Paardenvlees schandaal in burgers nog niet voorbij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:30

waarom zoveel burgers weg gooien terwijl er meer dan genoeg mensen blij mee gemaakt kunnen worden die geen cent te makken hebben om een lekkere burger te kopen.
dan denk ik echt van waar gaan we heen met de wereld alleen vanwege t woord paard in een burger word er gelijk met voedsel gegooit.

en voor de mensen die gelijk niet meer burgers eten wat vonden jullie van de burger voordat het woord PAARD er in voor kwam..
volgens mij was het voor het woordje super lekker en at je em gewoon op.

mij boeit t echt niet of t nou van een koe,kip,varken,geit of paard af komt..
zolang t lekker is eet ik t gewoon op..

Cemlys

Re: Paardenvlees schandaal in burgers nog niet voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:33

NathalietjeB lees even wat hierboven staat, dan is je vraag gelijk beantwoord.
Door de voedselveiligheidregels, omdat heel waarschijnlijjk dus de herkomst van het vlees onbekend is, kan dit niet geconsumeerd worden, toch niet in europese landen bv. je weet niet wat erin zit, waar het vandaan komt, of het wel voldoende gekoeld geweest is, geen schadelijke bacterien bevat, noem maar op. Dat is waarom ze eruit gaan, niet zozeer omdat er paard an sich in zit (hoewel men bv in engeland al geen paard eet)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:35

ja maar dan nog t gaat waarschijnlijk al jaren zo en is er iemand aan dood gegaan??
mij maakt t echt niet uit want volgens mij zit paard ook vast wel in me kroket en frikandel. kan er niet echt warm of koud van worden t smaakt heerlijk dus ga niet stoppen met eten ervan.

ik hoop dat ze al die burgers gaan doneren aan mensen die geen geld hebben aan daklozen en aan de mensen van voedselbanken.
het is beter iets dan niets en die mensen zul je er vast wel erg blij mee maken

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:53

Ik was benieuwd op de reacties, maar ik ben blij dat er veel mensen zijn die er net zo over denken als ik. Wat een verspilling, bovendien hypocriet, vlees is vlees. (Dat dat van een vegetariër moet komen ;))
Neemt niet weg dat er natuurlijk gelogen wordt over waarvan de burger gemaakt wordt. Maar of het paard of bij wijze van nijlpaard zou zijn of gewoon rund.. zolang er gezegd wordt wat het is zie ik het probleem niet.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:56

NathalietjeB schreef:
waarom zoveel burgers weg gooien terwijl er meer dan genoeg mensen blij mee gemaakt kunnen worden die geen cent te makken hebben om een lekkere burger te kopen.
dan denk ik echt van waar gaan we heen met de wereld alleen vanwege t woord paard in een burger word er gelijk met voedsel gegooit.

en voor de mensen die gelijk niet meer burgers eten wat vonden jullie van de burger voordat het woord PAARD er in voor kwam..
volgens mij was het voor het woordje super lekker en at je em gewoon op.

mij boeit t echt niet of t nou van een koe,kip,varken,geit of paard af komt..
zolang t lekker is eet ik t gewoon op..

ik ga geheel mee in je reactie! niks meer aan toe te voegen... hoe jij het hier hebt gezegt dacht ik percies hetzelfde.

en trouwens voor de mensen die nu ineens geen burgers meer gaan eten omdat er paard inzit kijk dan ook even op de verpakking van: kroketten, frikandelen en rundvlees salades ect. er zijn er zoveel op te noemen en er zijn zoveel producten waar gewoon '' afval '' vlees bij word gedaan en we hebben nooit van niks geweten en van sommige producten nog steeds niet en nu ineens dit! ik vind het echt de grootste onzin... moet er echt zoveel ophef worden gemaakt terwijl iedereen het voorheen at?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:12

Musiess schreef:
Nee ik wil gewoon geen paardenvlees eten.
Stel dat het een paard is wat ik naar de slager heb gebracht.. nee voor mij niet.

