Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moi22 schreef:Quir weet niet waar je het vandaan haalt dat de eigenaar van het paard er zelf om moet vragen of het in het paspoort gezet kan worden?
Ik ben dierenarts en zoals ik al zei. Als ik het bestel krijg ik steeds weer een begeleidende brief dat het off label use is en dat ik als ik het voorschrijf het in het paspoort moet vermelden. Je maakt mij niet wijs dat er zoveel collega dierenartsen zijn die dit aan hun laars lappen want het is gewoon strafbaar. Zullen heus wat beunhazen zijn die het paspoort niet invullen maar de meerderheid doet dit echt wel.
Tijdens mijn studie heeft mijn paard ook buut gehad en dit kreeg ik pas mee nadat ik zijn paspoort in had laten vullen dus heb zowel ervaring als dierenarts als patienteigenaar hierin.
Wat uiteraard altijd kan gebeuren maar waar je als dierenarts niet heel veel tegen kan doen behalve geen grote hoeveelheden meeegeven is dat ik het middel voorschrijf voor paard A maar deze eigenaar het doorgeeft aan paard B. Dan heeft paard B het wel gehad maar staat er niets in zijn paspoort.
Woogy schreef:vraag me af hoe dat nou zit met de groeihormonen die kalfjes en biggetjes krijgen...Een kennis van mij had een excursie naar de mac fabrieken gedaan en het schijnt dat de burgers bestaan uit kalfjes, alleen groeien ze zo explosief dat ze met een half jaar geslacht kunnen worden en de structuur hetzelfde is als een koe...en dan zeuren over bute...
Lynn_Nikita schreef:storrum schreef:Nu nog iemand die stikt door het eten van een worst met een chip erin en het feest is compleet
Tritt schreef:Nou zeg daar kijk ik van op! Bute heeft dus geen halfwaardetijd tijd.
In het verleden zijn uit mijn omgeving verschillende paarden verwerkt die Bute in hun lichaam hadden. Ik geloof er niets van. Is er een expert op dit gebied die dit verhaal kan bevestigen ?
moi22 schreef:Quir weet niet waar je het vandaan haalt dat de eigenaar van het paard er zelf om moet vragen of het in het paspoort gezet kan worden?
Ik ben dierenarts en zoals ik al zei. Als ik het bestel krijg ik steeds weer een begeleidende brief dat het off label use is en dat ik als ik het voorschrijf het in het paspoort moet vermelden. Je maakt mij niet wijs dat er zoveel collega dierenartsen zijn die dit aan hun laars lappen want het is gewoon strafbaar. Zullen heus wat beunhazen zijn die het paspoort niet invullen maar de meerderheid doet dit echt wel.
Tijdens mijn studie heeft mijn paard ook buut gehad en dit kreeg ik pas mee nadat ik zijn paspoort in had laten vullen dus heb zowel ervaring als dierenarts als patienteigenaar hierin.
Wat uiteraard altijd kan gebeuren maar waar je als dierenarts niet heel veel tegen kan doen behalve geen grote hoeveelheden meeegeven is dat ik het middel voorschrijf voor paard A maar deze eigenaar het doorgeeft aan paard B. Dan heeft paard B het wel gehad maar staat er niets in zijn paspoort.
Iris82 schreef:Jolliegirl schreef:tevens zijn er geen gevallen bekend van mensen die ziek zijn geworden na het eten van paardenvlees waar Bute in zat.
Dit is jaaaaren gedoogd... en nu opeens verbieden ze het..
Ik vind het eigenlijk dikke onzin...
Heb je hier een wetenschappelijke onderbouwing bij?