Isabell Werth moet voor tuchtcommissie verschijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 08:55

Kitty1985 schreef:
Denk dat de commissie direct op de hoogte is gesteld van het voorval na uitslag bloed. Denk echter dat de tuchtcommissie het verhaal ook niet plausibel vindt en ze dus maar met bewijzen over de brug moet komen.

En ik denk toch echt niet dat ze de commissie bij elkaar roepen voor een minimaal gemeten hoeveelheid maagzweerremmers dat meermaals door de waterleiding is gegaan(zoals zij zegt) en met zo'n 30-60 liter water is verdunt.

Aannames, aannames, en nog eens aannames.

Tritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:19

Gut gedaan Isabelle, als iedereen zo goed voor de paarden zou zorgen ! Menige bokkers zijn vooringenomen onwetende mu..sen. Sommige kunnen niet lezen , sommige weten niet waar de klepel hangt. Neem maar aan dat Isabelle weet waar ze mee bezig is die zet haar reputatie niet voor een onnozel niet prestatie verhogend, medicijn op het spel.
Chapeau leuk filmpje, zou willen da ik het kon. Over happy athlete gesproken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:31

Tritt schreef:
Gut gedaan Isabelle, als iedereen zo goed voor de paarden zou zorgen ! Menige bokkers zijn vooringenomen onwetende mu..sen. Sommige kunnen niet lezen , sommige weten niet waar de klepel hangt. Neem maar aan dat Isabelle weet waar ze mee bezig is die zet haar reputatie niet voor een onnozel niet prestatie verhogend, medicijn op het spel.
Chapeau leuk filmpje, zou willen da ik het kon. Over happy athlete gesproken !

Wat een aannames zeg. Niet een leuke binnenkomer op Bokt @Tritt om bokkers vooringenomen onwetende mutsen te noemen. :n
Het is niet de eerste keer dat Isabell in de fout gaat. De bewijzen liegen er niet om. Je kunt alles wat krom is wel recht willen praten maar deze dame is wederom de fout in gegaan.

Electra63

Re: Isabell Werth moet voor tuchtcommissie verschijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:18

Maar Burl, waarom zou dit middel doping kunnen zijn? Is het kalmerend of prestatiebevorderend?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:30

En dat niet alleen, het is niet eens echt verboden. Je moet wel een aantekening er van hebben in je gegevens. Als je het dan toch bewust gebruikt, zorg je in ieder geval dat het genoteerd is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:43

Kitty1985 schreef:
Kom op.

Medicatie is duur. Dus daar ben je zuinig mee.
Wat er achter blijft is dus (lijkt mij) minimaal.. Dit roetsjt sowieso 3 door de leidingen heen. wordt ook nog eens verdunt met de 30-60 liter water wat een paard drinkt. En een paard wat zware arbeid verricht komt denk ik wel aan de 60 liter.

Dus de minimale hoeveelheid wat achterblijft x 3 keer door de leidingen x verdunnen met 60 liter.
Kans dat je deze minimale verdunde hoeveelheid terug vindt in het bloed lijkt mij klein.

Mocht je dus een ietsiepietsie terug vinden. Dan zal dat zo'n beetje net zoveel zijn als wanneer het paard het een week terug gehad heeft.

Dus er zal mijns inziens wel een aardige hoeveelheid gevonden zijn die niet strookt met het verhaal van Isabell.

Maar goed, jullie zullen het wel lezen in de toekomst.
Ik niet, het zal mij mijn achterwerk oxideren. Dankzij mijn spastische muis kwam ik in dit topic terecht en moest heel hard lachen.
Vandaar dat ik reageerde :)

En nou ga ik slapen! Welterusten iedereen.

Nu is het mijn beurt om te lachen geloof ik _/-\o_

FYI: We hebben het hier over Isabell Werth he.... Niet over de buurvrouw die van haar laatste centjes een paar paardjes heeft die maar beter niet ziek kunnen worden omdat ze anders geen wc-papier meer kan kopen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:43

Ben ook wel benieuwd naar haar watersysteem. Ik heb ook een rondpompsysteem. Gewoon normale drinkbakken met een staaf ipv lepel zodat deze ook warm wordt door het warme water. Maar het water in de drinkbak jan dus onmogelijk terug de leiding in gaan. Dus niks aanmames,maar gewoon nieuwsgierig naar het systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:54

Electra63 schreef:
Maar Burl, waarom zou dit middel doping kunnen zijn? Is het kalmerend of prestatiebevorderend?

