Poging om paardenlasagne aan de armen te geven faalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:47

Wat erg dat er zo met het vlees om gegaan wordt, het vlees van een voorheen levend wezen dat voor de consumptie van de mens geslacht is. Bah...

ik zou bijna zeggen, hop alles verzamelen en terug brengen naar de fabriek (of waar het product vandaan komt, I don't know), leg de kosten van het opnieuw bestickeren bij degene wiens schuld het is dat er vanaf het begin af aan verkeerde stickers op geplakt werden. Desnoods als voorschot of deel van aflossing van een eventuele boete...

Dan kunnen ze het altijd nog verkopen als paardenvlees, weggeven, diervoeding er van maken, wat dan ook. Maar weggooien...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:51

Mooier kan het toch niet Wolter! Daar kan ik nog wel mee leven.
Je hebt hun hele leven goed voor ze gezorgd, en nou zorgt hij voor jou.

Veel jagers die ik ken doen dat ook. Vrienden van mij hebben een kleine maar diverse veestapel. Zorgen er goed voor, en als de tijd daar is gaan ze naar een kleinschalige slager en komen ze verpakt weer terug. En voor de afwisseling eigen geschoten wild.

Ik kan het niet. Ik eet al 20 jaar geen vlees. Geen onbekende maar ook geen bekende dieren.

Daarom maak ik mij ook heel boos over het feit dat al deze dieren nu voor niets geslacht zijn.

Kitty1985

Re: Poging om paardenlasagne aan de armen te geven faalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:52

Tel werkt niet mee.

Vervolg:

En ben zelfs bereidt om een gedeelte vrijwillig om te stickeren.
Sticker in een rot tempo, en zou best een weekje willen stickeren

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:11

Katyatje schreef:
Janine1990 schreef:
Oké, laten we dan de voedselbank ook maar opheffen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... nden.dhtml

Hoe sluit dit aan bij wat ik zeg?

Wij geven relatief vers brood (1 dag oud) weg aan de voedselbank omdat we het zelf toch niet meer kopen?
Of eigenlijk, de bakkers vinden dat het niet meer verkoopbaar is en geven het aan de voedselbank...

Is toch niets anders dan het lasagna gebeuren? Men vindt dat het niet meer verkoopbaar is, de consument vindt het echter nog prima eetbaar.

Laat ik de vraag andersom stellen... In welk opzicht ben jij van mening dat het doneren van niet-verkoopbaar brood aan de voedselbank anders is dan de lasagna die uit de schappen werd gehaald?

Daarbij ben ik in mijn vorige bericht vergeten te vragen waarom jij het vlees in de lasagna 'slecht vlees' en als 'gevaarlijk bestempeld' noemt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:36

wolter schreef:
Ik eet al mijn hele leven hoofdzakelijk eigen dieren, en ja oa ook paard/pony.
Toen mijn dochter een jaar of 6 was kreeg haar pony [shet] een hengstveulen.
Toen die weg moest stelde ik voor om hem maar te laten slachten voor eigen gebruik, je zult begrijpen dat dat protest op leverde .
Ik mocht hem wel verkopen.
Toen heb ik haar uitgelegd dat hij dan wss via Zuidlaren naar Belgie of Italie zou gaan om daar alsnog geslacht te worden, waarna we hem weer terug konden kopen in de winkel als salami.
Toen snapte zij ook wel welke optie beter was.
Uiteindelijk heeft ze hem met me naar de plaatselijke slager gebracht, en weer opgehaald.
Kort: het veulen heeft ongeveer 3/4 jaar van ons gegeten, en daarna wij van hem

I like!! _/-\o_

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:20

En toch denk ik dat de verzekering ermee te maken heeft.
Lasagna fabrikant X koopt zijn gehakt bij bedrijf Y.
X weet niet dat in het gehakt van Y paardenvlees zit.
X moet de lasagna uit de rekken laten halen. Ze proberen dit verlies terug te vorderen van de verzekering, maar eerst moet de lasagna vernietigd worden. Logisch toch ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:28

tweebelgen schreef:
En toch denk ik dat de verzekering ermee te maken heeft.
Lasagna fabrikant X koopt zijn gehakt bij bedrijf Y.
X weet niet dat in het gehakt van Y paardenvlees zit.
X moet de lasagna uit de rekken laten halen. Ze proberen dit verlies terug te vorderen van de verzekering, maar eerst moet de lasagna vernietigd worden. Logisch toch ?

