch het idee dat ze het zelf prettiger vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 05:49

dark_nijnte schreef:
Fiffill schreef:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=oGO-OupENC4[/o]

zo, pardon :\ verbazingwekkend.. niet alleen een feit dat iemand daar zo roekeloos gaat mennen, maar ook het rij-gedrag van die auto's. Gekke Ieren!

Vind dat ook een heftig filmpje, maar dan toch vooral van de politie die constant voor gevaarlijke situaties zorgt! Vond hun paardjes bloedje hard gaan, stoere Ierse knollen en nog verdomd snel ook!
Denk trouwens dat galoperen op verharde weg veel minder belastend is als ze trekken met de kar, dan dat er nog eens extra gewicht direct bovenop zit... Mijn shet gaat zelf graag in galop op de weg met karretje, zonder ijzers en heeft daar niets van, kan je beter in alle rust terug nemen dan gaan zitten panieken met alle misstappen van dien en trouwens ik weet bijna wel zeker dat mijn paard kwpn tuiger, hels kan draven op de verharde weg, daar zijn de meeste paarden zelfs in rengalop helemaal niets bij en dat is pas een kracht wat er dan vrijkomt, want dan zit ik er ook nog es op en ik weeg wel wat... Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik nooit van zijn lang zal zijn leven in galop zal aanspringen op een verharde weg, met of zonder ijzers, vind het not done eigenlijk en levensgevaarlijk, maar ja he, ik ben tenslotte al weer een ouwe truus van begin 40, ik zie onderhand wel heel wat meer spoken dan een penny van 13 jaar...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:05

Fiffill schreef:

[ Video ]

jesus wat een idioot filmpje := heb t na paar seconden uit gezet...veelste bang om te zien dat dat paard in die politie auto knalt of onder uit gaat en ze benen breekt enzo...
vind zowel de begin post als dit filmpje roekeloos en gevaarlijk..