Is niet relevant. Het is een verboden middel. Daarom dus. Ik kan mij niet voorstellen dat Isabell voor de tweede maal per ongeluk een 'foutje' maakt.
Het is een professional en zou dus beter moeten weten. Daarom geloof ik niet in haar theorie. Als ze wordt geschorst dan is dat vanwege bewezen feiten.
Of zou Isabell echt een dom en onwetend blondje zijn? Nee, dat geloof ik niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:59

burl schreef:
Is niet relevant. Het is een verboden middel. Daarom dus. Ik kan mij niet voorstellen dat Isabell voor de tweede maal per ongeluk een 'foutje' maakt.
Het is een professional en zou dus beter moeten weten. Daarom geloof ik niet in haar theorie. Als ze wordt geschorst dan is dat vanwege bewezen feiten.
Of zou Isabell echt een dom en onwetend blondje zijn? Nee, dat geloof ik niet.

Bij de FN is het een verboden middel.
Bij de FEI niet....

Ik ben wel benieuwd wat je er van vindt dat het bij de FEI niet verboden is en bij de FN wel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:06

Neem me niet kwalijk, maar een spuit uitspoelen in een waterbak?
Hoe komen ze erbij om dat te doen? En al helemaal in de waterbak van een ander paard waar het niet voor bestemd was.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:06

Ik denk juist, doordat zij al een keer veroordeeld is, extra voorzichtig is, de kans op (extra) controle is groot. En, alhoewel het excuus niet aannemelijk klinkt (maar ik ben geen technicus), ik wel geloof in een foutje/vergissing/verwisseling of iets dergelijks, omdat het maar om een maagbeschermer gaat. Ik vraag mij tevens af, of IS zelf de medicatie geeft? Waarschijnlijk is het een medewerker? Of het middel moet bepaalde bijwerkingen hebben, waardoor het paard van IW daar voordeel van heeft ondervonden, maar dat heb ik ook nog nergens gelezen.
Daarbij is het niet door de FEI verboden? Wat het ook weer extra gecompliceerd maakt.
Al met al is het toch een vaag verhaal, waarover je niet kan oordelen, voordat je alle details weet. ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:07

Verbeteren maagbeschermers trouwens wel de prestaties? Kan me er niets bij voorstellen. Met andere woorden: waarom wordt er zo moeilijk over gedaan?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:13

Het is niet correct dat het doping is zoals sommige mensen schijnen te denken. Voor de FEI is het geen verboden middel maar toegestaan net als middelen tegen vliegen. Het valt in dezelfde categorie. Dus doping zou ik het zeker niet noemen. Heb het middel zelf ook overwogen bij een schimmeltje met melanomen en dan mag je in Nederland gewoon starten op wedstrijden je dierenarts moet het dan noteren denk ik. Ik vond het alleen teveel gedoe om het naar binnen te werken. En met spuit bedoelen ze zoiets als een wormpastaspuit en geen injectiespuit met naald die je moet weggooien zoals iemand hierboven leek te denken. Je moet de tabletten verpulveren en mengen met water en in een pastaspuit proppen.

Maar goed in Duitsland mag het middel dus niet en dat zou Isabel horen te weten. Verder snap ik niet dat mensen vraagtekens zetten bij de gevolgde procedure. Dit is gewoon precies hoe het gaat. Zij moet aannemelijk maken hoe het middel per ongeluk in haar paard terecht is gekomen als ze beweert dat dat het geval Is. De FN heeft twee experts aangesteld, eentje op technisch gebied en eentje op farmaceutisch gebied om te kijken of haar verhaal mogelijk is. Misschien even afwachten voordat we oordelen. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:15

Jolien87 schreef:
Hoe komen ze erbij om dat te doen? En al helemaal in de waterbak van een ander paard waar het niet voor bestemd was.

Het medicijn was voor Warum Nicht, Warum Nicht staat naast El Santo.
De spuit werd gewoon uitgespoeld in de waterbak van WN, maar door de stroomuitval is het water omhooggetrokken als het ware. Waardoor het water later anders verdeeld weer terug kwam in de water bakken.

Dat is het verhaal althans.

Een bokker hier vertelde dat ze zelf haar paard een tijd cimetidine moest geven, en dat dit tabletten waren die ze door het voer verkruimelde. Paard wilde niet meer eten, dus heeft ze het in en spuit gedaan met appelmoes.
Indien, ja let wel, INDIEN, Isabell ditzelfde heeft gedaan, is het uitspoelen in een waterbak eigenlijk heel erg onschuldig. Water met een appelsmaakje. En schijnbaar een restje medicijn.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:18

Precies Janine ik zie het mensen zelf ook zo doen met antibioticum als een paard het niet door het voer wil. En dan ligt het juist voor de hand om hem meteen even af te spoelen in de drinkbak.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:19

Jolien87 schreef:

Precies, dat vind ik nog het meest rare in het hele verhaal.
Waarom een spuit uitspoelen in een waterbak, met groot risico dat het water wat daarin staat/terechtkomt door het paard helemaal niet meer gedronken wordt (over het algemeen zijn medicijnen niet lekker). Je spoelt hooguit iets uit onder een kraan in een gootsteen. Dat verhaal klopt van geen kanten. En dan nog de overige 'toevalligheden' in het verhaal.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:32