Maar dat gaat de verzekering verhalen op de fraudeur.
Denk niet dat een verzekering dat zomaar gaat uitbetalen.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:09

Dat zullen de verzekeringen samen moeten uitvechten.
Maar firma X zal haar geld wel krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:24

tweebelgen schreef:
Dat zullen de verzekeringen samen moeten uitvechten.
Maar firma X zal haar geld wel krijgen.

Ja hoor, firma X zal haar geld wel krijgen... Maar niet voordat de lasagna bedorven is :P

En ik denk dat de fraudeur uiteindelijk niet gedekt zal worden door de verzekering ;)
Knappe man die een verzekering weet af te sluiten waarbij fraude wordt gedekt... Dat willen we allemaal natuurlijk wel ;)

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:36

Lasagna zal ondertussen al wel verwerkt zijn in veevoeders of iets anders. Het vernietigingsbedrijf moet er toch ook aan verdienen nietwaar ?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:34

Janine1990 schreef:
Katyatje schreef:
Hoe sluit dit aan bij wat ik zeg?

Wij geven relatief vers brood (1 dag oud) weg aan de voedselbank omdat we het zelf toch niet meer kopen?
Of eigenlijk, de bakkers vinden dat het niet meer verkoopbaar is en geven het aan de voedselbank...

Is toch niets anders dan het lasagna gebeuren? Men vindt dat het niet meer verkoopbaar is, de consument vindt het echter nog prima eetbaar.

Laat ik de vraag andersom stellen... In welk opzicht ben jij van mening dat het doneren van niet-verkoopbaar brood aan de voedselbank anders is dan de lasagna die uit de schappen werd gehaald?

Daarbij ben ik in mijn vorige bericht vergeten te vragen waarom jij het vlees in de lasagna 'slecht vlees' en als 'gevaarlijk bestempeld' noemt?

Ik heb in mijn bericht wel degelijk gezegd 'zogezegd slecht vlees', omdat het zo is dat het als gevaarlijk bestempeld geweest is aangezien de afkomst niet bekend was en nog niet onderzocht is of het wel gezond is. Maar ik heb zelf niet gezegd dat het slecht is. ;)

Verder gaat het me niet om de vergelijking die je maakt. Ik heb helemaal geen probleem met het feit dat de voedselbanken ons niet-verkoopbare voeding krijgen. Het was kritiek net op het feit dat die producten, die niet slecht zijn, niet gegeten worden door iedereen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:40

Katyatje schreef:
Ik heb in mijn bericht wel degelijk gezegd 'zogezegd slecht vlees', omdat het zo is dat het als gevaarlijk bestempeld geweest is aangezien de afkomst niet bekend was en nog niet onderzocht is of het wel gezond is. Maar ik heb zelf niet gezegd dat het slecht is. ;)

Verder gaat het me niet om de vergelijking die je maakt. Ik heb helemaal geen probleem met het feit dat de voedselbanken ons niet-verkoopbare voeding krijgen. Het was kritiek net op het feit dat die producten, die niet slecht zijn, niet gegeten worden door iedereen.

Ik begreep dat je dat ergens had gelezen of gehoord. Maar ik heb het nergens gehoord of gelezen. Vandaar mijn vraag....

Ik denk dat meer dan de helft van Nederland geen problemen heeft met het paardenvlees in de lasagna of in de IKEA balletjes, of waar dan ook in. Het is een beslissing van de overheid en daar hebben wij eigenlijk weinig mee van doen.

Want zover ik weet is het paardenvlees ook prima eetbaar, maar is het niet-verkoopbaar geworden.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:47

Janine1990 schreef:
wolter schreef:
Ik eet al mijn hele leven hoofdzakelijk eigen dieren, en ja oa ook paard/pony.
Toen mijn dochter een jaar of 6 was kreeg haar pony [shet] een hengstveulen.
Toen die weg moest stelde ik voor om hem maar te laten slachten voor eigen gebruik, je zult begrijpen dat dat protest op leverde .
Ik mocht hem wel verkopen.
Toen heb ik haar uitgelegd dat hij dan wss via Zuidlaren naar Belgie of Italie zou gaan om daar alsnog geslacht te worden, waarna we hem weer terug konden kopen in de winkel als salami.
Toen snapte zij ook wel welke optie beter was.
Uiteindelijk heeft ze hem met me naar de plaatselijke slager gebracht, en weer opgehaald.
Kort: het veulen heeft ongeveer 3/4 jaar van ons gegeten, en daarna wij van hem

I like!! _/-\o_

_/-\o_ Me too _/-\o_
Niks lekkerder dan een stuk eigen geschoten stuk wild of kip uit ren.