Je hebt waarschijnlijk al lang en breed paard achter je kiezen... in elke kroket, burger of frikadel zit paard....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:19

"waar het gebeurd weten ze niet " ..kom nou ! >;) :roll:
achteraf kan het er nooit meer bij gedaan worden. daar waar ze het vlees malen/mengen en voor het de verpakking/vriezer in gaat. heel simpel..

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:47

spicegirl schreef:
"waar het gebeurd weten ze niet " ..kom nou ! >;) :roll:
achteraf kan het er nooit meer bij gedaan worden. daar waar ze het vlees malen/mengen en voor het de verpakking/vriezer in gaat. heel simpel..

''[VN] Burger King verkoopt paardenburgers ''ook leest dan lees je ook dat ze wel weten waar het gebeurd of begrijg ik jou vraagstelling verkeerd? want dan heb ik namelijk niks gezegt... :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:04

Fred_Kroket schreef:
Musiess schreef:
Nee ik wil gewoon geen paardenvlees eten.
Stel dat het een paard is wat ik naar de slager heb gebracht.. nee voor mij niet.

Je hebt waarschijnlijk al lang en breed paard achter je kiezen... in elke kroket, burger of frikadel zit paard....

Niet in de frikandellen en kroketten van het eigen merk van de Jumbo, zelf gelezen en nagevraagd!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:15

bigone schreef:

Niet in de frikandellen en kroketten van het eigen merk van de Jumbo, zelf gelezen en nagevraagd![/quote]

Nee, maar die in de horeca gebruikt worden zit wel paard in.... dat is het hypocriete van paarden liefhebbers, zolang ze het niet weten eten ze alles maar als ze weten dat er een stukje paard in zit is het ineens zielig.

En dan nog kun je het zo mooi nalezen of navragen, stiekem hebben ze er allang paard in gegooid. Filet Americain met (rauw!!) varkensvlees en kippenvlees. En burgers met een flink aandeel paard. Wat niet weet wat niet deert denken de fabrikanten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:30

Woogy schreef:
Maar wacht! er is nog meer!....Wat als nou straks blijkt dat paarden biefstuk helemaal geen paarden biefstuk is maar mals kalf *schok!*...

:')

Eet wel vlees alleen geen burger, want die zijn gewoon niet te eten. En bij de MD of BK met al die rotzooi ertussen helemaal niet vreten. :r

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:39

@bartjeminous -"..Ergens is iets of iemand paardenvlees aan het toevoegen in de burgerindustrie. Maar waar het gebeurt is nog een mysterie. “..
ik bedoelde deze quote!

maar als ze niet weten waar dat vlees vandaan komt, wie zegt dan , dat het gekeurd vlees is ? en geen afgekeurd paardenvlees.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:49

Ik word zo moe van deze berichten. Of meer eigenlijk de reacties erop.
Waarom blijven mensen zo hypocriet als het over paardenvlees gaat? Koe, kalf, big, alles vreten ze op, maar een paard is ineens not done.
We eten ook konijn, dat is ook een huisdier. Waarom kan je geen paard eten?

Het enige schadelijke aan het verhaal, is dat er nu eenmaal minder gecontroleerd wordt op verboden stoffen die in het paard zitten. Veel mensen vullen niet alles in het paspoort in, waardoor een paard toch in de comsumptie keten komt. Helemaal in landen in het Oostblok en Zuid Amerika.

En voor degenen die tegen slachten van paarden zijn, kijk eens even goed wat er in Amerika ( en ook Engeland) gebeurt nu de slachthuizen zijn gesloten. Voor veel dieren is het slachthuis een redding. Ik heb het niet over het transport, wat dat is ellendig.
Ik pleit voor slachten in eigen land, met strikte regels. Voor ELK consumptie dier.
Trouwens, in Nederland staat een paard nog altijd als groot vee te boek, niet als huisdier.

