Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:ik snap dus werkeljjk niet waar al die ophef voor nodig is. Dus dan eet je paardenvlees, so what? Is toch met zo "erg" als rundvlees? Wat een gemiep zeg...
passoasam schreef:Er zijn nog steeds mensen hier op bokt die geen idee hebben hoe het werkt met Antibiotica. Zoals ik hierboven al eerder heb geschreven, we lopen als veehouders echt niet de hele dag met een spuit AB door de stal. Daar is het veel te duur voor. Ik vind het erg jammer dat mensen die er te weinig van af weten er wel zo makkelijk over oordelen.
Als je zelf een longontsteking of iets dergelijks hebt ben je toch ook blij als je van de dokter AB krijgt. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om een koe met een uierontsteking niet te behandelen. Dan heeft het dier ontzettend veel pijn en de kans is aanwezig dat de ontsteking naar binnen toe open breekt. Dan sterft het dier aan een niet zo erg fijne dood. En komt dan overigens niet in de voedselketen! Voor daar weer mensen conclusies uit gaan trekken.
Appelmoes_11 schreef:En wat vinden we ervan dat de zogenaamd verse groentes en fruit ook al maanden in de koeling hebben gelegen? Of hulpstoffen die in het proces gebruikt zijn en dus niet op het etiket staan? Je mag als consument gewoon niet bedonderd worden, het maakt niet uit wat je er zelf van vindt. Of je het nou stom vindt om wel koe te eten en geen paard, of allergisch bent, of het gewoon niet wil is allemaal niet belangrijk. Het moet vermeld worden, punt. Dat is nu niet gebeurd, en dat is kwalijk.
Fanniehh schreef:Het gaat er inderdaad om dat je als consument moet kunnen vertrouwen op de juiste verpakkingsinformatie. Als je bedonderd wordt dan gebeurt dat misschien ook met de vermelding "biologisch". Ik wil bijvoorbeeld geen plofkip kopen voor man en zoon(eet zelf sowieso geen kip meer) maar kan ik nog op de informatie vertrouwen?