Cimitidine is geen gevaarlijk medicijn niks, dus dat ze de spuit even schoon spoelen in de waterbak vind ik niet zo raar. Denk ook dat niet iedereen erbij nadenkt dat zoiets fout kan gaan en het ergens anders weer boven komt.
Het is ook geen doping. Het word oraal gegeven als tablet (gemalen) en werkt maagzuurremmend dat is alles. Het verhaal dat het als maagbeschermer gegeven word vind ik vreemder.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:33

Janine1990 schreef:
Jolien87 schreef:

Het medicijn was voor Warum Nicht, Warum Nicht staat naast El Santo.
De spuit werd gewoon uitgespoeld in de waterbak van WN, maar door de stroomuitval is het water omhooggetrokken als het ware. Waardoor het water later anders verdeeld weer terug kwam in de water bakken.

Dat is het verhaal althans.

Oooh dan heb ik dit verkeerd begrepen. Maar dan nog, medicijnen uitspoelen in een waterbak lijkt me niet slim. Het lijkt heel onschuldig, maar zoiets kan lang in de waterleiding blijven zitten. Zelfs wanneer je paard het niet meer nodig heeft. Maar dit zal ze vast niet snel weer doen.
Maargoed, dat is allemaal achteraf op de vingers tikken. Ik hoop dat het verhaal van Isabell klopt en dat ze dit ook duidelijk kan maken aan de tuchtcommissie. Hier gaat ze nog een flinke dobber aan krijgen vrees ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:34

ik krijg z'on wielrenners gevoel :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:37

Wilawander schreef:
Cimitidine is geen gevaarlijk medicijn niks, dus dat ze de spuit even schoon spoelen in de waterbak vind ik niet zo raar. Denk ook dat niet iedereen erbij nadenkt dat zoiets fout kan gaan en het ergens anders weer boven komt.
Het is ook geen doping. Het word oraal gegeven als tablet (gemalen) en werkt maagzuurremmend dat is alles. Het verhaal dat het als maagbeschermer gegeven word vind ik vreemder.

Nu ben ik geen dierenarts of ook maar iets in die richting.
Maar het volgende staat op Horses.nl

Citaat:
Waarom Cimetidine niet en Gastroguard (Omeprazole) wel. Beide producten zijn voor eventuele maagproblemen bij het paard en beide producten worden ook in de humane geneeskunde gebruikt.
Deze producten zullen bovendien niet prestatiebevorderend zijn.

Waar ik overigens ook uit haal dat de FN Gastroguard niet als 'verboden middel' heeft 'geregistreerd'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:38

Jolien87 schreef:
Oooh dan heb ik dit verkeerd begrepen. Maar dan nog, medicijnen uitspoelen in een waterbak lijkt me niet slim. Het lijkt heel onschuldig, maar zoiets kan lang in de waterleiding blijven zitten. Zelfs wanneer je paard het niet meer nodig heeft. Maar dit zal ze vast niet snel weer doen.
Maargoed, dat is allemaal achteraf op de vingers tikken. Ik hoop dat het verhaal van Isabell klopt en dat ze dit ook duidelijk kan maken aan de tuchtcommissie. Hier gaat ze nog een flinke dobber aan krijgen vrees ik.

Maar als Warum Nicht met een gebroken bekken staat, denk ik ook niet dat Isabell er vanuit gaat binnenkort weer met hem op wedstrijd te kunnen gaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:40

Die zal inderdaad ongetwijfeld wel uit de wedstrijdring blijven voorlopig.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:24

Vind het wel een beetje vreemd dat iemand die al eens de fout in is gegaan niet zorgvuldiger hier mee omgaat. Uitspoelen in de drinkbak dat doen wij maar op dat nivo zou ik daar toch wel wat stricter in zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:59

JJane schreef:
Vind het wel een beetje vreemd dat iemand die al eens de fout in is gegaan niet zorgvuldiger hier mee omgaat. Uitspoelen in de drinkbak dat doen wij maar op dat nivo zou ik daar toch wel wat stricter in zijn.

Dat was compleet iets anders.
Het verhaal is dat haar destijds door de behandelend arts is verteld dat het middel na bepaalde tijd uit het bloed was. Helaas testte haar paard positief en bleek het middel nog niet uit het bloed te zijn.

Correct me if I'm wrong!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:13

Volgens mij is de belangrijkste conclusie die je kan trekken dat Isabell Werth haar stalmanagement niet helemaal op orde heeft en daar nogal luchthartig over doet. Als ik in haar schoenen stond, dan zou ik daar niet zo blij mee zijn. Als je zo gemakkelijk bent, dan gaat het vandaag of morgen weer mis en dan misschien wel met als ernstiger gevolg dat ze levenslang geschorst wordt of nog erger een doodziek of dood paard.