Ik eet alles, als het maar een goed leven heeft gehad. Paard, koe, kip, varken, schaap, zwijn etc.

En het idd zonde dat al dat vlees weggeooid wordt terwijl er overal armoede en honger is. Ook bij dieren. Het vlees had ook naar dierentuinen kunnen gaan.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:02

spicegirl schreef:
@bartjeminous -"..Ergens is iets of iemand paardenvlees aan het toevoegen in de burgerindustrie. Maar waar het gebeurt is nog een mysterie. “..
ik bedoelde deze quote!

maar als ze niet weten waar dat vlees vandaan komt, wie zegt dan , dat het gekeurd vlees is ? en geen afgekeurd paardenvlees.

Het kan zijn dat ik verkeerd zit te lezen maar in een ander nieuws topic staat toch dat het uit Polen kwam? Ik heb het over het nieuwsbericht hiervoor ook over paardenvlees in bk burgers

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:04

Zouden mensen op bokt de enigen zijn die er aan denken de burgers aan hongerige mensen te geven? :+
Eerlijk gezegd denk ik dat ze dat wel als optie hebben gezien, maar er factoren waren die hen hebben doen besluiten om dat niet te doen...

Of misschien heeft Bokt wel wereldideeën...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:09

@bartjeminous- ik heb het over dit topic.. ;)

het is idd dat iedereen ineens geen burgers meer wil eten, door het paardenvlees. lekker is lekker.maar je moet wel de keuze hebben.dus het moet gewoon vermeld worden. iemand die uit principe geen paardenvlees wil eten, moet die keuze kunnen maken. de wereld zou te klein zijn, als er varkensvlees in halal /koosjere producten zouden zitten. je rommelt er niet mee. vermeld wat er in zit !!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:18

spicegirl schreef:
ik bedoelde deze quote!

Als je wist wat er allemaal gebeurt in de vleesindustrie haalde je alleen nog vlees bij een slager die zelf slacht :Y)
%)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:31

scheelt dat ik maar heel weinig vlees eet, en alleen rund :j denk ik :') (zal ook wel wat mis mee zijn, ongetwijfeld)
ik denk dat dat geld voor de hele voedings-industrie.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:40

spicegirl schreef:
scheelt dat ik maar heel weinig vlees eet, en alleen rund :j denk ik :') (zal ook wel wat mis mee zijn, ongetwijfeld)
ik denk dat dat geld voor de hele voedings-industrie.

Bij groente kan je natuurlijk zien aan het produkt of het vers is. Bij vlees niet. Dat kan je er veel makkelijker vers uit laten zien terwijl het misschien een dier geweest is wat al 10 jaar dood is.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:42

Ben ik het niet helemaal mee eens..
Groente blijft ook lang goed in de diepvries of in weckpotten..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:46

EliseBrouwer schreef:
Ben ik het niet helemaal mee eens..
Groente blijft ook lang goed in de diepvries of in weckpotten..

Maar groente kan je niet meer als vers verkopen als het ingevroren of geweckt is. Dat wordt met vlees wel gedaan en daar doelde ik op.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:53

ook groentes zijn besmet met ziektekiemen(zoals de komkommers, en die besmette kiemzaden), en vol met bestrijdingsmiddelen..
en dan nog incidenteel een insect erin. staat ook niet op de verpakking vermeld :')

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:00

:D Tuurlijk kan er met groente ook genoeg mis gaan. Maar je kan in de winkel wel zien of iets vers is of niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:07

Wat zijn wij toch een walgelijk verwend en hypocriet volk.... Duizenden burgers weggooien omdat er paardenvlees in blijkt te zitten. Wedde dat de mensen het verschil niet proeven? ;) vries die burgers dan maar in en zet ze op het eerste vliegtuig naar afrika, die zullen het wel waarderen...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:14

nee hoor, alles zit tegenwoordig verpakt. dan koop je een schaal fruit, of tomaten, en zijn ze aan de onderzijde verrot..